• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • Speakers Corner

Ojoj, ts du har en hel del växa upp att göra.
    men jag inser att inget jag skriver kommer få dig att tänka efter.
    Du är fast i offerkoftan här.
    Hoppas nån annan i din närhet kan få dig att vakna.
    Det är ett barn på väg som behöver sin pappa och som inget har gjort för att förtjäna att behöva växa upp utan kontakt med dig.
    Tyck vad du vill om tjejen, men straffa inte ett oskyldigt barn för vad ni har ställt till med. 

• Ännu en ofrivillig pappanasa

Hahahahaa de roliga är att jag har hittat en tråd på en annan sida där hon skrivit. där hon inte nämner att hon är 19, Jag är helt plötsligt 30, o hon säger att de var jag som ville köra utan kondom när de va hon som ville. Hon vet att hon har så fel så hon måste vrida om historien, allt jag har berättar är helt sant, till skillnad ifrån hennes Version där hon hittar på massa för att hon har dåligt samvete men behöver få övertyglese om att hon inte gör fel. Hahahaha som sagt, tur att de finns NORMALT folk där ute som jag kan prata med. Hahahaha de här är ju riktigt roligt ju. Hahahaha barnet kommer mä så dåligt iframtiden utan pappa o ja kommer bara skratta åt mitt ex då!

• molly50
    Ännu en ofrivillig pappansa skrev 2015-05-10 15:49:08 följande:

Hahahaha de här e så roligt, ni är av typ 200 personer jag berättat de här för, dom enda som står på hennes sida! Hahahahaha kom ur er bubbla o våga erkänna att tvingat faderskap på en 23 åring som har hela livet framför sig aldirg kommer att bli bra, vare sig som kvinna eller man. Att hon dessutom inte har något jobb, ekonomi, boende, är 19 år är dessutom helt sjukt. Att hon dessutom tvingar mig och flytta 10-15 mil ifrån fast jobb och lägenhet för att få bo med barnet är oxå helt omoget. Varför vågar ni ute erkänna de, hahaha ni är ju ett skämt. Tur att folk ute i DEN RIKTIGA VÄRLDEN inte tänker så korkat som ni. Då hade jag väl sagt upp mig från mitt jobb, sålt min lägenhet, o flyttat till hennes stad redan, trotts att jag inte ville bli pappa. Hahahah vilken skämtsida ;)

Är det någon som borde komma ut ur sin bubbla och erkänna saker så är det väl du själv.
    Det är klart att man förstår att det är jobbigt för dig att bli förälder mot din vilja.
    Men du vägrar inse ditt ansvar i det hela och lägger hela skulden på din flickvän,trots att du själv valde att ha oskyddat sex och därmed försatte dig i den här situationen.
    Du kan inte heller förstå varför hon vill flytta med barnet. Något som är helt uppenbart för oss andra.
    Och hon har väl inte försökt tvinga dig att flytta med henne?
    Det är väl bara något hon har föreslagit för att du inte vill ta ditt ansvar.

Anledningen till att folk inte förstår hur hon tänker är kanske för att du har vinklat historien litegrann till din fördel?
    Du har försökt ändra historien bara här i tråden vilket får mig att undra vilken version du har gett dina vänner och bekanta.

Jag tycker ärligt talat att det lyser igenom i dina kommentarer hur besviken du är över att flickvännen tänker flytta med barnet.
    Att du vänder alla taggar utåt mot henne och pratar skit om och hånar henne tyder faktiskt på att dina känslor är rakt de motsatta mot vad du vill ge sken av.
    Så väx upp och ta ditt ansvar nu innan det är försent! Annars är det du som framstår som ett patetiskt skämt.
    Inte din flickvän.
    Mattias och Hannah.
  • fr0kenandersson

När jag blev med barn så hade jag och min sambo bara varit tillsammans i två månader. Jag visste att han älskade barn osv men jag sa ändå att jag tänker behålla barnet MEN om han vill lämna så får han, och jag kommer absolut inte tvinga honom till faderskapserkännande eller betala underhåll. Men han stannade och idag är vi lyckligare än någonsin med vår lilla älskling :) det som var var ju att båda ville ha barn, kanske inte just då men det blev som det blev och det blev bra. Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med min historia, MEN jag tycker hon gör fel som tvingar dig. Jag tycker dessutom du har helt rätt tankesätt. Man ska ha fast jobb och ekonomi först, det ångrar jag att vi inte hade för det blev mycket krångel och många inkassokrav med våra skitlöner.. Du gör exakt som du vill och bara för att det är "hennes" kropp så kan inte hon tvinga dig till något alls. Även om ni såklart båda visste om vad som kunde hända när man inte skyddar ordentligt under sex.. Sen finns det dom som skyddar sig men det händer ändå. Stå på dig och försök prata mer ingående med henne. Säg att barnet inte kommer ha en trygg uppväxt i och med att ni inte har eget ställe, pengar osv. Pengar är inte allt men pengar är mycket. Jag växte upp i en fattig familj så jag vet verkligen vad jag pratar om. Så försök försök prata!

• Ciconiidae
    Ännu en ofrivillig pappanasa skrev 2015-05-10 16:09:08 följande:

Hahahahaa de roliga är att jag har hittat en tråd på en annan sida där hon skrivit. där hon inte nämner att hon är 19, Jag är helt plötsligt 30, o hon säger att de var jag som ville köra utan kondom när de va hon som ville. Hon vet att hon har så fel så hon måste vrida om historien, allt jag har berättar är helt sant, till skillnad ifrån hennes Version där hon hittar på massa för att hon har dåligt samvete men behöver få övertyglese om att hon inte gör fel. Hahahaha som sagt, tur att de finns NORMALT folk där ute som jag kan prata med. Hahahaha de här är ju riktigt roligt ju. Hahahaha barnet kommer mä så dåligt iframtiden utan pappa o ja kommer bara skratta åt mitt ex då!

Du har fprtf inte svarat på varför du har ett annat nick än TS.

Det spelar ingen roll vem som inte ville ha kondom, båda visste att ni körde oskyddat så båda har satt sig i situationen. Jag förstår att du inte vill flytta med henne och jag förstår varför hon vill flytta. Jag förstår inte varför du hånskrattar åt att ditt barn "kommer må dåligt"?
  • fr0kenandersson
    fjanten skrev 2015-04-16 22:43:45 följande:
    Som någon sa redan innan, hur exakt menar du att en tvångs-abort-lag skulle se ut?
    Nej men att män kanske också ska få ha en röst i det hela?? Inte bara kvinnor.
  • green34
    fr0kenandersson skrev 2015-05-10 16:38:17 följande:
    Nu tar vi det lilla lugna här extremfeministen som blev sexuellt utnyttjad som barn. Hade hon vetat vad som är bäst för sitt barn så att h*n kan få en normal uppväxt med kläder och tak över huvudet så hade hon ju flyttat in hos TS som kan försörja dom. Inser hon inte att det är det smarta så är hon väldigt KORKAD och OMOGEN. Jag antar att du är en sån där som också gillar att tvinga män till faderskap. Jösses.
  • mikipiki
    fr0kenandersson skrev 2015-05-10 16:33:13 följande:
    Nej men att män kanske också ska få ha en röst i det hela?? Inte bara kvinnor.
    Jaha? Men hur skulle det gå till menar du? Biologin i detta fallet är orättvis och kan aldrig göras rättvis då det är kvinnans kropp och hon äger alla rättigheter till den. Jag tror dock säkert att tjejen här har hört TS åsikt, tagit den till sig och funderat massor innan hon bestämt sig för att behålla barnet.
  • mikipiki
    fr0kenandersson skrev 2015-05-10 16:38:17 följande:
    Nu tar vi det lilla lugna här extremfeministen som blev sexuellt utnyttjad som barn. Hade hon vetat vad som är bäst för sitt barn så att h*n kan få en normal uppväxt med kläder och tak över huvudet så hade hon ju flyttat in hos TS som kan försörja dom. Inser hon inte att det är det smarta så är hon väldigt KORKAD och OMOGEN. Jag antar att du är en sån där som också gillar att tvinga män till faderskap. Jösses.
    Hade du velat flytta ihop med någon som betedde sig som TS gör och har gjort emot henne? För jag hade inte velat det. Jag tycker TS tjej faktiskt tänker smart som flyttar till en stad där hennes familj befinner sig. Ett ställe hon kan få stöd och hjälp i sitt föräldraskap och med sakerna runtomkring. Vad får hon av TS liksom? Hat, noll stöd, ryktesspridning och oförståelse. Hade TS uppfört sig annorlunda, slutat skuldbelagt henne, slutat snacka runt med alla och stöttat henne i situationen dom skapat tillsammans så hade jag hållt med dig, men nu är det ju inte så situationen ser ut.
  • green34
    mikipiki skrev 2015-05-10 16:47:15 följande:
    Hade du velat flytta ihop med någon som betedde sig som TS gör och har gjort emot henne? För jag hade inte velat det. Jag tycker TS tjej faktiskt tänker smart som flyttar till en stad där hennes familj befinner sig. Ett ställe hon kan få stöd och hjälp i sitt föräldraskap och med sakerna runtomkring. Vad får hon av TS liksom? Hat, noll stöd, ryktesspridning och oförståelse. Hade TS uppfört sig annorlunda, slutat skuldbelagt henne, slutat snacka runt med alla och stöttat henne i situationen dom skapat tillsammans så hade jag hållt med dig, men nu är det ju inte så situationen ser ut.
    Fast vem säger att ts ska flytta ihop med henne?

Han har ju valet att inte vara delaktig i henne och kommande barnet,bortsätt  från hans försörjningsskyldighet mot kommande barnet.
Svar på tråden Ofrivillig pappa