Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

fruthomas skrev 2015-12-14 08:58:11 följande:
    Ja tyvärr. Han gör en del resor. Han åker ungefär 2-3 gånger i månaden allt från två till fem dagar åt gången. Vanligast två eller tre dagar. Detta är sista innan jul och innan bf. Men det är en viktig resa så han måste åka. Han säger ändå att han kan vara hemma på 10 timmar om det krisar. Det ska det nog inte göra. Smärtorna eller sammandragningarna eller vad det var natten till igår har hållit sig borta så nu känner jag mig lite lugnare. Jag har sagt det hela tiden att det blir förmodligen den 15 dec eller den 15 jan :-/ inte den 2 jan iaf.
    Oj, det blir ju ändå ganska många dagar varje månad, så det blir ju ändå mkt tid du får vara själv med bebis sedan? Men det är ju skönt att han slipper resorna nu vid jul och bf iallafall. Skönt att dina sammandragningar lugnat ner sig, hoppas det fortsätter så.
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-14 11:44:31 följande:

Barnmorskan ringde, det venösa blodvärdet va oxå väldigt lågt så på torsdag ska jag in till sjukhuset och få en järntransfusion. Lite trist såhär innan jul då jag har 3 miljoner andra saker som ska fixas med, men samtidigt vill man ju vara vid medvetande efter förlossningen! ;) Man förlorar ju endel blod då med..

Oj, men skönt att dem tar hand om dig. Hur går en järntransfusion till? aldrig hört ngn som fått det.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-14 12:45:28 följande:
    kom du på något smart? Har båda äldre barnen bälteskuddar? Vi borde också gå ut i bilen och testa babyskyddet tillsammans med 2 bälteskuddar, finns ju en risk att det inte kommer funka... Äldsta är tyvärr inte tillräckligt lång för att sitta utan än, men vi har som sagt 2 säten till i bagageutrymmet som man kan använda om det verkligen inte går. Vart kommer ni sätta babyskyddet? Vi funderar att ha det på mittensätet. 
    Min perfekta tanke i huvudet var att babyskyddet i mitten och sen att killarna satt kvar i sina bältesstolar. Hm, ja, den tanken var ju bra i huvudet tills jag testade idag. Inte en chans. Så som det ser ut nu kommer minsta grabben få sitta kvar i sin bältesstol bakom föraren, äldsta kommer få flytta över på en bälteskudde i mitten och så kommer vi ha babyskyddet fram tror jag. Testade att sätta babyskyddet på ena kanten bak men då fick inte bälteskudden plats i mitten, den var för bred, möjligtvis att det kan funka med en smalare bälteskudde. Men det är verkligen ett pussel.
    Babyskyddet funkade inte att sätta i mitten för det är en puckel på golvet som gör att stödbenen till basen inte går ner ordentligt. Aha, smart med två säten i bagaget, vad är det för bil ni har? Vi har en Volvo V70, familjebil, men inte gjord för 3 barn i stolar, haha.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 13:02:20 följande:
    När min minsta hade babyskyddet (med bas) så hade vi även en bältesstol och en bilkudde där bak. Trångt blev det, fick lära oss att trixa lite för att kunna knäppa deras bälten. Babyskyddet var skönt att bara kunna klicka fast. När vi bytte till den större stolen för ett tag sedan fick min äldsta sluta med kudde (han är 147cm). Problemet hade iofs lätt varit löst om någon av barnen satt fram, men jag gillar inte att ha dom där.
    Nu har vi nästa problem för att överhuvudtaget få plats allihopa. Behöver ha en sju-sitsig bil med ett bagage till syskonvagn. Har tittar på nästan alla bilar som finns nu och det är inte många alternativ kvar och ha en sambo som är biltokig o något kräsen så gör det allt ännu svårare. Försöker få honom till att tänka på vad som blir lättast och mest praktiskt, men utseende och märke är viktigt för honom. En buss är tack och lov det enda vi är överens om att vi inte ska ha! Ska börja titta på allvar efter nyår, i vilket fall som helst ska det bli underbart med en rymligare bil.
    Hur sjutton fick ni ihop det där bak för jag får det inte men hade gärna fått in barnen bak, det hade känts bättre.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-14 13:49:05 följande:
    Äh, jag är van. Det är han som drar in pengarna i familjen (även om min usk-lön ger lite) och jag är gärna hemmafru Som tur är flyttade vi "hem" igen när nr 1 kom, efter ca 5 år i Gbg. Annars hade vi nog inte haft nr 3 på gång, kanske inte ens nr 2. Här i hemtrakterna har vi ju så mycket mer stöd av familj och vänner så jag känner mig aldrig orolig över att vara ensam. Jag kan tillägga att grannarna är underbara och jag skulle inte tycka det var minsta jobbigt att behöva lämna bort barnen till någon av dem om det blir akut när han är bortrest. I Gbg visste vi inte ens hur våra grannar såg ut.
    Det är klart, man vänjer sig, så är det ju. Min man jobbade i Sthlm förrut när dem här var mindre. Då kom han hem Tors kväll åkte sönd em. Skönt att du känner att du har stöd runt omkring dig iallafall och med grannar med. Våra grannar hälsar inte ens på människor om dem inte är miljonärer, haha. Men vi har en granne jag skulle våga fråga om barnen fick vara hos tills farmor och farfar kommer om det skulle krisa vid förlossningen.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 13:49:38 följande:
    Som sagt så fick de plats, men var lite pilligt att komma åt deras bälten. Fick vinkla lite på stolarna för att komma emellan med händerna. Hade babyskyddet på sidan med Isofix, bältesstolen i mitten och kudden på andra sidan. Har en passat nu och sätena är inte riktigt anpassade för barnstolar.
    Okej, ja, att ha bältesstolen i mitten skulle ju funka, men då skulle jag lika gärna kunna byta ut den helt för den sitter med Isofix idag. Så den funktionen försvinner ju om jag sätter den i mitten. Det är ett litet pyssel.
    Jag förstör ert dilemma nu med att byta bil, inte lätt att hitta ngn man trivs med.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 16:32:09 följande:

Jisses det är inte bara att skaffa ett tredje barn ser jag på era bil diskussioner haha. Insåg plötsligt att min tredje sladdis (som sambon inte vill ha) kommer att bli dyr med tanke på att vi får lov att köpa en ännu större bil!

Vi var förresten och plockade ut våran nya V70 i onsdags :) bytte från en Audi A6 till V70 är jäääättte nöjd! Bilbarnstolen sitter sååå bra i framsätet och lillebror får sitta bakom syrran i babyskyddet :)

Roligt att ni är nöjda med er nya bil. Vi kör också V70 och är supernöjda, hade en BMW 320 innan, men gillar denna såå mkt mer. Men, för 3 barn med behov av ngt sorts bilskydd är den ju inte riktigt gjord, haha. Men är det egentligen ngn bil som är det?
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 17:35:40 följande:

Känns verkligen som att det börjar närma sig nu, tror att jag nyss såg en bit av slemproppen för första gången i mitt liv... Lite äckligt :)

Jag tror också att min slempropp börjat släppa, har några färgade tjocka sega flytningar idag som inte liknat några tidigare flytningar jag haft. Sen har jag haft värk nertill i magen till och från under hela dagen, även när jag slappat på soffan.
    Det känns annorlunda i magen och kroppen nu än tidigare.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 19:58:54 följande:
    Lite äckelvarning, men mitt var verkligen som gult, tjockt, segt slem som inte delade på sig när jag drog ut på det (låg i trosan). Har aldrig sett något sånt innan och blev lite paff.
    Spännande att du också börjar känna att det händer grejer :) påminner mig om att jag kanske ska ta tag i att fixa de sista grejerna snart och tvätta upp textiler o kanske fundera på vad jag ska ha med mig i BB-väskan.
    Ja, faktiskt. Såg inte särskilt trevligt ut. Ja, det känns verkligen helt annorlunda i kroppen. Har du mkt kvar att fixa? Vi är rätt så färdiga med det mesta.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-14 21:08:18 följande:
    Vi har nog det mesta tror jag, är mest lite smågrejer och det viktigaste just nu är väl kanske att tvätta klädseln till babyskyddet och packa väskan. Måste köpa strumpor, filtar och någon varmare mössa, men så svårt att veta vilken storlek. Köpte en massa söta små mössor för nyfödda till min minsta, men han hade så stort huvud så inga passade.
    Min sambo säger hela tiden att han INTE får komma än eftersom att vi ännu inte är helt klara med bygget här hemma.
    Okej, det är som vi då ungefär. Har köpt en tjock mössa i stlk 50/56, men visst är det svårt att veta vilken storlek man ska köpa.
    Jag var så duktig så jag köpte godispåsar och la ner i förlossningsväskan men ja, det var ju lätt att låta bli dem i väskan, haha!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)