• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 23:14:19 följande:

Mitt senaste pyssel, hon kommer ju inte få heta Lillutt för resten av livet men det är det hon heter just nu... Rätt enkelt sätt att pimpa HMs enfärgade ekologiska bodys på!

Wow jättefin!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 06:51:15 följande:

Usch :( hoppas det blir bättre snart!

Min lille korv ligger just nu och snuttar på nappen alldeles hopkurad nära mitt bröst. Hur mysigt som helst, men där vågar jag inte låta honom sova ifall jag somnar, han kan ju hamna under täcket eller få något över sig ju. Ska försöka flytta över honom i nästet igen strax.

Sambon är lite piggare, nästan ingen feber, men ska till vårdcentralen och se om han kan få lite starkare medicin i lungorna idag. Bra om han blir frisk under sin pappaledighet så han kan vara lite med sonen. Nu sitter han och glor på honom på avstånd medan jag duschar eller äter typ, o sover på soffan. Tråkigt :(

Tack! Jag tröstar mig med att bebis får mina antikroppar så om hon kommer nu ska hon väl inte bli smittad av just den här sjukan, men det känns så onödigt...

Gud vad mysigt med lille gosen sådär! Längtar ihjäl mig!! Jag vågade inte heller somna med plutten på mig men han sov så mycket på maken för han sov inte annars. Men täcke hade vi inte då. Hoppas verkligen din sambo kryar på sig nu, sån osis att bli så krasslig precis nu!

Låter klokt att boka in undersökning och hb tycker jag, även om det säkert är normalt att det tar tid med läkningen. Jag minns inte hur länge jag hade ont men det skavde i sex veckor vet jag, jag fick en grad 2-bristning och sydde en del (fast jag inte fattade det då, haha!) och hade såna där stygn som skulle lösa upp sig själva, men det gjorde inte alla så de satt och skavde. Sen när de ramlade bort så var allt finfint haha, önskar jag hade kollat upp det tidigare.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-15 07:08:18 följande:

Tack! Jag tröstar mig med att bebis får mina antikroppar så om hon kommer nu ska hon väl inte bli smittad av just den här sjukan, men det känns så onödigt...

Gud vad mysigt med lille gosen sådär! Längtar ihjäl mig!! Jag vågade inte heller somna med plutten på mig men han sov så mycket på maken för han sov inte annars. Men täcke hade vi inte då. Hoppas verkligen din sambo kryar på sig nu, sån osis att bli så krasslig precis nu!

Låter klokt att boka in undersökning och hb tycker jag, även om det säkert är normalt att det tar tid med läkningen. Jag minns inte hur länge jag hade ont men det skavde i sex veckor vet jag, jag fick en grad 2-bristning och sydde en del (fast jag inte fattade det då, haha!) och hade såna där stygn som skulle lösa upp sig själva, men det gjorde inte alla så de satt och skavde. Sen när de ramlade bort så var allt finfint haha, önskar jag hade kollat upp det tidigare.

qatteriin skrev 2016-01-15 07:08:18 följande:

Nej men precis. De kunde informera lite mer innan man åker hem tycker jag:) visst man får med journalen men lite mer praktiskt typ. De sa bara : du är sydd efter klippet och en bristning, ta värktabletter om du behöver ( första dygnen kom de automatiskt med alvedon och Ipren för fem gånger för de tyckte jag skulle fortsätta sen fick jag be om dem)

Man får ju en chock när man väl känner och ser hur det ser ut där nere. De kanske inte räknar med att folk faktiskt ska vara så nyfikna att de tittar efter! ;)
  • Elma

Har en januaribebis här också nu, född igår kväll. Hon verkar må bra som tur är då allt gick fortare än vad jag trodde. Då första dottern fick en kraftig gbs-infektion skulle jag få behandling denna gång men kom in lite sent för att den skulle hinna verka helt. Men den här tösen verkar pigg, åt länge och har ljudligt protesterat mot vägning och sånt.

• Förstaförsökaren26
    Elma skrev 2016-01-15 07:20:51 följande:

Har en januaribebis här också nu, född igår kväll. Hon verkar må bra som tur är då allt gick fortare än vad jag trodde. Då första dottern fick en kraftig gbs-infektion skulle jag få behandling denna gång men kom in lite sent för att den skulle hinna verka helt. Men den här tösen verkar pigg, åt länge och har ljudligt protesterat mot vägning och sånt.

Stort grattis!! :)
  • qatteriin

Åh grattis!! Skönt att hon verkar må bra, håller de lite extra koll nu pga gbs:en eller hur funkar det?
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 07:15:06 följande:

Nej men precis. De kunde informera lite mer innan man åker hem tycker jag:) visst man får med journalen men lite mer praktiskt typ. De sa bara : du är sydd efter klippet och en bristning, ta värktabletter om du behöver ( första dygnen kom de automatiskt med alvedon och Ipren för fem gånger för de tyckte jag skulle fortsätta sen fick jag be om dem)

Man får ju en chock när man väl känner och ser hur det ser ut där nere. De kanske inte räknar med att folk faktiskt ska vara så nyfikna att de tittar efter! ;)

Haha nä de räknar väl inte med det, men det borde de allt göra! Håller med om att man borde få mer info. Till mig sa de bara "vi måste sy några stygn" men vad "några" innebär är ju verkligen en tolkningsfråga, inte förrän jag läste journalen förstod jag att det var mer än ett par... Men men, jag är tacksam att det inte blev värre med ett så långdraget förlopp som det ändå var.
  • WiMe06

Stort grattis! Skönt att hon verkar på bra!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 06:56:37 följande:
    Beundransvärt :) jag vill inte ens tänka på något som har sömmar ännu, är alldeles för öm där nere. Ringde faktiskt Mvc igår o rådfrågade, förstår att det tar tid att läka när man är sydd efter klipp osv, men tycker vissa stunder det gör mer ont nu. Hon tyckte det lät normalt med tanke på att man rör sig mer nu och tyckte inte det verkade farligt om ingenting ser infekterat ut. ( japp, sambon får kolla)

Men jag bokade en tid hos dem nästa vecka för att kolla lite. Tänkte ksn inte skada. Känns så länge att vänta på efterkontroll. Vill gärna kolla hb med så stt jag är på väg tillbaks. Det tyckte hon var en bra idé.
    Jag fick sy efter min första förlossning och det var vidrigt tyckte jag. Det var också såna stygn som skulle lossna själv sen och det gjorde dem. Jag kände av det 2 veckor nästan. Denna ggn fick jag bara nån bristning inne i snippan och kan känna av den fortfarande, det nästan skaver liksom.

Jag har fått tid för efterkontroll i mars, det känns jättelänge tills dess tycker jag. Kan inte minnas att det tog så lång tid med dem andra barnen. Men det beror säkert på att dem är så underbemannade här nu. Det stod i tidningen här igår att dem lägger ner alla föräldragrupper här för dem är underbemannade.
  • WiMe06

Tog en vikt idag, 5 kg kvar till innan jag blev gravid. Har nu samma vikt som jag hade v 21+

Svar på tråden BF Januari 2016 :)