• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 10:55:50 följande:

Åh fy nej är de magsjuka så borde ju kanske deras mamma kunna ta dom. Är ju förjäkligt om du åker på magsjuka nu ju :(

Nu har mamman tydligen också kräkts så vi hoppas farfar och farmor kan behålla dem
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 10:56:42 följande:

Jag hoppas det. Han kom upp väldigt Krakig. Har tryckt i honom ingefära å citron! Hur mår sonen nu?

Om jag hade kunnat lägga upp filmklipp så hade jag kunnat visa en unge som dansar järnet till "I like to move it" i filmen Madagaskar... Pigg som en mört just nu, hoppas det håller i sig!

Bra med ingefära och citron till karln! Honung är också bra! Jag kan bara tänka på den där reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn..."
  • amalie79

Japp, kollade min egen temp nu och har lite feber.

Blä. Men så länge det inte gör ont i magen eller såren är röda så kan jag väl utgå från att det är min version av sambons förkylning? Och vara vaksam på om detta förändras?

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 10:59:43 följande:

Ha ha ha :) ja snön måste ju bort nu får de kämpa dubbelt så länge med den idag istället här men visst, 100% timlön är väl inte fel... Funderar på om det fortsätter med vintern in i mars som det ibland gjort så kanske man kunde jobbat någon lördag, får kolla med min chef hur de ställer sig till det. Åh drömmen vore ju att kunna jobba någon dag ibland men så ser ju inte mitt jobb ut riktigt! Men är lite småsugen på den där kick offen en stund iaf den 10/2 nu när han kom såpass tidigt!

Ja klart har man ont är det en annan sak. Börjar känna mig lite isolerad här hemma även om vi haft besök i veckan o varit ute lite grann.

Ja jag ser likheterna, även på sambons större barn som bebisar, han har visat kort. Idag är de totalt olika, inte ens syskonlika, de kunde varit ungar från två helt olika familjer!

Ha ha ha:) gud så kul, hoppas Arvid kommer likna mina och mina syskon lite också, vi är väldigt syskonlika. Ser viss likhet även med min systers äldsta som bebis- men det är nog mycket att de har storleken gemensamt, hon var också en stabil bebis. Min syster såg det också. Och hennes flicka liknar mig en hel del både till sätt och utseende

Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!

Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.

Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det. Lite häftigt iaf.
  • qatteriin
    qatteriin skrev 2016-01-17 11:17:49 följande:

Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!

Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.

Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det. Lite häftigt iaf.

Jag KAN inte höger och vänster!!! Vänster är grannen, höger är vår port, såklart. Hahahah!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 11:13:14 följande:

Japp, kollade min egen temp nu och har lite feber.

Blä. Men så länge det inte gör ont i magen eller såren är röda så kan jag väl utgå från att det är min version av sambons förkylning? Och vara vaksam på om detta förändras?

Oh no! Ja så däckad som sambon varit så är det väl mest sannolikt att det är det du fått, jag tror du kan vara lugn om du bara håller koll. Krya på dig!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 11:08:59 följande:
    Om jag hade kunnat lägga upp filmklipp så hade jag kunnat visa en unge som dansar järnet till "I like to move it" i filmen Madagaskar... Pigg som en mört just nu, hoppas det håller i sig!

Bra med ingefära och citron till karln! Honung är också bra! Jag kan bara tänka på den där reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn..."
    Haha det var det första han sa till mig i morse när han gått upp. På skämt dock. Jag sa de att nu är det bara å man up för ungen ska ut idag eller imorgon! :)

Hehe va gulligt! Skönt att han mår bättre! Nu ska bara du å karln hålla er friska oxå så får bebis komma tycker jag!! :)
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-17 11:01:48 följande:
    Nu har mamman tydligen också kräkts så vi hoppas farfar och farmor kan behålla dem
    Ja, det borde dom väl? Har inte mamman någon ny lr så som annars kan ta dom?! Är ju inte optimalt med magsjuka hos er! :/
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:34:12 följande:
    Jag försöker vänja mig vid tanken på att låta Arvid sova i sin egen säng iaf första vändan han sover, då är jag oftast ändå vaken fortfarande. Men hittills är hans mönster att vakna 3-4 ggr per natt o hämta honom varje gång känns motigt. Känns fel också att ha honom så långt ifrån sig. Men det kommer bli tajt i sängen med nästet i mitten nu när sambon kommer tillbaks efter förkylningen, han är trots allt 1,90 och väger över 100 kg så han fyller liksom sina 80 cm säng själv. Han gnäller inte men det ÄR trångt, för att inte prata om varmt.
    Det har varit jättemotigt för mig att låta wendela sova i sin säng själv, igår kväll var första ggn. La henne där när vi gick och la oss. Men det kändes jättekonstigt, Wendela är också vaken ca 4 ggr varje natt och äter ibland 5 så andra ggn jag hämtat henne inatt lätt jag henne ligga kvar hos oss. Hon har legat i sitt näst hos oss men det blir som du säger trångt. Sen är jag så rädd att maken eller jag själv ska slå ut med armarna eller nåt på henne. Nu ligger jag väldigt stil men när maken sover riktigt hårt är det ingen som vet hur han fäktar med armarna.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 11:22:25 följande:

Haha det var det första han sa till mig i morse när han gått upp. På skämt dock. Jag sa de att nu är det bara å man up för ungen ska ut idag eller imorgon! :)

Hehe va gulligt! Skönt att han mår bättre! Nu ska bara du å karln hålla er friska oxå så får bebis komma tycker jag!! :)

Haha ja det var väl en jäkla tur att det var på skämt! Ja nu går vi all in på vitpepparkorn, magdroppar och proviva så nu hoppas vi väl att vi klarar oss... hoppas hoppas...