BF Januari 2016 :)
Jag är 29, blir 30 i år. Fick 1:20000 på kub. Lycka till på ditt, det går säkert bra!!
Jag är 29, blir 30 i år. Fick 1:20000 på kub. Lycka till på ditt, det går säkert bra!!
Jag var 32 och mitt såg superbra ut!!
I vilken vecka gör ni kub? Jag fick i v 14. 13+2. Är inte det sent?
Imorgon har jag kub. Hoppas att det går bra. Idag hörde jag faktiskt bebisens hjärtslag och rörelser med en doppler från clearblue. Blev så överraskad och glad. Trodde inte det skulle gå att höra än men det var hur tydligt som helst. ???? Är i vecka 13 (12+5)
Fått tid för fostervattenprov, 22/7. Vill ha det överstökat så jag kan slappna av och bara vara glad och njuta. Nu har jag i bakhuvudet att det kan ju vara ngt fel och bli ett avbrytande efter halva graviditeten, och det dämpar glädjen en hel del.
Bokade bara fvp. Som min barnmorska på mvc sa "Jag förstår inte varför kvinnor ska göra KUB när de ändå inte kan ta ställning till siffrorna utan blir stressade, bättre gå på fvp direkt om man vill veta". Gör det i landstinget Dalarna, har gjort det förut också när jag var 29 resp 32, men nu har jag åldern "inne" (35). Vi har bestämt oss för ett avbrytande om det skulle vara ngn kromosomavvikelse, både för vår, syskonens och för barnets skull. Tyvärr får jag vänta på svaret i ca 3 v efter provet, så det är lång väntan innan man kan slappna av.
Håller tummarna för att du får kanonbra siffror!!
Det ska jag göra :) Jag har lite problem med urinprovet till inskrivningen, nu är jag på jobbet och kör direkt därifrån till MVC. Så jag har slagit in provet i en massa påsar och gömt det längst in i kylen i fikarummet Hoppas ingen bestämmer sig för en spontan kyl-röjning!
När hade du kub? Nästa vecka?
Ja, det stod tydligt på lappen att det skulle vara morgonurin och vi har tid 15.00 så då blir det ju så Stod att det skulle förvaras i kyl tills man lämnade över det.
Det är för att mäta protein. När jag googlade lite står det på 1177 att man bör göra provet på morgonen eftersom mer protein utsöndras i urinen under dagen när man rör på sig. Annars kan svaret bli felaktigt och visa på ett för högt värde. Men om de brukar göra så på ert mvc är det säkert ok
Var i väg på kub i dag och bebisen spattlade för fullt och var så skönt att se att bebisen hade de bra i magen. Fick en låg risk och nytt bf som vart den 4 jan, så jag går in i v.14 i morgon :)