• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-16 18:49:13 följande:
    Hon började äta när jag skrev detta inlägget och hon äter fortfarande. Nu är jag också huuungrig!
    Så gjorde min pojke i början tills mjölkproduktionen vs på rätt nivå. Sen när tillväxten ökade så va det dax igen. När den va stabil så va det 5-10 min. På BB hade jag så såriga bröstvårtor av hans sugande att jag blödde så mycket så han hade blod i avföringen. Tror absolut inte att du ska vara nojig!! Vi gav honom napp på dag två. Hjälpte lite så han åt mer effektivt när det väl var dax igen...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-16 18:46:36 följande:

Okej. Den här amningen börjar verkligen få mig att noja om hon får i sig det hon behöver. Nu har hon ju iofs bara ammats sedan i måndags utan sond så hon försöker väl fortfarande hitta sina rutiner kanske. Men hon kan äta allt mellan 40-60 minuter per ggn och så äter hon varje till varannan timme så det blir inte mkt tid utan att hon ligger vid bröstet. Man får vara glad man hinner gå på toa mellan amningarna ibland. Kanske är det amningsnappen med som gör att det tar lite längre tid.

Sådär åt Axel typ första månaden... utan amningsnapp. Jag vet att jag skämtade om att det var tur att vi precis köpt en ny skön soffa eftersom jag i princip tillbringade all min vakna tid där ammandes. Tror det är därför jag svettas så mycket över hur det ska gå med två ungar nu, för hur ska jag hinna med Axel nåt om bebis ska amma så mycket? Men vi får se hur det går. Vet att nån konstaterade "det är normaaaaaaalt" den gången... men så himla påfrestande i längden.
  • CarolinaH
    mirakelspektakel skrev 2016-01-16 13:19:39 följande:
    Stort grattis!! Skönt att allt gått bra! Vad tyckte du om BB sophia? Varför fick ni inget rum för att det var fullt eller för ni själva ville hem på tidig hemgång?
    Ja det var för att vi ville hem så snart som möjligt. Tyvärr drog det ut på tiden för läkaren. Däremot fick vi betala "helpension" även om vi inte fick komma till ett ordentligt rum. Så det kan vara värt att tänka på. Skönare med ordentliga sängar.
  • CarolinaH
    Nettiis skrev 2016-01-16 17:21:52 följande:
    Gud vad häftigt att vi var så nära varandra igår.. Vi lämnade nämligen BB Sophia 23.30 efter en kontroll av bebis... Hon har ändrat rörelsemönster och jag känner henne inte lika tydligt.. Men allt såg bra ut!

Stort grattis till bebisen, hoppas ni haft en bra vistelse hos BB Sophia, längtar dit igen fast för att lämna med bebis!
    Oj! Hoppas allt såg bra ut. Vi kanske kan få till en träff på riktigt sen.
  • amalie79
    elinville skrev 2016-01-16 13:16:24 följande:

Den rastlösheten har jag också känt med min två andra barn... Jag löste det med att pumpa och ge mig iväg på småsaker ensam så ofta jag kunde. Vi introducerade flaskan tidigt även om jag även ammade. Jag är en person som alltid haft ett stort behov av att vara ensam, och att ha en bebis som var beroende av mig 24/7 var jättejobbigt (särskilt som "alla andra" tyckte det var det mysigaste i världen). Började jobba extra då och då, en dag här och en dag där. Vet ni, min man är också en jättebra förälder och jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man lämnar över tjll den andre föräldern ivland. Tror det är typiskt mammor att få dåligt samvete för att man inte tycker det är supermysigt/superroligt heeela tiden med en bebis. Jag älskar min barn över allt annat, men det gör deras pappa också. Denna gången ska jag skriva min D-uppsats, startar på månd, och min man kommer vara hemma minst en dag i veckan så han kan ha hand om bebis och så finns jag till hands som amma den dagen typ. Tror det kommer bli skit bra, det bästa av alla världar: mysa med bebis, intellektuell stimulans och möjlighet till samvaro med andra vuxna samt egentid tidigt för bebis o pappa

Det låter underbart. Tack för att du förstår!
  • Förstaförsökaren26

Hua just hemkommen från förlossningen å det var vattnet som har gått så nu inväntar vi mer intensiva värkar. Har fått en tid kl 8 på måndag om det inte skulle dra igång innan dess. Grät floder när vi lämnade dottern förut!. Blev så verkligt å vara borta från henne är så jobbigt! Så nu verkar det bli bebis inom 2 dygn iallafall å jag som var så inställd på övertid på 2 veckor :)

• Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-16 17:29:36 följande:

Ni som ammar och som har ammat tidigare barn. Hur länge per tillfälle äter era små eller åt era små?

Med dottern så kunde jag sitta i timmar kändes det som. Hon åt å åt å åt. Sen somnade hon å vaknade å ville äta mera.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 21:30:16 följande:

Hua just hemkommen från förlossningen å det var vattnet som har gått så nu inväntar vi mer intensiva värkar. Har fått en tid kl 8 på måndag om det inte skulle dra igång innan dess. Grät floder när vi lämnade dottern förut!. Blev så verkligt å vara borta från henne är så jobbigt! Så nu verkar det bli bebis inom 2 dygn iallafall å jag som var så inställd på övertid på 2 veckor :)

Åh spännande! Hoppas du får sova inatt och att det kör igång i morgon sen!!
  • WiMe06

Quatterin och Eleonor - det är säkert sådär heeeeelt normalt men jag kände ändå att jag ville höra med andra om man verkligen kan äta såå länge som hon gör. Samtidigt som jag förstår att hon får i sig för när hon väl släpper så rinner det mjölk längs hela kinden.

• WiMe06
    Ninin skrev 2016-01-16 18:57:41 följande:

Fast nu hittade jag gamla dagboksanteckningar i telefonen. När han var 5 månader åt han i ca 7 min åt gången, så det blev ju mycket kortare med tiden!

Vad skönt, det kanske minskar för henne också sen då. Som hon åt ikväll 1 1/2 timme nästan känns ju väldigt länge.