Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-14 21:35:27 följande:
    Haha, tanken var ju bra iaf :) jag skickar nog mannen till Pressbyrån på sjukhuset om jag behöver ha något sött eller godisautomaten. Förväntar mig att ha intensiva värkar från start denna gången också och då kan jag inte äta något under värkarbetet ändå. Har varit väldigt lite godissugen under denna grav. men om det låg tillgängligt hemma så skulle jag nog inte kunna låta bli det när sockret är lågt :)
    Visst är det svårt med storlekar, är så tråkigt att köpa saker som inte kommer till användning.

Blä, har fått tillbaka den hemska halsbrännan. Det är det värsta jag vet med att vara gravid!! Som tur var kom den ändå rätt sent denna gången.
    Haha, ja visst var det
    Räknar också med att det kommer gå rätt snabbt när det väl startar, men jag har haft ett hemskt godissug den här graviditeten, så
    jag tänkte jag stoppar ner det iallafall, haha.

Ja, men det är ju det, har faktiskt inte köpt så mkt kläder ännu just av den anledningen, tänker att det går att köpa till senare när man vet storlek och lite personlighet
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 21:35:27 följande:
    Haha, tanken var ju bra iaf :) jag skickar nog mannen till Pressbyrån på sjukhuset om jag behöver ha något sött eller godisautomaten. Förväntar mig att ha intensiva värkar från start denna gången också och då kan jag inte äta något under värkarbetet ändå. Har varit väldigt lite godissugen under denna grav. men om det låg tillgängligt hemma så skulle jag nog inte kunna låta bli det när sockret är lågt :)
    Visst är det svårt med storlekar, är så tråkigt att köpa saker som inte kommer till användning.

Blä, har fått tillbaka den hemska halsbrännan. Det är det värsta jag vet med att vara gravid!! Som tur var kom den ändå rätt sent denna gången.
    Usch vad jobbigt med halsbrännan, det är verkligen inte roligt. Hoppas det blir lindrigt för dig. Denna grav. var första ggn jag fått det men den har gått över för tillfället så hoppas det håller i sig så.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-14 22:14:01 följande:
    tjock mössa?! haha paniken på nybörjaren... jag tycker det är såååå svårt detta med hur mkt ytterkläder bebis behöver. Vad är det för tjockare mössa som du syftar på kan du länka?

Min plan är att använda fårskinnsåkpåse, vindfleece overall, långarmade body och byxor. Räcker det tror ni? Jag tänker att man ändå inte kommer gå ut om det är 20 minus ute och gör man det så har jag ytterligare ett fårskinn som jag kan lägga under madrassen i vagnen, samt ullset och typ en one piece i ull.
    Hittar den inte på hms hemsida längre men den ser ut såhär iallafall. Den är fleecefodrad. Min tanke är att den kommer användas när bebis åker i babyskyddet eller man är ute och bebis inte ligger i vagnen. När bebis ligger i vagnen kommer jag nog använda en tunnare mössa.

Jag kommer bädda med fårskinn i botten och sen ha täcke/filt beroende på hur kallt det är. Sen kommer jag nog bara ha en stickad overall eller fleecetröja på bebis om den ligger med täcke. Sen har man ju det skyddande locket så det blir varmt i vagnen. När min första var liten fick jag inga tips alls på hur man kunde klä bebis i vagnen vintertid. Så jag hade en såndär bomullsfodrad teddyoverall och mössa i en fårskinnsåkpåse, han var helt svettig stackarn så aldrig att den overallen åkte på igen när han låg nerbäddad i vagnen. Det blev bara en tunn tunn overall och det räckte. Är det väder som vi har nu några, få plusgrader, kan en vindfleece bli för varm att ha. Sen klart ni kanske har kallare där ni bor. Men att en vindfleece räcker gör det gott och väl.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 22:14:59 följande:
    Jag tänker lite som så med kläder att väldigt mycket av det som finns i affärerna nu kommer ju att reas ut i mellandagarna och sen kommer nya kollektioner in.
    Antar också att vi kommer att få en hel del kläder igen. Dessutom känns det nästan lite roligare att ge mer till min 1-åring nu när den lilla kan ärva från honom så att det blir mer använt. Men något eget ska bebis också ha såklart.
    Ja, men precis, det är ju så. Kul att fynda lite på rea sen med
    Och roligare att köpa mer kläder när dem håller samma storlek lite längre vi hade ju ingenting kvar från våra stora tyvärr. Så det har fått bli att börja på noll.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-12-15 00:30:07 följande:

Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
    Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag  

Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet. 
    Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
    Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så. 

Skönt att ni börjar bli friska nu. Trevligt med julbord men skönt att din sambo ställer upp och hämtar dig om du vill hem.
    Jag kände precis likadant när vi skulle på julkonsert med jobbet, hade ingen lust alls att ge mig iväg, och sen när jag kom dit var det så sjukt mkt folk som trängdes vid kapprummet och utanför konserthallen så jag nästan fick panik och ville helst springa därifrån direkt. Jag smugglade med mig min jacka in för att slippa trängas efter konserten var slut. Haha. Hoppas du får trevligt trots att du blev gravid själv kvar.
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-14 23:03:13 följande:

I lördags var vi på julbord med sambons jobb. Det blev inte så jätte sent som det annars kan bli men vi var hemma runt 23. Vi skulle köra hem sambons föräldrar (sambo och svärfar jobbar på samma jobb). Blev så irriterad under middagen då min svärmor pratade för mig, hon berättade för våra bordsgrannar hur trött jag är och att jag har sådan foglossning att jag inte orkar vara kvar, fast så var inte fallet just i lördags. Jag hade fått en stol med ryggstöd mesans andra satt på bänkar och jag hade super trevligt. Så jobbigt när någon skyller på en! Mim sambo sa dock ifrån ordentligt, vilket han inte brukar när hans mamma kör över mig!

Hela söndagen kände jag mig nästan bakis, jag vaknade inte fören 11 och klev upp och gick direkt till soffan vid 12. Sedan låg jag där hela dagen. Helt utslagen och fortfarande irriterad över situationen med svärmor!

Idag har jag också bara legat ner, har fortfarande ont i huvudet och vill bara bli lite piggare, orkar knappt gå ut med hunden just nu.

Dock är det skönt att vara hemma och kunna ligga på soffan hela dagen men vill ändå ha lite energi!
    Har även lovat att träffa min morfar i veckan för att handla lite julklappar! Önskar bara energin hittar tillbaka!

Trist med svärmor som pratade över dig så men vad skönt att din sambo sa ifrån och stod på din sida.

Känner igen mig precis i energilösheten. Jag har så dåligt med energi och landar jag på soffan kommer jag inte upp därifrån igen. Har inte dåligt järnvärde eller så utan man är bara så trött ändå såhär på slutet.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Åh, första bebisen är kommen i tråden. En liten lucia! Super super stort grattis!! Gud så underbart!!! Hoppas hon piggar på sig snabbt. Dem är helt underbara på neo. Vi låg där med båda våra barn! Återigen superstort grattis!!
  • WiMe06

Skickar in bf-listan igen.

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

Lisasmor: bf 1/1, andra barnet, pojke

FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-15 09:10:58 följande:

Alltså även om jag längtar efter bebis nu så är det med dubbla känslor, kommer nog att sakna vara gravid och detta är absolut sista gången jag får vara med om denna upplevelsen. Visst finns det lite krämpor o annat, men den härliga känslan av att någon finns där inne som gör sig påmind med sparkar då o då är så mysig. Och även nyfikenheten och spänningen på vem det är.

Åh, jag känner precis likadant. Längtar så efter den lilla där inne, så nyfiken på vem det kan va men samtidigt så känns det så vemodigt att det är så kort tid kvar, precis som du säger, det är nån som gör sig påmind där inne och som liksom buffar hej titt som tätt. Vill njuta av den tiden fullt ut känner jag, för mannen min vill inte ha fler barn sen, och känner väl att jag är nog rätt nöjd med sen
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 06:28:34 följande:

Ååååh hur mycket snor kan en näsa producera egentligen?! Det är det enda slem jag får se kan jag säga! Fy tusan!! Inatt har jag vaknat en gång i timmen för att snyta mig - en gång vaknade jag av att snoret RANN nerför kinden på mig!! Herregud, det var längesen jag var såhär förkyld. Hoppas jag orkar med de här jobbdagarna nu och att jag är pigg i tid för julbord på torsdag. Och att mina jobbarkompisar är friska så man får prata lite med folk innan det är slut med det, det är så många sjuka nu.

Uscha, så du har det! Då tar jag nog hellre det andra slemmet hoppas det går över snabbt för dig nu så du kan njuta av julbordet och förhoppningsvis din sjukskrivning sen. Du är en kämpe du!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)