• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 17:57:24 följande:

Hahaha vad molly vad!? Ja, jag är jävlig ledsen, annars hade jag väl aldig skrivt här. Fan ni är ju inte bra insnöade, ni e ju omsatts oxå. Om jag inte brytt mig hade jag väl aldirg skrvit här?! Hahahhahhahah

Ja,det är klart jag fattar att du är ledsen. Det är ju därför du beter dig så barnsligt.

Mitt ex betedde sig precis lika barnsligt som du och snackade en massa skit om mig och spred lögner om mig när det tagit slut. Och då handlade det ändå inte om någon ofrivillig graviditet.

Kan du inte bara stå för att du är ledsen istället för att snacka skit om ditt ex?
    Då skulle du nog bli bemött på ett annorlunda sätt också.
    Just nu så blir du bemött på det sätt du har förtjänat.
    Mattias och Hannah.
  • mikipiki
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 18:05:27 följande:

Vet du hur en pappa som inte har möjlighet att träffa sin LEVANDE UNGE utvecklas då? Har du läst om de eller? Självmordstankar, dåligt samvete, utebliven sömn. JÄMFÖR DE med ett embryo i magen.. Du rankar alltså ett 7veckors embryos känslor mer än en levande person på 23 år. Hahahahha de hör blir bara roligare o roligare. Har aldirg haft självmordstankar i hela mitt lv, men så här dåligt jag mår nu, de e sjukt.

Du har alla möjligheter att träffa ditt barn sen, du skriver ju hela tiden att du kommer att VÄLJA att inte göra det för att straffa ditt ex.
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 18:05:27 följande:

Vet du hur en pappa som inte har möjlighet att träffa sin LEVANDE UNGE utvecklas då? Har du läst om de eller? Självmordstankar, dåligt samvete, utebliven sömn. JÄMFÖR DE med ett embryo i magen.. Du rankar alltså ett 7veckors embryos känslor mer än en levande person på 23 år. Hahahahha de hör blir bara roligare o roligare. Har aldirg haft självmordstankar i hela mitt lv, men så här dåligt jag mår nu, de e sjukt.

Men försök sätta dig in i hur det är för ditt ex då.
    Hon har ett liv som växer i henne och även om det är väldigt litet än så är det inte så "bara" att göra abort.
    Man kan lova dyrt och heligt innan man blir gravid att man ska göra abort. Men när man väl blir gravid så kan man ändra sig.
    Det går inte att lova att man ska göra abort för man vet aldrig hur man kommer att reagera när graviditeten väl är ett faktum.
    Då kan man inte längre bara tänka på sig själv.
    Och det gäller även dig som pappa.
    Mattias och Hannah.
  • Ännu en ofrivillig pappananas

När graviditeten upptäcktes hade hon P-stav = ett samtycke om att man bör vänta med barn i tre år!

Hahahahaha får de stöd jag behöver ifrån alla mina tjejkompisar och alla andra dessutom. Alla tycker hon e ute o cyklar

O ja jag erkänner ju att ja e jävligt ledsen, vad molly? Ska du sparka på någon som redan ligger ner. Annars hade jag väl aldirg skrivit här. Hahah smart där!

• green34
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 18:17:19 följande:

När graviditeten upptäcktes hade hon P-stav = ett samtycke om att man bör vänta med barn i tre år!

Hahahahaha får de stöd jag behöver ifrån alla mina tjejkompisar och alla andra dessutom. Alla tycker hon e ute o cyklar

O ja jag erkänner ju att ja e jävligt ledsen, vad molly? Ska du sparka på någon som redan ligger ner. Annars hade jag väl aldirg skrivit här. Hahah smart där!

+1 till dig!
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 18:17:19 följande:

Ja,men det betyder inte att man är 100 % skyddad. Vad är det du inte förstår?
    Inga skydd är 100 % säkra!
    Men tillsammans med kondom så blir det betydligt säkrare.

Jag försöker inte sparka på någon som redan ligger. Jag försöker bara få dig att tänka om.
    Var tror du att du ska komma någonstans med att snacka skit om ditt ex med dina tjejkompisar?
    (För ja,det är vad jag tror att du gör.
    Du har väl utelämnat att du inte använde kondom och lagt hela skulden på henne.)
    Om du vill få träffa ditt barn längre fram så är det kanske dags att du växer upp och tar ditt ansvar.
    Och det innebär inte att snacka skit om ditt ex och skryta om hur du tänker vägra att träffa ditt barn.
    Om du verkligen mår så dåligt som du påstår att du gör så sätter du dig ner och pratar med ditt ex och försöker komma fram till en lösning.
    För den enda du straffar med det här beteendet är barnet,inte ditt ex!
    Och det kommer att ligga dig själv i fatet.
    Mattias och Hannah.
  • green34
    molly50 skrev 2015-05-10 18:34:13 följande:
    Ja,men det betyder inte att man är 100 % skyddad. Vad är det du inte förstår?
    Inga skydd är 100 % säkra!
    Men tillsammans med kondom så blir det betydligt säkrare.

Jag försöker inte sparka på någon som redan ligger. Jag försöker bara få dig att tänka om.
    Var tror du att du ska komma någonstans med att snacka skit om ditt ex med dina tjejkompisar?
    (För ja,det är vad jag tror att du gör.
    Du har väl utelämnat att du inte använde kondom och lagt hela skulden på henne.)
    Om du vill få träffa ditt barn längre fram så är det kanske dags att du växer upp och tar ditt ansvar.
    Och det innebär inte att snacka skit om ditt ex och skryta om hur du tänker vägra att träffa ditt barn.
    Om du verkligen mår så dåligt som du påstår att du gör så sätter du dig ner och pratar med ditt ex och försöker komma fram till en lösning.
    För den enda du straffar med det här beteendet är barnet,inte ditt ex!
    Och det kommer att ligga dig själv i fatet.

Men vadå? Ska jag komma in i mitt barns liv om 5-6 år när jag är redo?! Hur kul tror du de kommer kännas för mig då?! Tänk om någon hade tagit ditt barn direkt vid födelsen o sagt, "kom tillbaka om 5-6 år så kan du bli förälder då" inte så kul va?

Nej jag har sagt precis som de är, till skillnad ifrån mitt ex behöver jag inte hitta på historier för jag vet att typ alla håller med mig ( förutom på den här barnvagnsmaffia sidan då) alla tycker hon är omogen..

Det är som att någon kommer hem till dig o lastar av en hund, "hej nu ska du ta hand om den här resten av dit liv o du har inget o säga till om" fast 100 gånger mer ansvar.

• green34
    Ännu en ofrivillig pappananas skrev 2015-05-10 18:46:53 följande:

Men vadå? Ska jag komma in i mitt barns liv om 5-6 år när jag är redo?! Hur kul tror du de kommer kännas för mig då?! Tänk om någon hade tagit ditt barn direkt vid födelsen o sagt, "kom tillbaka om 5-6 år så kan du bli förälder då" inte så kul va?

Nej jag har sagt precis som de är, till skillnad ifrån mitt ex behöver jag inte hitta på historier för jag vet att typ alla håller med mig ( förutom på den här barnvagnsmaffia sidan då) alla tycker hon är omogen..

Precis!

Det räcker ju egentligen för dig att veta att alla andra (förutom här) håller med om att hon är omogen.
Svar på tråden Ofrivillig pappa