Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-13 00:37:24 följande:
    Jag är vagt bekant med en kille som jobbar i på en stor barntillbehörsafför. De tjänar sjuka pengar på förstagångsföräldrar som läst alla listor på sådant man "måste" ha....

Jag har en väska för 99:- från stadium, syrran hade en sådan och det funkade utmärkt. Sen är jag ju en ryggsäcksmänniska så tänkte använda min haglöfs då med
    Jag kan tänka mig det, vi fick ju en väska på köper nu när vi köpte vagnen, hittade prislappen på en plastpåse som låg i väskan, över 800 spänn och skötväskan verkar inte ens bra. Jag tror aldrig den kommer rymma det jag tidigare haft med till dem stora grabbarna. Men kikade runt lite igår efter en vanlig väska att ha istället. Har hört mkt om den där väskan från stadium, många som haft den. Men jag hittar inga bilder på den nånstans.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 01:18:50 följande:
    Jag tror absolut att det är så. Vi har vart på lekmers outlet idag, väldigt mkt trevligare priser, 50% på alla leksaker, 70 % på alla ytterkläder, 100 kr för skor, köpte en mini fårskinsåkpåse för 300 kr. Såg inga skötväskor idag men när jag var där förra gången var de på 50%. Det ger lite bild över hur mkt marginal de egentligen har på sakerna. Jag har fortfarande inte köpt någon skötväska, jag tycker typ inga är tillräckligt snygga, prisvärda och praktiska.
    Ja men verkligen det märks ju då att dem har stora marginaler på sina saker, och då ligger dem ändå billigare med en del saker nätet än vanliga butiker så man kan ju tänka sig vad butikerna tjänar. Herregud!! Haha
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 03:44:29 följande:
    Jag har aldrig handlat en pryl på ordinarie pros å kommer aldrig att göra! Gäller att planera sina inköp å inte köps onödigt krimskrams. Jag är en sån som kan sitta å jämföra priser å leta rabattkuponger. Det sparar man massor på :) sen som Skötväska. Varför köps en väska endast för ett ändamål?!?! :)
    Nej, jag håller med dig helt å hållet, denna graviditeten har jag mest köpt begagnat, eller på nedsatt pris, tror inte jag gett fullt pris för en enda grej möjligtvis nåt plagg men det är allt. Bebisarna ser ju inget värde i saker, och det är så mkt dem ska ha genom livet sen ändå. Roligare att lägga på viktigare saker till dem än en skötväska, för den är ju bara för ens egna behov. Rotade i garderoben igår och hittade en gammal axelväska från puma med många fack och grejer i, som funkar helt utmärkt
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 06:24:00 följande:
    Okej ja jag fattar. Jag menade mer hur de GÖR själva uppskattningen av vikten på fostret, alltså de kan ju mäta hur långt fostret är men hur kan de räkna ut så noggrant vad de tror att det väger?
    Man mäter buken på bebisen också. Sen mäter man även fostervatten, dem tar mått på alla ställen dem kan hitta fostervatten. Men om fostervattenmängden påverkar barnets storlek vet jag inte, det är nog mer för att kolla så mängden vatten är bra.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-13 09:14:18 följande:

Revolution heter den visst. Har blivit 50:- dyrare sen 2012... Men priset är helt ok för det man får. Jag blev nästan sugen på en ny för jag tyckte detta printet var snyggare än det vi hade, hehe.

Aha, okej. Tack
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-13 09:22:49 följande:
    Tack, jo då, det är liv i luckan igen kände jag nu pp morgonen!
    Vår lilla rackarunge har hållt ordentlig låda sen jag var inne i fredags. Ja precis flöde mäter dem också.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 10:46:20 följande:

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

Haha vad roligt att se reaktionen när den fick sig en spark. Mysigt med katt. Våra pojkar önskar sig inget hellre än en katt, speciellt den äldsta. Men vi har nog blivit lite bekväma med tiden sedan både vår katt och vår hund blev kvar hos svärföräldrarna på landet när vi flyttade. Saknar att ha katt så otroligt mkt ibland, men så börjar man tänka efter, det ska håras ner överallt, det ska stinka från en kattlåda om man nu får en katt som vägrar göra behoven ute, nån som ska kloa sönder skinnsoffan och framför allt ngn som ska ta hand om katten när man åker bort. Men ack så mysigt det är med ngn som kommer och vill mysa på magen
  • WiMe06
    Mattenörd skrev 2015-12-13 09:27:23 följande:

Åååh! Ligger här och tycker lite synd om mig själv. Sonen fick en lindrig variant av magsjuka i fredags. Mannen tog hand om allt eftersom han typ aldrig blir smittad. Men det hjälpte inte. Vaknade inatt illamående och med ont i magen och har nu kräkts ca 3 ggr i timmen. Hade glömt att det var så jobbigt att kräkas och att det är så mycket mer intensivt när man är sjuk än gravid. Hinner vila ungefär 10 minuter efter varje kräkning och sen gör det ont fram till nästa.

Finns det några risker med att vara magsjuk när man är höggravid? (Vecka 35)

Usch inget roligt med magsjuka. Vet inte alls hur det är med risker när man är gravid och får magsjuka.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 10:46:20 följande:

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

Åh, du hade ju lagt med en bild på kissen med, såg ju inte det i appen. Så himla fin.
  • WiMe06

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)