BF Januari 2016 :)
Ja kul att vi har tid samma dag:) längtar så jag blir tokig känns som en evighet med en vecka kvar;) efter kub ska vi börja berätta och det ska bli så skönt att kunna släppa ut magen och va som man e... Ha ha ha!
Ja kul att vi har tid samma dag:) längtar så jag blir tokig känns som en evighet med en vecka kvar;) efter kub ska vi börja berätta och det ska bli så skönt att kunna släppa ut magen och va som man e... Ha ha ha!
Ja magen ja, det hade varit skönt att kunna slappna av. Nu behöver jag inte tänka mer på att göra det på jobbet iallafall då jag gjorde sista dagen idag. Har ganska rund mage när jag är riktigt avslappnad men annars ser jag mest tjock ut faktiskt.
Jag har inte gått upp någonting sedan v 7, men magen sticker ut ändå. Jag har kub den 9/7 så får vänta 2 1/5 vecka till. Skönt att det bara är en vecka kvar för er
Fick precis kallelse till KUB 9 juli.
Och nästa torsdag ska jag till BM och lyssna efter hjärtljud. :)
Någon annan som har eller ska göra KUB?
Går snart in i v.11 & känner inte av graviditeten så mycket alls. Illamåendet har kommit i kraftiga känningar nån gång då och då men annars så mår jag rätt bra. Är lite piggare än vad jag var tidigare, längtar tills ultraljud nästa fredag så vi får se att allting ser bra ut. Sambon är obotligt positiv så han räknar kallt med att det lilla livet fortsatt leva sen förra ultraljudet men jag vågar inte vara lika säker. Men jag hoppas!
Jag ska på Kub eller Nupp elelr vad det nu heter den 8/7 - väntan är ju oooooliiiiidlig! Jag fattar inte att man ska behöva vänta i typ 2 månader efter att man fått reda p att man är gravid för att få veta om allt är som det ska. Tycker det borde erbjudas att få lyssna på hjärtslag eller vul eller något kostnadsfritt tidigt i graviditeten, men det är ju min åsikt, och det kanske bara är för att det känns som om dagarna går i slow motion haha :D
Jag betalar 800:- för mina VUL och KUB skulle kosta mig över 2000:- så du är mer lyckligt lottad än du tror Dock är det självklart ännu bättre om man fick dom gratis... Hade varit fantastiskt!! Resonerar som du. Värt pengarna om man har möjlighet.
Ja, här är det gratis vilket jag är väldigt tacksam över. Jag tycker bara att det är konstigt att det är så att om man inte gör kub eller vul så behöver man precis som du säger vänta nästan halva graviditeten innan man får se någonting. Speciellt då det kostar mycket pengar att göra i vissa län. Jag hoppas ni förstår hur jag menar och inte framstår som otacksam och bortskämd för att det är så olika i olika län, jag tänker inte bara på mig själv utan på alla vi som är lite oroliga över att allt är bra. Det är ju våra barn det handlar om :)
Beror nog lite på omständigheter också, jag fick både VUL och KUB gratis (i malmö), trots att jag är 29. Jag har dock haft ett MA förra året, så de är kanske "snällare" då.
Nej, inget kub för mig. Känner att det kommer generera mer oro än vad det kan ge mig säkra svar. Men har nästa ul inbokat 3e juli. Då är jag i vecka 11 rent medicinskt. Sen var det svårt att få tider tills augusti, och då har vi vårt rul. Så bara att hoppas att allt fortsätter se bra ut.