• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:05:43 följande:

Aja mitt ex är psyksjuk iaf, eller åtminstone rejält omogen. Jag vet att jag kommer va ledsen som fan för att inte kunna va med mitt barn, men vet samtidigt att jag gjort allt i min makt för att göra så de inte blir så. Hade hon bara kunnat vänta i 3-4 år så hade vi haft en framtid tillsammmans med SAMLAD familj, EKONOMI, BOENDE, TVÅ lyckliga föräldrar, ett lite helare barn. Tur att jag har vettiga personer omkring mig som får mig på rätt tankar. Jag kommer aldrig träffa barnet, men kommer alltid veta att de va hennes fel :)

Att du sitter här och kallar ditt ex för psyksjuk och omogen säger betydligt mer om dig än det gör om henne.
    Samma sak att sitta och skriva att du kommer att må bättre ju sämre barnet mår.
    Du inser väl att det inte är ditt ex du straffar utan barnet?
    Att inte träffa ditt barn är helt och hållet ditt eget val. Hon har erbjudit dig att flytta med henne men du vägrar.
    Att man har jobb och fast ekonomi är inte avgörande för hur mogen man är och det är du ett tydligt bevis på.
    Du vägrar att ta ansvar för det du har gjort och lägger hela skulden på ditt ex.
    Istället för att stå för hur ledsen du egentligen är!
    Det är omoget om något!

Mattias och Hannah.
  • green34
    molly50 skrev 2015-05-10 17:45:34 följande:
    Att du sitter här och kallar ditt ex för psyksjuk och omogen säger betydligt mer om dig än det gör om henne.
    Samma sak att sitta och skriva att du kommer att må bättre ju sämre barnet mår.
    Du inser väl att det inte är ditt ex du straffar utan barnet?
    Att inte träffa ditt barn är helt och hållet ditt eget val. Hon har erbjudit dig att flytta med henne men du vägrar.
    Att man har jobb och fast ekonomi är inte avgörande för hur mogen man är och det är du ett tydligt bevis på.
    Du vägrar att ta ansvar för det du har gjort och lägger hela skulden på ditt ex.
    Istället för att stå för hur ledsen du egentligen är!
    Det är omoget om något!
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:42:33 följande:

Hahahahaha vilket skämt du är då! Hon kom de här i v7, ett litet foster eller inte ens de. De finns en Anledning till att abort är OK utan speciella omständigheter till v 18! De finns en anledning till att de heter FÖDELSEDAG, de är då barnet är levande! (Även om jag tycker att abort i v30 o så skulle va överdrivet) men allt innan v 18 är OK av en anledning. Älskar man sin pojkvän så gör man inte så här, de säger alla. Aldirg att jag ska ge upp mitt liv bara för att hon vill de, hon som dessutom har mindre förutsättningar att klara av ett barn än jag. Hahahahaha så aldrig att de här e mitt fel, de säger ALLA till omnejd tjejer som pratar med mig. Kanske du som försöker övertyga dig själv om att de fortfarande e din sambos fel i din story? :)

Du tycker alltså att man ska kunna använda abort som ett preventivmedel så att du kan knulla runt oskyddat som du vill utan att behöva ta ditt ansvar?

Skulle du gå med på att låta sterilisera eller kastrera dig om din flickvän hade bett dig om det?
    Om inte,varför tycker du då att hon ska gå igenom ett ingrepp i sin kropp som dessutom,om hon har otur,kan göra henne steril?

Väx upp och ta ditt ansvar! Det är vad ditt ex har gjort.
    Det här barnet kommer att få det bättre utan dig om du fortsätter att bete dig så här.
    Mattias och Hannah.
  • green34
    molly50 skrev 2015-05-10 17:54:02 följande:
    Du tycker alltså att man ska kunna använda abort som ett preventivmedel så att du kan knulla runt oskyddat som du vill utan att behöva ta ditt ansvar?

Skulle du gå med på att låta sterilisera eller kastrera dig om din flickvän hade bett dig om det?
    Om inte,varför tycker du då att hon ska gå igenom ett ingrepp i sin kropp som dessutom,om hon har otur,kan göra henne steril?

Väx upp och ta ditt ansvar! Det är vad ditt ex har gjort.
    Det här barnet kommer att få det bättre utan dig om du fortsätter att bete dig så här.
  • Ännu en ofrivillig pappananas

Hahaha vad molly vad!? Ja, jag är jävlig ledsen, annars hade jag väl aldig skrivt här. Fan ni är ju inte bra insnöade, ni e ju omsatts oxå. Om jag inte brytt mig hade jag väl aldirg skrvit här?! Hahahhahhahah

• mikipiki
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:42:33 följande:

Hahahahaha vilket skämt du är då! Hon kom de här i v7, ett litet foster eller inte ens de. De finns en Anledning till att abort är OK utan speciella omständigheter till v 18! De finns en anledning till att de heter FÖDELSEDAG, de är då barnet är levande! (Även om jag tycker att abort i v30 o så skulle va överdrivet) men allt innan v 18 är OK av en anledning. Älskar man sin pojkvän så gör man inte så här, de säger alla. Aldirg att jag ska ge upp mitt liv bara för att hon vill de, hon som dessutom har mindre förutsättningar att klara av ett barn än jag. Hahahahaha så aldrig att de här e mitt fel, de säger ALLA till omnejd tjejer som pratar med mig. Kanske du som försöker övertyga dig själv om att de fortfarande e din sambos fel i din story? :)

Haha ja, du är ju titulerad till din åsikt. Du verkar ju inte förstå att du och ditt ex ser olika på saker och ting. Du anser att när hon fick reda på detta i vecka 7 så var det ett litet obetydligt foster, hon såg det troligtvis redan då som sitt blivande barn. Har du någon koll på hur fostret utvecklas i magen och på hur pass utvecklat ett foster är i vecka 18? Du kanske borde kolla upp det innan du fortsätter att uttala dig. Även om man älskar sin partner så har man ingen skyldighet att genomgå en abort bara för att denne vill det, man kan älska sin partner ändå även om man inte är villig att genomgå en abort. Sen så krävs det ju mer än ett jobb och en lägenhet i förutsättningar för att vara lämpad att ta hand om ett barn, men det förstår du säkert själv också någonstans innerst inne.

Och nej, min situation är inte någons fel. Vi var båda oansvariga och struntade i kondom trots att jag var helt oskyddad. Precis som i ert fall så hade jag ingen skyldighet att lyda hans vilja, han var medveten om vad som kunde hända. Så jag kommer aldrig att se det som att jag har gjort något som helst fel när jag bestämde mig för att inte genomgå en abort. Väljer han att inte vara delaktig i vårt barns liv så är det hans problem och förlust och ingenting jag någonsin tänker ta ansvar över :) Vi klarar oss nog bättre utan honom ändå med tanke på hans beteende.
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:50:21 följande:

De är ju de som är skälva poängen, jag har inte möjlighet att va där nu. Att hon ändå fortsätter behålla olyckan o misstaget är inte mitt problem, därför är de hennes fel! Tror du på riktig att varje gång jag har sex så ska man räkna med o bli förälder trotts P-stavar o löften hit o dit. HON HADE P-stav, förstår du trögt eller? Vi kunde alltså vara lugna i tre år, fixa ett stabilt liv innan. För sex har man även fast man inte vill bli förälder. Jahahha patetisk, kom in i matchen nu föfan

Det skrev du inte i början. Detta skrev du i inlägg 33:

Citat: "Hon har satt in en P-stav men de hände precis innan det! O för övrigt så älskar hon när jag kommer i henne, o brukar göra de för hennes skull, oskyddat såklart. "

Varför har du ändrat historien?

Dessutom ska du veta att inga skydd är 100 % säkra. Så även om man sköter skyddet prickfritt så kan man bli gravid.
    Därför är det ännu viktigare att du använder kondom om du vet med dig att du absolut inte vill ha barn!
    Du kan aldrig lägga skulden på din flickvän för att du inte använde kondom. Det är helt och hållet ditt eget val!
    Mattias och Hannah.
  • mikipiki

Sen slänger du hela tiden omkring vilket skämt det är att hon säger att hon älskar dig och att hon inte kan göra det med tanke på att hon behåller barnet. Men hur mycket älskar du henne egentligen när du beter dig såhär?

• green34
    molly50 skrev 2015-05-10 18:02:42 följande:
    Det skrev du inte i början. Detta skrev du i inlägg 33:

Citat: "Hon har satt in en P-stav men de hände precis innan det! O för övrigt så älskar hon när jag kommer i henne, o brukar göra de för hennes skull, oskyddat såklart. "

Varför har du ändrat historien?

Dessutom ska du veta att inga skydd är 100 % säkra. Så även om man sköter skyddet prickfritt så kan man bli gravid.
    Därför är det ännu viktigare att du använder kondom om du vet med dig att du absolut inte vill ha barn!
    Du kan aldrig lägga skulden på din flickvän för att du inte använde kondom. Det är helt och hållet ditt eget val!
  • Ännu en ofrivillig pappananas

Vet du hur en pappa som inte har möjlighet att träffa sin LEVANDE UNGE utvecklas då? Har du läst om de eller? Självmordstankar, dåligt samvete, utebliven sömn. JÄMFÖR DE med ett embryo i magen.. Du rankar alltså ett 7veckors embryos känslor mer än en levande person på 23 år. Hahahahha de hör blir bara roligare o roligare. Har aldirg haft självmordstankar i hela mitt lv, men så här dåligt jag mår nu, de e sjukt.

Svar på tråden Ofrivillig pappa