• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • mikipiki
    green34 skrev 2015-05-10 16:50:03 följande:
    Fast vem säger att ts ska flytta ihop med henne?

Han har ju valet att inte vara delaktig i henne och kommande barnet,bortsätt  från hans försörjningsskyldighet mot kommande barnet.
    Det var ju det fr0kenandersson skrev. Att tjejen var korkad och omogen för att hon inte insåg sitt bästa och flyttade in hos TS som kunde försörja henne och barnet.
  • green34
    mikipiki skrev 2015-05-10 16:53:56 följande:
    Det var ju det fr0kenandersson skrev. Att tjejen var korkad och omogen för att hon inte insåg sitt bästa och flyttade in hos TS som kunde försörja henne och barnet.
    Okej!

• Ännu en ofrivillig pappananas

Aja mitt ex är psyksjuk iaf, eller åtminstone rejält omogen. Jag vet att jag kommer va ledsen som fan för att inte kunna va med mitt barn, men vet samtidigt att jag gjort allt i min makt för att göra så de inte blir så. Hade hon bara kunnat vänta i 3-4 år så hade vi haft en framtid tillsammmans med SAMLAD familj, EKONOMI, BOENDE, TVÅ lyckliga föräldrar, ett lite helare barn. Tur att jag har vettiga personer omkring mig som får mig på rätt tankar. Jag kommer aldrig träffa barnet, men kommer alltid veta att de va hennes fel :)

Ju sämre barnet mår, destå mer kommer jag vara glad. Helt sjukt o säga så, men hatar mitt ex så mycket. Så äckligt beteende, så egoistisk. Den dagen barnet frågar efter pappa så kommer hon få svara, "jag tvingade din pappa att bli förälder så de är mitt fel att du aldrig får se honom" För tänker aldig tillåta någon människa bestämma en sån sak över mitt liv, de som gör ont är också att de kommer ifrån en person som säger att hon älskar en. De måste varit årets skämt, hahahahhah

O med tanke på hennes påhittade historier på de andra forumet så vet jag att hon egentligen tycker det här är fel. Annars hade hon aldrig hittat på dom sakerna hon gjort i sitt forum. Hahahaha hon e så patetisk, jag ör liksom bland annat 30 istället för 23 i hennes tråd, bara en sån sak. Hahahahha aja äckliga och Fslska personer möter man ibland i livet, de här var en

• nevermind
    Ciconiidae skrev 2015-05-10 16:29:49 följande:
    Du har fprtf inte svarat på varför du har ett annat nick än TS.

Det spelar ingen roll vem som inte ville ha kondom, båda visste att ni körde oskyddat så båda har satt sig i situationen. Jag förstår att du inte vill flytta med henne och jag förstår varför hon vill flytta. Jag förstår inte varför du hånskrattar åt att ditt barn "kommer må dåligt"?
    Han har ett nytt nick för att han trollar naturligtvis. Förmodligen inte samma som TS. Sitter säkert nån uttråkad tjej nånstans och hittar på, skulle inte förvåna mig. Eller så är det TS, men skit samma, han är bara galet blåst. Tänker inte mata det här trollet/puckot mer.
  • mikipiki
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:05:43 följande:

Aja mitt ex är psyksjuk iaf, eller åtminstone rejält omogen. Jag vet att jag kommer va ledsen som fan för att inte kunna va med mitt barn, men vet samtidigt att jag gjort allt i min makt för att göra så de inte blir så. Hade hon bara kunnat vänta i 3-4 år så hade vi haft en framtid tillsammmans med SAMLAD familj, EKONOMI, BOENDE, TVÅ lyckliga föräldrar, ett lite helare barn. Tur att jag har vettiga personer omkring mig som får mig på rätt tankar. Jag kommer aldrig träffa barnet, men kommer alltid veta att de va hennes fel :)

Är väl ingen vidare poäng med att skriva eftersom du inte tar till dig ändå, men fortfarande så verkar du ju inte fatta att barnet redan finns inom henne, därför kan hon inte vänta. Det finns inte där om 3-4 år, det finns där just nu. En abort gör inte graviditeten ogjord så man kan flytta fram den i tiden. En abort tar död på fostret så att graviditeten inte fortsätter. Graviditeten kan aldrig göras ogjord hur mycket du än vill det. Och att inte träffa barnet är helt och hållet ditt eget beslut och "fel". Det kommer aldrig att bli hennes. Man får stå för sina egna val här i livet, att avstå från att träffa barnet är ett val som du gör och får ta ansvar för.
  • mikipiki
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:09:56 följande:

Ju sämre barnet mår, destå mer kommer jag vara glad. Helt sjukt o säga så, men hatar mitt ex så mycket. Så äckligt beteende, så egoistisk. Den dagen barnet frågar efter pappa så kommer hon få svara, "jag tvingade din pappa att bli förälder så de är mitt fel att du aldrig får se honom" För tänker aldig tillåta någon människa bestämma en sån sak över mitt liv, de som gör ont är också att de kommer ifrån en person som säger att hon älskar en. De måste varit årets skämt, hahahahhah

Ja, det är verkligen helt sjukt att säga så. Ditt ex och barnet är två olika individer och inte samma. Varför ska ditt hat mot ditt ex gå ut över ett oskyldigt barn som du själv varit delaktig i att sätta till världen? Och nej, det är inte vad hon kommer att säga när barnet frågar efter dig. När barnet är gammalt nog så kommer hon att förklara att du var självisk, omogen och inte kunde ta ansvar för dina egna handlingar. Att inte finnas där för ditt barn kommer inte att göra så att barnet tycker illa om henne, det kommer göra så att barnet tycker illa om dig.

Hahahahaha vilket skämt du är då! Hon kom de här i v7, ett litet foster eller inte ens de. De finns en Anledning till att abort är OK utan speciella omständigheter till v 18! De finns en anledning till att de heter FÖDELSEDAG, de är då barnet är levande! (Även om jag tycker att abort i v30 o så skulle va överdrivet) men allt innan v 18 är OK av en anledning. Älskar man sin pojkvän så gör man inte så här, de säger alla. Aldirg att jag ska ge upp mitt liv bara för att hon vill de, hon som dessutom har mindre förutsättningar att klara av ett barn än jag. Hahahahaha så aldrig att de här e mitt fel, de säger ALLA till omnejd tjejer som pratar med mig. Kanske du som försöker övertyga dig själv om att de fortfarande e din sambos fel i din story? :)

Svar på tråden Ofrivillig pappa