• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:01:36 följande:

Haha, ja, man gör verkligen det.

Bf för dig idag, woho!!! Men trist att du inte känner ngt. Men som du själv säger, kan ju vara skönt att få ut smittan först. Men vi hoppas det går fort, och så hoppas vi att bebis behagar komma rätt snart så du slipper vara ensam hemma med sonen och fogarna. Förstår att du inte vill lämna honom på förskolan mer nu precis innan bebis.

Ja den länge efterlängtade bf-dagen! När jag var såhär gravid med Axel så var det dags att krysta... buhuuuu!! :-P Hur känns det att lillan kunde ha varit kvar i magen ännu?

Låter som en helt ok natt, skönt att kunna lägga ner henne såpass mycket! Hoppas det fortsätter så, man behöver ju verkligen sömnen.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:

Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår

Skönt att sambon tog lite kommando så du får vila också, det är så lätt att tänka "ja men LITE till pallar jag väl" fast man egentligen inte borde...

Åh gud nä ni kan ju inte ha hem magsjuka nu, det vore ju helt tortyr!! Jag tror också Arvid skulle klara sig men magsjuka som nyförlöst och sydd känns ju tusan som det skulle vara värre än magsjuka som höggravid...
  • amalie79

Och utanför röjer de snön de borde tagit redan igår, jag hör att de inte får med sig den nu för den är så nedtrampad. Min svärfar som bor i området där jag jobbar sa att det märks redan att jag är borta. Frustrerande för den som redan saknar jobbet. Även om han nyss kom så har jag ju varit borta en månad nu till veckan. Sambon undrar om jag är frisk som längtar till jobbet. Försöker förklara att det har inte med Arvid att göra utan med mig... Han är ljuvlig

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-17 09:40:36 följande:

Skönt att sambon tog lite kommando så du får vila också, det är så lätt att tänka "ja men LITE till pallar jag väl" fast man egentligen inte borde...

Åh gud nä ni kan ju inte ha hem magsjuka nu, det vore ju helt tortyr!! Jag tror också Arvid skulle klara sig men magsjuka som nyförlöst och sydd känns ju tusan som det skulle vara värre än magsjuka som höggravid...

Ja för mig iaf, höggravid var jag ju superpigg jämfört med nu, i dagsläget sitter jag ju med en flaska barnolja på toaletten och ber till Gud varje gång typ, påminner om den där hemska tryckkänslan vid förlossningen varenda gång. ;)

Nej man är väl lite gnällig. På plussidan står iaf att sambon är piggare han sover jämte Arvid nu.

Så lika de är i sömnen :)

Får se vad som händer idag. Vårt fikabesök uteblev iom spyorna, svärföräldrarna skulle kommit idag. Försöker ha någon liten plan varje dag, som när jag var arbetslös. Imorgon ska vi till BVC, ev träffa min chef eller min kollega, sen ska vi till allum och köpa bh till mig. Det ör välbehövligt nu, kan inte gå i mjuka resårbh nu när man börjar vilja gå ut lite
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:41:30 följande:

Och utanför röjer de snön de borde tagit redan igår, jag hör att de inte får med sig den nu för den är så nedtrampad. Min svärfar som bor i området där jag jobbar sa att det märks redan att jag är borta. Frustrerande för den som redan saknar jobbet. Även om han nyss kom så har jag ju varit borta en månad nu till veckan. Sambon undrar om jag är frisk som längtar till jobbet. Försöker förklara att det har inte med Arvid att göra utan med mig... Han är ljuvlig

Jag har tänkt på dig faktiskt när de röjt snö dåligt här, du har verkat så redig så då önskade jag att vi hade nån som dig här som faktiskt brydde sig! De skottar in till alla andra portar på vår gård utom in till oss, istället blir det ett tjockt hårdpackat snötäcke som blir is så fort det blir plus... hopplöst!
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:55:29 följande:

Ja för mig iaf, höggravid var jag ju superpigg jämfört med nu, i dagsläget sitter jag ju med en flaska barnolja på toaletten och ber till Gud varje gång typ, påminner om den där hemska tryckkänslan vid förlossningen varenda gång. ;)

Nej man är väl lite gnällig. På plussidan står iaf att sambon är piggare han sover jämte Arvid nu.

Så lika de är i sömnen :)

Får se vad som händer idag. Vårt fikabesök uteblev iom spyorna, svärföräldrarna skulle kommit idag. Försöker ha någon liten plan varje dag, som när jag var arbetslös. Imorgon ska vi till BVC, ev träffa min chef eller min kollega, sen ska vi till allum och köpa bh till mig. Det ör välbehövligt nu, kan inte gå i mjuka resårbh nu när man börjar vilja gå ut lite

Smart att ha en plan varje dag! Frustrerande såklart när det inte blir av. Men jag minns det där när man varit arbetslös, rastlös är bara förnamnet... man känner sig så isolerad. Nu har jag ju njutit av mina sjukskrivningsdagar eftersom jag haft så ont och äntligen fått möjlighet att vila, men då har jag ju ändå varit till förskolan varje dag och sett lite annat folk.

Skönt att sambon är piggare! Och vad häftigt att du ser likheterna, jag har sett detsamma just när de sovit intill varandra mina killar. Annars är sonen tydligen väldigt lik mig. Har nåt foto framme där jag är två år, en kompis som var här första gången tittade på fotot, sen på Axel, sen på fotot, och utbrast "It's the SAME kid!!" Fast sonen har blå ögon och jag har bruna. Men ändå.
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:25:13 följande:
    Det är ju såå mysigt att ha henne hos sig men jag känner att man behöver få lite ordentlig sömn också, så kan hon sova i sin säng nån del av natten är det bra tycker jag, sen vore det ju ännu bättre om man kunde få ha sin säng ifred för dem stora barnen med, haha!!
    Haha ja men precis! Vi fick våran stora tjej att börja sova i en växasäng för 2v sedan. Sen kom hon ju på att den kan man ju gå ur å sedan gå ur rummet så hon kommer till oss nu å hon utför ett karatepass varje natt hehe
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:
    Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
    Åh fy nej är de magsjuka så borde ju kanske deras mamma kunna ta dom. Är ju förjäkligt om du åker på magsjuka nu ju :(
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 09:34:27 följande:
    Du ska se att han frisknar till av en förlossning, som det blev för WiMe06. Ja det är säkert övertiden, så jädra typiskt. Hoppas det blir mer regelbundet snart!
    Jag hoppas det. Han kom upp väldigt Krakig. Har tryckt i honom ingefära å citron! Hur mår sonen nu?
  • amalie79

[quote=76238231][quote-nick]qatteriin skrev 2016-01-17 10:35:26 följande:[/quote-nick]Jag har tänkt på dig faktiskt när de röjt snö dåligt här, du har verkat så redig så då önskade jag att vi hade nån som dig här som faktiskt brydde sig! De skottar in till alla andra portar på vår gård utom in till oss, istället blir det ett tjockt hårdpackat snötäcke som blir is så fort det blir plus... hopplöst!Smart att ha en plan varje dag! Frustrerande såklart när det inte blir av. Men jag minns det där när man varit arbetslös, rastlös är bara förnamnet... man känner sig så isolerad. Nu har jag ju njutit av mina sjukskrivningsdagar eftersom jag haft så ont och äntligen fått möjlighet att vila, men då har jag ju ändå varit till förskolan varje dag och sett lite annat folk.

Ha ha ha :) ja snön måste ju bort nu får de kämpa dubbelt så länge med den idag istället här men visst, 100% timlön är väl inte fel... Funderar på om det fortsätter med vintern in i mars som det ibland gjort så kanske man kunde jobbat någon lördag, får kolla med min chef hur de ställer sig till det. Åh drömmen vore ju att kunna jobba någon dag ibland men så ser ju inte mitt jobb ut riktigt! Men är lite småsugen på den där kick offen en stund iaf den 10/2 nu när han kom såpass tidigt!

Ja klart har man ont är det en annan sak. Börjar känna mig lite isolerad här hemma även om vi haft besök i veckan o varit ute lite grann.

Skönt att sambon är piggare! Och vad häftigt att du ser likheterna, jag har sett detsamma just när de sovit intill varandra mina killar. Annars är sonen tydligen väldigt lik mig. Har nåt foto framme där jag är två år, en kompis som var här första gången tittade på fotot, sen på Axel, sen på fotot, och utbrast "It's the SAME kid!!" Fast sonen har blå ögon och jag har bruna. Men ändå.[/

Ja jag ser likheterna, även på sambons större barn som bebisar, han har visat kort. Idag är de totalt olika, inte ens syskonlika, de kunde varit ungar från två helt olika familjer!

Ha ha ha:) gud så kul, hoppas Arvid kommer likna mina och mina syskon lite också, vi är väldigt syskonlika. Ser viss likhet även med min systers äldsta som bebis- men det är nog mycket att de har storleken gemensamt, hon var också en stabil bebis. Min syster såg det också. Och hennes flicka liknar mig en hel del både till sätt och utseende

• amalie79
    amalie79 skrev 2016-01-17 10:59:43 följande:

[quote=76238231][quote-nick]qatteriin skrev 2016-01-17 10:35:26 följande:[/quote-nick]Jag har tänkt på dig faktiskt när de röjt snö dåligt här, du har verkat så redig så då önskade jag att vi hade nån som dig här som faktiskt brydde sig! De skottar in till alla andra portar på vår gård utom in till oss, istället blir det ett tjockt hårdpackat snötäcke som blir is så fort det blir plus... hopplöst!Smart att ha en plan varje dag! Frustrerande såklart när det inte blir av. Men jag minns det där när man varit arbetslös, rastlös är bara förnamnet... man känner sig så isolerad. Nu har jag ju njutit av mina sjukskrivningsdagar eftersom jag haft så ont och äntligen fått möjlighet att vila, men då har jag ju ändå varit till förskolan varje dag och sett lite annat folk.

Ha ha ha :) ja snön måste ju bort nu får de kämpa dubbelt så länge med den idag istället här men visst, 100% timlön är väl inte fel... Funderar på om det fortsätter med vintern in i mars som det ibland gjort så kanske man kunde jobbat någon lördag, får kolla med min chef hur de ställer sig till det. Åh drömmen vore ju att kunna jobba någon dag ibland men så ser ju inte mitt jobb ut riktigt! Men är lite småsugen på den där kick offen en stund iaf den 10/2 nu när han kom såpass tidigt!

Ja klart har man ont är det en annan sak. Börjar känna mig lite isolerad här hemma även om vi haft besök i veckan o varit ute lite grann.

Skönt att sambon är piggare! Och vad häftigt att du ser likheterna, jag har sett detsamma just när de sovit intill varandra mina killar. Annars är sonen tydligen väldigt lik mig. Har nåt foto framme där jag är två år, en kompis som var här första gången tittade på fotot, sen på Axel, sen på fotot, och utbrast "It's the SAME kid!!" Fast sonen har blå ögon och jag har bruna. Men ändå.[/

Ja jag ser likheterna, även på sambons större barn som bebisar, han har visat kort. Idag är de totalt olika, inte ens syskonlika, de kunde varit ungar från två helt olika familjer!

Ha ha ha:) gud så kul, hoppas Arvid kommer likna mina och mina syskon lite också, vi är väldigt syskonlika. Ser viss likhet även med min systers äldsta som bebis- men det är nog mycket att de har storleken gemensamt, hon var också en stabil bebis. Min syster såg det också. Och hennes flicka liknar mig en hel del både till sätt och utseende

Men åh, vad rörigt det inlägget blev utan citat...