• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 08:49:37 följande:
    Fy satan nu gör det bra mkt ondare men inget regelbundet så! Å tror ni inte att karln vaknar upp genomförkyld :( blir så trött! Är garanterat all övertid han fått jobba som resulterat i detta men men
    Amen, inte en förkyld karl till, nu får det väl räcka med förkylningar. Hoppas den försvinner med förlossningen som min mans gjorde härligt att du börjar känna lite mer.'
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 22:50:37 följande:
    Ja när jag hade skrivit slog det mig att trekvart på varje bröst inte var ovanligt i början... herregud vad man glömmer!!!
    Haha, ja, man gör verkligen det.

Bf för dig idag, woho!!! Men trist att du inte känner ngt. Men som du själv säger, kan ju vara skönt att få ut smittan först. Men vi hoppas det går fort, och så hoppas vi att bebis behagar komma rätt snart så du slipper vara ensam hemma med sonen och fogarna. Förstår att du inte vill lämna honom på förskolan mer nu precis innan bebis.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 23:00:19 följande:
    Åh det måste ha varit hemskt :( längtar tills denna är ute å jag får krama om henne!! Hon själv blev jätte glad över att få hos farmor å farfar för där har dom hund å det gillar hon :)

Kan det vara mjölkmängden eller att hon helt enkelt vill vara nära dig som gör att hon vill snutta igen?
    Jag vet inte om det mest är närheten hon vill åt egentligen. Igår åt hon runt 21.30 och sen sov hon i sin säng fram till 01 ungefär och då fick jag väcka henne för att äta. Sen kunde jag lägga tillbaka henne efter det målet i sängen och då sov hon fram till 04, men efter det målet har jag inte lyckats lägga tillbaka henne. Men en riktigt bra natt ändå.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-17 04:17:20 följande:
    Så fort msn får ett positivt grav test börjar ett livslångt oroande över de fantastiska liven.... Jobbigt värre men det är det som gör oss till bra föräldrar :)) kramar
    Haha, ja men det är ju så.
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:07:04 följande:
    Jag vet inte om det mest är närheten hon vill åt egentligen. Igår åt hon runt 21.30 och sen sov hon i sin säng fram till 01 ungefär och då fick jag väcka henne för att äta. Sen kunde jag lägga tillbaka henne efter det målet i sängen och då sov hon fram till 04, men efter det målet har jag inte lyckats lägga tillbaka henne. Men en riktigt bra natt ändå.
    Skönt att du fått sova lite ifred ändå! Man blir ju helt förstörd av att hela tiden ha bebisen klistrad på sig. Eller jag tyckte att det var jobbigt iallafall! Hoppas att nätterna fortsätter som denna var! :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-16 13:55:10 följande:

Oj vad jag känner igen mig ang bonusarna. Och jag har ju inte ens fött ännu. Jag får typ panik av tanken på att bonusarna ska håll i lillan. De är ju normalt underbara med små barn... men rätt som det är så glömmer de hur små de är eller att de faktiskt håller i ett litet barn som man inte bara kan lägga ifrån sig hur som helst bara för att något annat mkt roligare händer längre bort. Jag litar ju knappt på mig själv att jag inte kommer göra illa henne, då blir det ju en omöjlighet att lita på att en 6 och 9 åring ska klara av det!

Å så min jäkla sambo som känns helt oförstående, alltid bättre att fria än fälla. Försökte prata med honom här om dagen efter att jag vart på långlunch med sambons bästa kompis fru och hon berättade hur det funkade i deras familj. Att ex så har deras äldsta son (som är 6 år och har ADHD så det skriker om det) nolltolerans på att slåss hemma, gör han det så blir han av med judon som han går på. Berättade det för min sambo och han bara men sååå kan vi ju inte göra?! Nä varför inte då? Är en rättighet att man som pojke ska ska få slå varandra på käften flera gånger per dag så det blir odrägligt att vara hemma för övriga familjen? När jag frågar honom vad fasen vi ska göra då för att som vi har det just nu vägrar jag att ha det så blir svaret bara: "jag vet inte". Just nu känns det som att jag kommer typ inte kunna vara hemma med en nyfödd bebis samtidigt som bonusarna som tillåts ha världskrig och är totalt oförmögna att hitta på något annat än att bråka eller titta på tv.

Jag tycker inte att det är konstigt att du längtar tillbaks till egentid och jag tycker inte att du ska känna att du är dålig mamma bara för att du vill göra annat än att vara en mjölkko och stirra på ett nyfött barn. Du kommer bli en fantastisk mamma som kommer ge ditt barn alla möjligheter att utveckla kreativitet, fantasi och trygghet just för att han kommer få följa med dig på alla dina påhitt och allt fokus kommer inte ligga på honom och det han vill göra hela tiden. Hur tror du att bebisar hade det för 100 år sedan? tror du att mammorna då hade tid eller möjlighet att sitta och tittat på sina bebisar i 7 månader? Ge dig själv en klapp på axeln för allt du istället gör istället för att skjuta dig i foten på de få punkter där du tror att du inte räcker till, för jag är helt säker på att du räcker till för Arvid. Det är ok att låta honom sova själv och att du får äta en middag utan att han har kroppskontakt med dig.

Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 09:19:59 följande:
    Skönt att du fått sova lite ifred ändå! Man blir ju helt förstörd av att hela tiden ha bebisen klistrad på sig. Eller jag tyckte att det var jobbigt iallafall! Hoppas att nätterna fortsätter som denna var! :)
    Det är ju såå mysigt att ha henne hos sig men jag känner att man behöver få lite ordentlig sömn också, så kan hon sova i sin säng nån del av natten är det bra tycker jag, sen vore det ju ännu bättre om man kunde få ha sin säng ifred för dem stora barnen med, haha!!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:
    Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
    Åhh fy, hoppad deras mamma eller farmor och farfar kan ställa upp och ta dem några extra dagar till pojken är frisk, förstår verkligen att du inte vill ha ngn magsjuka. Usch och fy. Vad fasen valde vi för dum årstid att föda barn på egentligen.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:25:13 följande:

Det är ju såå mysigt att ha henne hos sig men jag känner att man behöver få lite ordentlig sömn också, så kan hon sova i sin säng nån del av natten är det bra tycker jag, sen vore det ju ännu bättre om man kunde få ha sin säng ifred för dem stora barnen med, haha!!

Jag försöker vänja mig vid tanken på att låta Arvid sova i sin egen säng iaf första vändan han sover, då är jag oftast ändå vaken fortfarande. Men hittills är hans mönster att vakna 3-4 ggr per natt o hämta honom varje gång känns motigt. Känns fel också att ha honom så långt ifrån sig. Men det kommer bli tajt i sängen med nästet i mitten nu när sambon kommer tillbaks efter förkylningen, han är trots allt 1,90 och väger över 100 kg så han fyller liksom sina 80 cm säng själv. Han gnäller inte men det ÄR trångt, för att inte prata om varmt.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 08:49:37 följande:

Fy satan nu gör det bra mkt ondare men inget regelbundet så! Å tror ni inte att karln vaknar upp genomförkyld :( blir så trött! Är garanterat all övertid han fått jobba som resulterat i detta men men

Du ska se att han frisknar till av en förlossning, som det blev för WiMe06. Ja det är säkert övertiden, så jädra typiskt. Hoppas det blir mer regelbundet snart!