• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • Ännu en ofrivillig pappanz

En liten uppdatering..

Nu är hon säkert i vecka 15-16 eller något, i dont care. Hoppas alla som varit emot mig är nöjda nu. Barnet kommer aldrig få de sin riktiga pappa, vad den brås på och det känner jag ingen skuld för och det är 0% mitt fel. Jag har erbjudit mig till och med att ta hand om barnet i min hemstad tillsammans, men hon är så inställd på och flytta hem till sin hemstad igen. Aldrig att jag tänker Bli pappa mot min vilja PLUS att behöva ge upp mitt liv här och flytta med henne. Jag som har fast jobb och lägenhet, hade hon varit mogen hade hon kämpat och stannat här för barnets skull, de hade varit de minsta hon kunnat göra. Men som alla säger som jag pratar med (förutom barnvagnsmaffian här då) så är hon väldigt omogen, vilket inte är konstigt då hon bara 19..

• Sjukt1234

Du ser värkligen inte ditt eget ansvar i detta, det visar bara på hur omogen DU är. Ni båda agerar orationellt.

• molly50
    Ännu en ofrivillig pappanz skrev 2015-05-10 13:11:21 följande:

En liten uppdatering..

Nu är hon säkert i vecka 15-16 eller något, i dont care. Hoppas alla som varit emot mig är nöjda nu. Barnet kommer aldrig få de sin riktiga pappa, vad den brås på och det känner jag ingen skuld för och det är 0% mitt fel. Jag har erbjudit mig till och med att ta hand om barnet i min hemstad tillsammans, men hon är så inställd på och flytta hem till sin hemstad igen. Aldrig att jag tänker Bli pappa mot min vilja PLUS att behöva ge upp mitt liv här och flytta med henne. Jag som har fast jobb och lägenhet, hade hon varit mogen hade hon kämpat och stannat här för barnets skull, de hade varit de minsta hon kunnat göra. Men som alla säger som jag pratar med (förutom barnvagnsmaffian här då) så är hon väldigt omogen, vilket inte är konstigt då hon bara 19..

Du kallar henne omogen. Men tycker du att du själv är mogen som lägger all skuld på henne när det är du själv som har försatt dig i den här situationen?
    Du skyller allt på henne och anklagar henne för att inte vilja stanna och kämpa för barnets skull,men det gör du ju inte själv heller.
    Dubbelmoral kallas det.
    Du hade kunnat undvika allt det här om du hade använt kondom. Tänk på det!
    Det är enbart ditt eget fel att situationen ser ut som den gör. Inte hennes.
    Hon tar i alla fall sitt ansvar.
    Mattias och Hannah.
  • firebird

Vad ger dig rätten att försöka bestämma över hennes kropp att ta bort barnet?

• Ännu en ofrivillig pappanzs

Haha men nu va de så att hon använde P-stav! Hon är 19 o har inget jobb ekonomi o tvingar mig o flytta 10-15 mil för att kunna få va med mitt barn, som jag inte ens ville ha ifrån början. Vart ser du att hon är mogen någonstans, hahahha de e som en JÖVLA sekt här. Alla jag pratar med ifrån random folk till vänner, släktingar, TJEJ kompisar fattar inte hur hon kan göra så här. Men ni är som sagt jävla barnvagnsmaffia, Hahahaha största skämtet

• molly50
    Ännu en ofrivillig pappanzs skrev 2015-05-10 14:19:46 följande:

Haha men nu va de så att hon använde P-stav! Hon är 19 o har inget jobb ekonomi o tvingar mig o flytta 10-15 mil för att kunna få va med mitt barn, som jag inte ens ville ha ifrån början. Vart ser du att hon är mogen någonstans, hahahha de e som en JÖVLA sekt här. Alla jag pratar med ifrån random folk till vänner, släktingar, TJEJ kompisar fattar inte hur hon kan göra så här. Men ni är som sagt jävla barnvagnsmaffia, Hahahaha största skämtet

Du har inte skrivit någonstans att hon använde p-stav. Du skrev att hon precis hade slutat med p-piller och sedan skulle börja med p-stav.
    Försöker du ändra historien för att den ska passa dig bättre?
    Om hon precis hade slutat med p-piller och du ändå struntade i kondom så får du faktiskt skylla dig själv.
    Och även om hon använde skydd så är inga skydd 100 % säkra.

Du kan kalla oss här för "barnvagnsmaffian" eller vad du vill.hur mycket du vill.
    Det fråntar dig ändå inte ansvaret i den här soppan.
    Mattias och Hannah.
  • Ciconiidae

[quote=75278666][quote-nick]Ännu en ofrivillig pappanzs skrev 2015-05-10 14:22:30 följande:[/quote-nick]Som någon sa här innan, de är ju bara hormonstyrda gravida kvinnor här inne. Kanske borde skriva någon annanstans, för alla tjejer jag pratar med hade aldrig gjort som henne. Hahahah[/quote

Varför har du ett annat användarnamn än TS?

• nevermind
    Ännu en ofrivillig pappanzs skrev 2015-05-10 14:22:30 följande:

Som någon sa här innan, de är ju bara hormonstyrda gravida kvinnor här inne. Kanske borde skriva någon annanstans, för alla tjejer jag pratar med hade aldrig gjort som henne. Hahahah

Jag är inte en hormonstyrd gravid kvinna. Jag är en lyckligt barnfri kvinna. Och vill så förbli! Men om jag hade blivit på smällen (jag har kopparspiral) så hade jag väl för f*n inte skyllt på min sambo?! Trots att det är hans förbannade sperma som i så fall hade smitit förbi min spiral.

Inte heller hade han klandrat mig för att tänka annorlunda när jag väl har ett liv som växer i mig. För givetvis har vi pratat om det. Min sambo säger att om han hade gjort en tjej på smällen hade han aldrig klandrat henne för att inte vilja göra abort, och inte heller hade han straffat ett oskyldigt barn. Han kanske hade lämnat mig för det är inte det livet han vill leva, men han hade aldrig straffat barnet och vi hade fortfarande varit vänner.

Spiral är väldigt smärtsamt att sätta in och jag tänker inte sätta i en ny när den här ska ut. Jag vägrar hormoner. Bästa lösningen här hade varit att min sambo steriliserar sig vilket han inte skulle ha något emot. Jag tänker däremot inte ta upp frågan igen. Det får han göra i så fall. Tar han inte initiativ till det får vi väl köra på kondomer i all evighet. Men jag skulle aldrig klandra honom. Trots att jag hatar kondomer.

En dag blir du vuxen TS och kommer fatta. Synd att du inte har bättre föräldrar/förebilder som får dig på bättre tankar.
  • Ännu en ofrivillig pappansa

Hahahaha de här e så roligt, ni är av typ 200 personer jag berättat de här för, dom enda som står på hennes sida! Hahahahaha kom ur er bubbla o våga erkänna att tvingat faderskap på en 23 åring som har hela livet framför sig aldirg kommer att bli bra, vare sig som kvinna eller man. Att hon dessutom inte har något jobb, ekonomi, boende, är 19 år är dessutom helt sjukt. Att hon dessutom tvingar mig och flytta 10-15 mil ifrån fast jobb och lägenhet för att få bo med barnet är oxå helt omoget. Varför vågar ni ute erkänna de, hahaha ni är ju ett skämt. Tur att folk ute i DEN RIKTIGA VÄRLDEN inte tänker så korkat som ni. Då hade jag väl sagt upp mig från mitt jobb, sålt min lägenhet, o flyttat till hennes stad redan, trotts att jag inte ville bli pappa. Hahahah vilken skämtsida ;)

• mikipiki
    Ännu en ofrivillig pappanzs skrev 2015-05-10 14:19:46 följande:

Den enda som är ett skämt här är DU, som gång på gång misslyckas med att se ditt eget ansvar i situationen och som bara sitter och slänger en massa skit. För oss andra i tråden är det fullkomligt uppenbart varför den här tjejen väljer att flytta och att du inte kan se varför är bara tragiskt.

Och nä, det var ingen som fattade mitt val heller när det var mitt ex som stod för historieberättandet. Vet du varför? För att han vred på historien, undanhöll grejer som var ganska väsentliga, utmålade mig som ett monster och gjorde det hela till en snyfthistoria om honom. Skulle tro att det är något liknande i ditt fall :)
Svar på tråden Ofrivillig pappa