Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-06-10 20:50:10 följande:

Seven Costanza: vad skönt o fått se ett foster m hjärtslag! Vi ligger lika typ, jag är i v 11( 10+1). När ska du göra Kub? Vi har tid 29/6- första dan på semestern:)

Jag ska med göra det 29/6! Hade du också gjort VUL?
  • Seven Costanza

Usch va tråkigt för er som inte fick behålla era graviditeter, tänker på er och hoppas att ni snart kan försöka igen!

• Seven Costanza

Zamfiola: men GUD, det är ju rena mardrömmen! Hur kunde det bli så? Har du hört av dig till den första läkaren för att berätta att hon sagt fel? Vilken tur att du inte lyssnade!

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-06-11 21:12:01 följande:

beklagar till alla som fått mf, hoppas ni snart har ett pluss på Stickan igen.

Idag fick jag se mitt lilla mirakel igen, nu börjar man se en liten mini bebis.

V. 10 + 3 idag

Grattis! Men får jag fråga, är ditt foster redan 6,6cm? För jag var i v 10+0 igår när jag gjorde VUL så bara tre dagar efter dig men mitt foster var bara 3,16 cm... Är mitt väldigt litet eller är ert stort?
  • Seven Costanza

Krocki1: Enligt niomånader.se var standardlängden efter tio veckor 3,1 cm, så om jag förstått din bild rätt är ert foster väldigt stort, eller 6,6 är inte längden kanske?

• Seven Costanza
    Grus grus skrev 2015-06-11 22:13:56 följande:

6,6 tror jag är måttet på fostersäcken?

Aha så kanske det är! Jag blev mest lite nyfiken när det stod en typ dubbelt så hög siffra på hennes bild .
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-06-12 07:25:38 följande:

Gynekologen sa ingenting om hur stor den var men läste oxå på bilden  ca 6 cm. Men han sa att den är normal för veckan iaf 

I min gravid app står det att fostret mäter ca 4,5-6 cm i vecka 10+0 - 10+6  

Okej, får hoppas att min växer mer senare. Vi är medellånga båda två så det borde inte bli en väldigt liten bebis .
  • Seven Costanza
    idape skrev 2015-06-15 22:51:40 följande:

Har ni molvärk? Jag har andra symptom men inte det. Har alla det?

Nej absolut inte. Jag har inga symptom alls och fick se ett jättefint foster i onsdags i v 10+0. Går alltså in i vecka 12 på onsdag och om jag inte vetat att jag varit gravid hade jag inte märkt något alls - möjligen lite tröttare och lite större bröst men det hade jag nog inte tänkt på annars. Nu när jag vet att fostret lever försöker jag att bara känna mig lyckligt lottad som mår precis som vanligt, peppar peppar .
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-17 13:54:59 följande:

Gått in i v 12 idag! Wihoo snart en milstolpe passerad och kub om 1 1/2 vecka ungefär.

Bm räknade ut bf t 5/1 o fl till 4/1 går på 5/1 en dags marginal till till årsskiftet ;)

Har så svårt att dölja magen nu.... En kollega kollade så misstänkt på den igår så jag försöker dra in den men det är ju nästan omöjligt. Vill ju berätta själv o inte bli avslöjad. Men snart så.....vill bara gå 12 fulla veckor först!

Är så himla glad och positiv idag och har varit det i flera dagar,känner mig så lycklig att va gravid. Har inte känt så på 4-5 veckor utan mer deppig och orkeslös så det är så skönt!

Hur mår ni??

Går också in i v 12 idag! Men jag fick BF 6/1 på mitt ul som gjordes i v 10+0. På mig syns ingenting om jag håller in/spänner magen men kanske lite om man står med dålig hållning. Längtar tills man får en rundare mage så att man inte behöver hålla in magen längre - vill ju se gravid ut när man slappnar av och inte bara plufsig. Går på semester imorgon så jag kommer inte säga något innan dess.

Jag mår jättebra förutom att jag fryser jämt. Känner mig inte alls gravid men har ju sett bebisen så jag får bara vara tacksam och hoppas att jag får fortsätta må bra .
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-06-17 17:53:35 följande:

Blir ul på tisdag 23/6 för min del, inför fvp. Jag är så otroligt orolig att de ska vara två små därinne. Inskrivning igår, och som vanligt får jag panik bara av att veta att jag ska till en vårdinrättning, så hade hjärtklappning och blodtryck på 160/100. Sa åt bm att inte kolla trycket, men hon vägrade. Jag måste kolla själv utan att någon ser för att få bra värde... Fånigt. Ska dit igen i v 28. Lååångt bort.

Ska du inte göra RUL?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)