• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-12-06 21:50:15 följande:
    Vet faktiskt inte och kommer inte ihåg hur det var sista tiden med första barnet i magen för 6 år sedan. Då gick jag över 11 dagar och dagen innan hon kom vet jag att jag var så fruktansvärt trött och sov mestadels men hade inga mer sammandragningar än vanligt och på natten bara värkarna kom.

Skönt för mig i alla fall att veta att man inte kommer gå över tiden denna gången också men vill ju gärna att dagarna går snabbt nu eller att det sätter igång försiktigt innan så man kan åka in och göra snittet (akut).
    Ja, Gud vad härligt o veta att du slipper det. På så vis är det bra med ks. Själv hade jag inte fixat det om jag absolut inte va tvungen, fixar inte det här med att någon ska skära i en :p
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-12-06 22:47:00 följande:
    Ja, Gud vad härligt o veta att du slipper det. På så vis är det bra med ks. Själv hade jag inte fixat det om jag absolut inte va tvungen, fixar inte det här med att någon ska skära i en :p
    Fick en ruptur grad 4 vid förra förlossningen så därför det blir kejsarsnitt denna gången. Hoppas det blir bra i alla fall.. även om jag är nervös inför ingreppet och allt vad det innebär.

Gud vad man längtar efter bebisen nu :) spännande varje gång och kolla i trådarna här för att se hur det går för alla andra också :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-12-06 23:09:54 följande:
    Fick en ruptur grad 4 vid förra förlossningen så därför det blir kejsarsnitt denna gången. Hoppas det blir bra i alla fall.. även om jag är nervös inför ingreppet och allt vad det innebär.

Gud vad man längtar efter bebisen nu :) spännande varje gång och kolla i trådarna här för att se hur det går för alla andra också :)
    Jaha, det går säkert jätte bra. Det brukar väl vara lättare när det är planerat. Oro hör ju till, jag börjar bli orolig för fl med. Nu ska man göra om det som jag en gång sa att jag aldrig skulle göra om :p
    Ja nu vill man bara se hur bebisen ser ut. Snart borde det ju hända lite saker här inne :)
  • emelieen

Sammandragningar och förvärkar bara jag rör mig en millimeter.... Någon mer? Kan det vara på g tro...

• Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-07 21:52:02 följande:

Sammandragningar och förvärkar bara jag rör mig en millimeter.... Någon mer? Kan det vara på g tro...

Jag har också som kommer o går vi får hoppas att det är dags snart.
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-07 23:18:50 följande:

Jag har också som kommer o går vi får hoppas att det är dags snart.

Hoppas det. Ska till bm imorgon och berätta då om mina förvärkar.... Kan bm kolla om man öppnat sig något? Är så nyfiken och ivrig! :p När jag misstänkte bv så hänvisade hon mig till läkare på vc, men det kanske är just en läkare som måste kolla det. Trodde först allt sånt skedde på MVC under graviditeten.
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-08 00:05:06 följande:
    Hoppas det. Ska till bm imorgon och berätta då om mina förvärkar.... Kan bm kolla om man öppnat sig något? Är så nyfiken och ivrig! :p När jag misstänkte bv så hänvisade hon mig till läkare på vc, men det kanske är just en läkare som måste kolla det. Trodde först allt sånt skedde på MVC under graviditeten.
    Vet faktiskt inte om de kollar det på Mvc. Men när jag kom in till fl sist då hade jag haft förvärkar i en vecka o då va jag öppen 4 cm.
  • Mallanmillis
    emelieen skrev 2015-12-08 00:05:06 följande:
    Hur har det gått? Varit hos Bm ännu? :)
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-08 00:13:21 följande:

Vet faktiskt inte om de kollar det på Mvc. Men när jag kom in till fl sist då hade jag haft förvärkar i en vecka o då va jag öppen 4 cm.

Hade haft regelbundna värkar då?
  • emelieen
    Mallanmillis skrev 2015-12-08 11:33:57 följande:

Hur har det gått? Varit hos Bm ännu? :)

Jag berättade om mina förvärkar, men hon kollade inte om jag hade öppnat mig något. Hade så gärna velat veta. Har en förvärk/sammandragning i timmen nu ungefär. Hur går det för dig? :)
Svar på tråden BF slutet av december :)