• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-17 12:22:11 följande:
    Usch det där längtar jag inte efter! Tror jag hade i sex veckor om inte mer efter Axel... Men förstås inte så vansinnigt mycket de sista veckorna. Som tur var. Men fräsch kände man sig ju inte direkt!!
    Åh fy fasen! Mer än sex veckor, hua, det hoppas jag verkligen slippa! Tycker det är plågsamt redan. Näe, särskilt mkt har jag inte heller nu. Men jag börjar längta efter att få lite närhet, det är fasen 5 eller 6 veckor sedan sist snart, så lång tid har det nog aldrig gått under hela vårt förhållande.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:
    Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
    Fy fasen, vilken mardröm! Hoppas att bonus kan vara hos farföräldrarna eller hos sin mamma tills han kryat på sig. Det sista du behöver är ju magsjuka!
    Vi hade nog tyvärr inte haft något annat val än att få hem bonus. Så jag antar att det bara att vänja sig vi tanken... Hur noga kommer ni vara nu i början med bonusarnas hygien? Ska de byta kläder när de kommer hem från skolan? Handtvätt känns som en självklarhet. 

Självgående är ju tyvärr inte samma sak som att det ska var lugn och ro. Jag inser att det bästa vore att bara måla fan på väggen och spänna ögonen i sambon och försöka få till en förändring när bonusarna kommer imorgon, så vi kan ha helvetesveckan av bråk (så det oftas blir när rutiner ska ändras) innan lillan är född. Har precis laddat ner boken: Med känsla för barns självkänsla, för jag misstänker att det är där grundproblemet ligger att mina bonusar är något djävulskt osäkra och otrygga och tar till bråk för att säkerställa sin existens och behov av uppmärksamhet..
  • mirakelspektakel

Hur dåligt är det att sova på rygg egentligen? Jag somnar varje natt på sidan, försöker sova mest på vänster sida, men har den senaste veckan vaknat upp på rygg trots att jag bullat upp sidorna med kuddar... Låter inte alls så bra att ligga på rygg när jag läser att det ska ge sämre genomströmning av blod till moderkakan osv. Tydligen har man hittat samband med plötsligt spädbarnsdöd och sovställningar innan barnet är fött. (ja jag vet att jag inte borde ha googlat!) Vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att hålla mig till att ligga på sidan... Vår säng står inte mot någon vägg så jag kan inte trycka upp mig mot väggen heller.

• mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-17 12:27:00 följande:
    Åh fy fasen! Mer än sex veckor, hua, det hoppas jag verkligen slippa! Tycker det är plågsamt redan. Näe, särskilt mkt har jag inte heller nu. Men jag börjar längta efter att få lite närhet, det är fasen 5 eller 6 veckor sedan sist snart, så lång tid har det nog aldrig gått under hela vårt förhållande.
    Jag förstår dig verkligen! Kanske kan ni ha sex i duschen eller nåt om det bara är avslaget som avskräcker? Det känns som en evighet sen vi hade sex med, iom att magen har vart så öm den senaste veckan så har det inte alls vart aktuellt med sex, var inte så vansinnigt sugen innan dess heller. Magen är faktiskt ivägen mer än vad jag kunnat föreställa mig, och ont gör det i fogarna med.. Men jag drömmer sexdrömmar... haha.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-17 12:27:00 följande:

Ja det var inget vidare och jag minns att jag hade sån sexlust då också, jag som aldrig brukar ha så mycket av det! Här är det nog flera månader sen vi hade sex, jag saknar det, men min kropp har inte pallat det och maken har inte varit så på heller. Vet sen tidigare att han varit orolig att riskera graviditeten (pga vår historia) och det dämpar såklart lusten. Men jag vill ha tillbaka min kropp nu - så jag kan få hans också, hehe.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:12:42 följande:

Hur dåligt är det att sova på rygg egentligen? Jag somnar varje natt på sidan, försöker sova mest på vänster sida, men har den senaste veckan vaknat upp på rygg trots att jag bullat upp sidorna med kuddar... Låter inte alls så bra att ligga på rygg när jag läser att det ska ge sämre genomströmning av blod till moderkakan osv. Tydligen har man hittat samband med plötsligt spädbarnsdöd och sovställningar innan barnet är fött. (ja jag vet att jag inte borde ha googlat!) Vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att hålla mig till att ligga på sidan... Vår säng står inte mot någon vägg så jag kan inte trycka upp mig mot väggen heller.

Det jag hört är att kroppen tar hand om det så smart att man vänder sig om det börjar bli farligt, men jag kan ju ha fel, för jag har aldrig forskat runt det och inte läst det där om psd-kopplingen! Läskigt! Men jag tänker att du har ju gjort vad du kunnat för att ligga på sidan. Jag tror ändå kroppen känner om det är fara å färde.
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:20:46 följande:

Jag förstår dig verkligen! Kanske kan ni ha sex i duschen eller nåt om det bara är avslaget som avskräcker? Det känns som en evighet sen vi hade sex med, iom att magen har vart så öm den senaste veckan så har det inte alls vart aktuellt med sex, var inte så vansinnigt sugen innan dess heller. Magen är faktiskt ivägen mer än vad jag kunnat föreställa mig, och ont gör det i fogarna med.. Men jag drömmer sexdrömmar... haha.

Man ska inte ha (penetrerande) sex så länge man har avslag pga risken för infektioner i livmodern, eftersom där fortfarande finns sår när det blöder. Om jag minns rätt. Så duschen hjälper inte.
  • amalie79

Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...

Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.

Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.

Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)

Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:12:42 följande:

Har läst samma men också läst att kroppen säger till. Somnade alltid på vänster sida, men vaknade ibland på rygg på morgonen, även på slutet.

Ang bonusarna så tänker jag samma. Handtvätt sjävklart ändå, ska sätta upp en lapp om det på dörren tror jag:)

Byta kläder vill jag gärna de gör också för stora bonus är en riktig slafsätare, alltid mat på kläderna.

Lilla är alltid smutsig för han klättrar i berg och upp på tak och sådant där:)

Jag tror du har rätt ang dina bonusar och detsamma kanske lite gäller för mina. De har visserligen en rätt bra mamma med en trasslig uppväxt som påverkar henne som förälder men hon gör det rätt bra ändå. Önskar bara hon kunde ta lite mer med deras idrotter och inte skylla på inget körkort.

Sen är det konflikter med både mig och mammas nye man.

De har ju ett tvåårigt syskon hos mamman så lite vet vi hur de reagerar. De har ju precis gjort den där bebisvändan så nu borde de kunna kliva fram och ta lite mer med idrotterna osv. Men förstår hennes man också, jag vill ju heller inte kuska runt i idrottshallar jämt
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-17 13:35:53 följande:
    Det jag hört är att kroppen tar hand om det så smart att man vänder sig om det börjar bli farligt, men jag kan ju ha fel, för jag har aldrig forskat runt det och inte läst det där om psd-kopplingen! Läskigt! Men jag tänker att du har ju gjort vad du kunnat för att ligga på sidan. Jag tror ändå kroppen känner om det är fara å färde.
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:20:46 följande:

Man ska inte ha (penetrerande) sex så länge man har avslag pga risken för infektioner i livmodern, eftersom där fortfarande finns sår när det blöder. Om jag minns rätt. Så duschen hjälper inte.
    jag har tänkt så med... men sen googlade jag det... et var iof bara en liten studie på psd, se det är inte säkert att den är evident. 

typiskt att duschen inte hjälper... det man inte kan få... vill man ha desto mer!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 13:47:14 följande:

Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...

Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.

Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.

Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)

Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)

Håller med dig att det var skitkorkat svarat. Det hade ju vart mkt mer korrekt att säga att det är för tidigt att svara på men jag förstår din oro och på de flesta så läker det ihop så det iaf nästan ser likadant ut. En av mina bästa kompisar sprack hela vägen hon hade det väldigt kämpigt de första 2 veckorna, sen återgick hon till att träna en massa, tror inte att hon hade så mkt besvär efter de första 2 veckorna vilket tydligen var anmärkningsvärt. Men hon var orolig för om hon någonsin skulle kunna ha sex igen... Iaf nu 2 år senare så säger hon att allt är läkt och som vanligt.