• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 08:58:09 följande:
    Härligt!!! Jag har börjat samla vätska :( har gått upp snart 15 kg, 3 kg på 4 dagar..... Morr!!! Gjorde likadant förra gången men det e fan jobbigt för både kropp å psyke då Jah är gbp opad dessutom :(
    Jag hann gå upp närmare 12 kg, och mkt kom sista veckorna, så jag tror jag samlade på mig en del vätska ändå där mot slutet. 7kg som redan är borta liksom, känns helt otroligt att få ha det så med 3e barnet. Med första försvann typ alla kilon direkt med förlossningen, tror jag låg typ 1,5-2 kg över innan jag blev gravid.

Det är jättejobbigt att samla vätska. Hade du svårt att få tillbaka din normala vikt efter förra förlossningen?
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 10:39:59 följande:

Grattis!! Så härligt!

qatteriin skrev 2016-01-15 10:50:50 följande:

Ååååååh grattis!!! Dags att fira ordentligt! <3 Gud vad bra, underbart!

Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 10:54:42 följande:

Va underbart!! :)

Tack

Ja, det känns jättebra. Tänk att vårdtiden blivit nästan lika lång som tiden hon skulle varit kvar i magen. Jag kan bara tänka mig vilken psykiskt tung påfrestning det måste vara att få ett väldigt tidigt barn. Nu var ju vår tjej ändå fullgången men lätt för tiden. Hua!!

Men helt otroligt att det faktiskt inte var ngn här inne som har fått ett prematurt barn. Dessa bebisar har verkligen trivts i sina magar

Nu väntar vi in dem sista knoddarna med
  • WiMe06

Jaha, så var maten levererad och det gick ju smidigt och bra förutom att blöjorna och ersättningen fattades i kassarna. Allt till lilltjejen.

• elinville
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 04:04:07 följande:

Inte ett inlägg på snart fem timmar!!! Så kan vi ju inte ha det *fniss* ;))

7 dagar kvar å knappt ens några sammandragningar å definitivt inga förvärkar! Kommer nog förbli en smällkaramell.... Suck!!!

Hur många är vi kvar nu som inte fått litet ännu???

Jag är kvar!!
    BF på måndag. Vaknade imorse med svaga förvärkar MEN med inslag av svaaaag mensvärk. Somnade om och förvärkarna försvann men har kvar en svag mensvärk och kan ju inte låt bli att hoppas...

En annan grej, har vansinnigt vattniga flytningar nu nattetid. Vaknat de senaste morgnarna med att trosorna var genomblöta, trott det varit vatten men sen kommer ingenting mer under hela dagen! Var dessutom inne igår för planerat UL för koll av fostervatten (det tog slut förra grav så de ville ha koll) och allt såg bra ut, massor av vatten så det är inte det.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 11:41:14 följande:

Jaha, så var maten levererad och det gick ju smidigt och bra förutom att blöjorna och ersättningen fattades i kassarna. Allt till lilltjejen.

Nääääj!! Det måste de väl åtgärda?!
  • qatteriin
    elinville skrev 2016-01-15 11:54:36 följande:

Jag är kvar!!

BF på måndag. Vaknade imorse med svaga förvärkar MEN med inslag av svaaaag mensvärk. Somnade om och förvärkarna försvann men har kvar en svag mensvärk och kan ju inte låt bli att hoppas...

En annan grej, har vansinnigt vattniga flytningar nu nattetid. Vaknat de senaste morgnarna med att trosorna var genomblöta, trott det varit vatten men sen kommer ingenting mer under hela dagen! Var dessutom inne igår för planerat UL för koll av fostervatten (det tog slut förra grav så de ville ha koll) och allt såg bra ut, massor av vatten så det är inte det.

Usch såna flytningar har jag haft flera månader men det har blivit ännu värre sista veckorna. Min bm säger såklart att "det är heeeeelt normalt"...
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 11:58:46 följande:
    Nääääj!! Det måste de väl åtgärda?!
    Ringde direkt jag såg det och dem skulle åtgärda det under dagen. Tjejen jag pratade med på telefon trodde att hon som plockat ordern lagt dem sakerna i fel kasse.
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2016-01-15 10:18:17 följande:
    De flesta kanske fick en bra natt för ovanlighetens skull ;D jag har bara vaknat sisådär fem gånger.

Min är också kvar på insidan, bf på onsdag. Jobbar sista dagen idag, så skönt att ha fixat det så länge. Längtar ändå s0 jag blir tokig efter bebis! Men känner inga tecken på att det skulle vara på g. Är det ditt första?
    Skönt att gå hem nu å vara ledig några dagar då :)

Nä det är andra. Längtar ihjäl oss allihop!!!
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-15 11:04:31 följande:
    Jag hann gå upp närmare 12 kg, och mkt kom sista veckorna, så jag tror jag samlade på mig en del vätska ändå där mot slutet. 7kg som redan är borta liksom, känns helt otroligt att få ha det så med 3e barnet. Med första försvann typ alla kilon direkt med förlossningen, tror jag låg typ 1,5-2 kg över innan jag blev gravid.

Det är jättejobbigt att samla vätska. Hade du svårt att få tillbaka din normala vikt efter förra förlossningen?
    Jag hade 5 kg mer än när jsg blev gravid m sonen denna gången. Det ger liksom 20 kg som ska bort totalt. Men va fan det är ju värt det när man tittar på de små :) sura kan jag göra sen om Jah inte blir av m kilona. Hade tränat som en tok inför Vättern rundan före sonen så va i väldigt bra form. Jag ska dit igen!!!
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-15 10:38:42 följande:

Så var hon bara vår nu!!!! Känns jättemärkligt, den supergulliga sköterskan tackade så mkt för lånet av vår lille trollunge.
    Hon märkte stor skillnad sedan hon var här förra veckan. Det är ngn som börjat bli riktigt rund i ansiktet och fått en liten extra haka

Stort grattis <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)