• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-16 16:49:54 följande:

Vad skönt att du hört bra om ditt bvc hittills, hoppas ni får samma upplevelse då

Hoppas dessa är bättre och lyssnar på era önskemål. Varför slog hon bakut för det?

Nej, det är klart man får ju en närmare kontakt när man går med spädis. Hur ofta går man såhär i början egentligen, har verkligen glömt allt sånt.

Det var en gammal sköterska och hon tyckte det lät livsfarligt att ge bitar från början, plus att hon var av åsikten att bröstmjölken inte räckte som näring efter sex månader... Precis då visste jag inte bättre så vi började med välling på hennes inrådan, det ska vi inte vara lika snabba med den här gången.

Jag minns inte hur ofta man går men det är rätt ofta väl? Detta evinnerliga vägande...
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 16:12:17 följande:

Känns som jag måste försöka vänja mig vid tanken på att kanske behöva föda själv i värsta fall... Sonen kräktes igen i eftermiddag och då är det väl bara att räkna med att det är magsjuka. Blir maken smittad får han högst sannolikt inte följa med till förlossningen, mig kan de ju inte stoppa även om jag skulle vara sjuk, men jag hoppas förstås vi slipper båda två. För att inte tala om barnvakten! Fy vilken dålig tajming. Bara att hoppas att jag får gå över bf med nån vecka eller så då... för det känns ju jättekul med den här kroppen. Gud vad bitter jag känner mig!

OH NO!!!! Hoppas på mirakel nu, att du och maken slipper allt vad magsjuka eller andra sjukdomar är, känns som ni haft er beskärda del nu av allt sånt.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 16:56:12 följande:
    Det var en gammal sköterska och hon tyckte det lät livsfarligt att ge bitar från början, plus att hon var av åsikten att bröstmjölken inte räckte som näring efter sex månader... Precis då visste jag inte bättre så vi började med välling på hennes inrådan, det ska vi inte vara lika snabba med den här gången.

Jag minns inte hur ofta man går men det är rätt ofta väl? Detta evinnerliga vägande...
    Jaha, men det är väl inte så att du stoppar in en seg köttbit i munnen på barnet? Man börjar väl med mjukare bitar?
    Nej, välling, jag vet inte alls hur jag ska ställa mig till det den här ggn. Det är väl såklart jättebehändigt och bra med välling när de små ska sova men vi har haft ett helsike att vänja dem av vid det sen och jag vet inte. Ah, det hinns funderas på.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 16:52:18 följande:
    Vi kör på Sempers magdroppar istället till hela familjen, haha! Fast han kan nog få ta ett gäng vitpepparkorn ändå, jag tror inte han misstycker.
    I med dom bara säger jag ;) håller tummarna för er!!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 17:13:25 följande:

Tjejer!! Jag tror att mitt vatten just gick! Rinner som aldrig förr. Lagt i en binda å den är överfull!! Åhh nu har jag panik.

Wohoooo jaaaa! Vi sa ju lördag! Har sambon slutat jobba än?
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-16 16:58:11 följande:

OH NO!!!! Hoppas på mirakel nu, att du och maken slipper allt vad magsjuka eller andra sjukdomar är, känns som ni haft er beskärda del nu av allt sånt.

Ja det känns verkligen som det räcker nu...
    WiMe06 skrev 2016-01-16 17:03:08 följande:

Jaha, men det är väl inte så att du stoppar in en seg köttbit i munnen på barnet? Man börjar väl med mjukare bitar?

Nej, välling, jag vet inte alls hur jag ska ställa mig till det den här ggn. Det är väl såklart jättebehändigt och bra med välling när de små ska sova men vi har haft ett helsike att vänja dem av vid det sen och jag vet inte. Ah, det hinns funderas på.

Nä hon hade nog aldrig hört talas om det förr bara, hon tyckte det lät så farligt mest tror jag för att man inte vet hur mycket de får i sig...

Axel äter fortfarande välling så det är det jag tänker på, avvänjningen sen, hittills har vi inte lyckats och det slipper jag gärna med nästa!!
  • Nettiis
    CarolinaH skrev 2016-01-16 07:18:28 följande:

Nu är han här!! Våran Theo.
    Började fredagen med att åka till 41+0 ultraljud. De hade lite svårt att mäta magen på honom så de behövde vara två för att kontrollmäta. De beräknade honom då till att väga 3720g ca. Och att han skulle väga ca 4200 vid igångsättning i V. 42. De trodde dock att jag skulle direkt till min BM efter för att få mer klarhet i hur planen såg ut. För de tyckte det var dumt att vänta eftersom bebis redan nu var så pass stor. Dessutom sa de att jag själv måste ringa till BB Sophia för att boka tid för induktion. Försökte febrilt få tag på min BM. Gav till slut upp och fick kontakt med förlossningen som tyckte vi skulle avvakta över helgen och lugnade mig. Detta var kl 17.
    19 började jag min lilla biltur för att först hämta upp två barn på olika ställen och sen maken kl 20:30 på jobbet. Kände då av första "förvärken" som jag tänkte.
    Körde streckan på 20 min hem och tyckte under tiden att de ökade i både kraft och kom oftare. Han nästan bara komma in genom dörren hemma vid 21 innan jag insåg att vi förmodligen skulle få åka in under natten. Maken påbörjade lite kvällsfika till barnen och försökte förbereda dem för att vi skulle åka in. Mellan tjejen som lite halvt "känner av" när någon har hon och typ blir som ett plåster på en försökte sig på att massera mig. Vilket hon gör ganska ofta även i vanliga fall. Försökte hålla mig men till slut fräste jag i från att gå och spela nått eller sätt dig med datorn.
    Eftersom de är så pass stora har de sett en hel del filmer och är rätt så insatta i vad en förlossning är. Så orkade inte riktigt bry mig.
    Tog två alvedon vid 22. Men utan att de gjorde någon vidare nytta ringde jag förlossningen vid 22:40 och sa att nu åker vi in. Hade då 2-3 min mellan värkarna. Men har väldigt korta värkar.
    Kl. 23 var vi framme. Kopplades till CTG och efter ca 40 min och det konstaterats att vi blir kvar så tyckte världens bästa barnmorskor att det var dags för undersökning.
    9cm redan. Fick kämpa ett tag på slutet eftersom värkarna bara höll i 30-50 sek åt gången. Men 02:52 är sonen äntligen född.
    Barnmorskorna kunde dock inte riktigt förstå hur de mätte på ultraljudet. 4426g och 53cm lång. Han fattade ganska då omedelbart det här med amning. Däremot var intresset inte så stort. Och bara 20 min efter han är född kom första laddningen bajs. Rakt i min hand. Han hade haft en rejäl moderkaka på lite över 1000g som var ovanligt tjock. Därav att BM haft svårt att lyssna på hjärtat.
    Nu vilar maken ut efter en tuff förlossning och jag har svårt att sova. Väntar på barnläkaren som kommer strax efter 8. Sen ska vi få åka hem. Därför har vi inte fått något rum.

Gud vad häftigt att vi var så nära varandra igår.. Vi lämnade nämligen BB Sophia 23.30 efter en kontroll av bebis... Hon har ändrat rörelsemönster och jag känner henne inte lika tydligt.. Men allt såg bra ut!

Stort grattis till bebisen, hoppas ni haft en bra vistelse hos BB Sophia, längtar dit igen fast för att lämna med bebis!
  • Nettiis

Tjejer!! Jag tror att mitt vatten just gick! Rinner som aldrig förr. Lagt i en binda å den är överfull!! Åhh nu har jag panik.

Ja!! Hoppas det händer nu!! Håller tummar och tår!
  • WiMe06

Yeey, härligt!!! Nu hoppas vi på bebis snarast