Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-13 17:09:22 följande:
    Åh nej, vilken mardröm!! Jag som tycker det räcker med att ha maken en halvtimme bort, och jag har inte ens haft nån snabb förlossning! Hur tänkte dom där, liksom?!
    Ja, det kan man fråga sig. Jag har varit nervös för att han är 1 timme bort nu. Han kör asfaltsjustering och dem lägger ner det nu i december för det går inte att köra om det blir för kallt, så då måste min mans arbetsgivare skicka honom på annat jobb och då ska dem tydligen gräva kabel nånstans istället. Såå surt! Men vad gör man. Hoppas bebis behagar dyka upp innan han åker iväg eller åtminstone på helgen när han är hemma och gärna innan skolorna börjar igen. Haha. Om den lilla tösen där inne kunde lyssna på det
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 17:11:21 följande:
    Oj! Under hur lång tidsperiod då? Kan de verkligen bara bestämma det med så kort varsel? Låter ju inte klokt. Så han ska sova där måndag till fredag alltså och lämna dig hemma med allt? Brukar det vara så på hans jobb? Annars hade jag tagit det med facket om de verkligen får ändra arbetsort med bara någon veckas varsel.
    Vi är medvetna om att det dem gör nu tar uppehåll från slutet av december eller tidigare om det kommer snö så att han skulle bli skickad på annat jobb vet vi, så vi har vetat om att troligtvis blir det detta stället men sen har det inte blivit riktigt klart förrän denna veckan nu. Så förvarnade har vi ju varit ett tag, så tyvärr är det ju inte mkt vi kan göra. Och min mans arbetsgivare har bara min man som utför dem grävningarna. Nackdelen med grävmaskinsyrke. Troligtvis kommer dem jobba månd-tors.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 17:35:31 följande:
    Aha, det var ju tråkigt. Tur på ett sätt kanske att det är tredje barnet då och inte första - jag tycker ju förvisso att det låter asjobbigt att du ska behöva ta hand om alla tre barnen själv så många dagar i veckan men tänk om det vore första barnet... Jag som inte kan något om barn hade fått PANIK om min man skulle lämna mig med bebisen i veckorna. Du verkar hantera det liiite bättre om man säger så .
    Ja, hade det varit första barnet hade jag nog inte bara varit nojjig, då hade jag haft PANIK att kanske behöva klara en förlossning utan min man och sen ta hand om bebis själv.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-13 17:44:51 följande:
    Ah ja det är ju den stora nackdelen med jobb som är så temperaturberoende... Jag kanske ska vara tacksam att min man inte hittat nåt grävmaskinsjobb trots att han har en sån utbildning. Hoppas bebis tajmar det bra med helgdag eller så!
    Haha, ja, det är ju inte alltid dem mest fantastiska omständigheterna
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 19:17:36 följande:
    Du är helt fantastisk som bara blir lite nojig. Massa kraft till dig! Det är ju inte direkt en drömsituation, även fast jag förstår att ni inte har något annat val. Har du någon som du skulle kunna tänka dig ha med dig på förlossningen tills din man kommer dit? 

Hur lång period ska han jobba borta, håller med Seven att det låter otroligt tufft att vara hemma med 3 barn själv hela veckorna. Kan svärföräldrarna hjälpa till? 
    Haha, tack tanken slog mig idag med det där att ha ngn med sig vid förlossningen, men jag vet inte ens om jag skulle vilja ha min nära vän med, haha. Nej, ngn drömsituation är det ju helt klart inte, vi får se vad hans chef säger, han kanske hittar en bättre lösning Om det blir detta jobbet så kan det nog vara i en del månader, vet inte alls i nuläget hur länge jobbet håller på.

Svärföräldrarna är aldrig några problem om det behövs, skulle jag behöva extra sömn eller hjälp med dem stora några dagar skulle dem ställa upp, så det är jätteskönt
  • WiMe06
    Mattenörd skrev 2015-12-13 19:33:43 följande:
    Nä, det har varit en tuff dag i sängen. Tur att min man var hemma och kunde ta vår son. Framåt eftermiddagen var det väldigt lugnt i magen under flera timmar. Till slut ringde jag förlossningen. De sa till mig att dricka isvatten och lägga mig och vila, kanske buffa lite på bebisen. Då kände jag lite lätta buffar tillbaka. När de ringde tillbaka från fl sa hon att om det kändes som bebisen ändrat mönster så kunde jag komma in på CTG (men vi har 45 min till fl och det känns långt när man är magsjuk). Annars kunde jag avvakta och se hur det känns imorgon och om hon fortfarande känns slö åka in då... Så jag står lite i valet och kvalet nu...
    Usch, inte en till bebis som ska bråka i magen. Hoppas att allting är bra och att den sätter fart snart igen. Tycker inte du ska tveka att åka in för avståndet. Bättre att ta det säkra först. Krya på dig och hoppas det blir bättre.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-13 19:51:37 följande:
    Fy vad tråkigt för er båda!
    Min sambo reser mycket, men i januari har han sagt att det inte blir nått längre resande.
    Kan tänka mig att det känns tungt för din man som riskerar att inte finnas där för dig o bebis, samtidigt som det blir tyngre för dig att vara hemma större delen av sista tiden ensam. Hoppas att det inte blir för jobbigt för dig och även som någon annan skrev att det sätter igång när han är hemma.
    Ja, det är ju inte den optimala situationen alla ggr. Det är ju inte roligt att vara iväg heller för min man och veta att det kan komma en bebis vilken dag som helst
    Skönt att din man slipper resandet i januari
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-13 20:22:34 följande:
    Jag har det ungefär så jag med. Min man åker till Tyskland på tisdag och kommer hem på torsdag. I vanliga fall är han bara 45 min bort. Men sen är han ledig hela julveckan och i mellandagarna. Jag hoppas bara inte bebisen vill komma nu när han är borta.

Hoppas ni klarar er också!
    Usch, jag håller tummarna att inte bebis bestämmer sig för att dyka upp just när han är iväg. Tyskland är ju lite omständigare att ta sig hem från än bilfärd 3 timmar hemifrån. Brukar han vara iväg ofta?
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 07:57:50 följande:

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

Ja, jag håller med dig. Alla bebisarna verkar trivas där dem ligger

V 36 idag, känns helt obeskrivligt att vara så långt nu imorgon är vi på dagen i graviditeten när andra sonen föddes.
  • WiMe06

Har hållt på att stöka runt i bilen som en galning för att försöka hitta bästa lösningen med alla stolar och kuddar. Det blir trångt men vad gör man, ny bil kommer vi inte köpa, haha.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)