Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-06-23 12:32:06 följande:

Ul idag, en krabat med mycket fart i svårmätt, men läkaren trodde 11+3 ca.

Härligt!
  • Seven Costanza
    Emelie86 skrev 2015-06-23 21:33:09 följande:

Fler är jag som knappt haft ett några symtom alls? Inget illamående, inte varit speciellt trött, inte sugen på nåt speciellt.. V 10+2 och har inte känt mig gravid än (men sett bebben på vul v 9) :)

Samma här. Såg bebisen i v 10+0 och ska på KUB på måndag. Hoppas allt är bra och att man bara har tur som mår som vanligt.
  • Seven Costanza
    Bäbis2016 skrev 2015-06-23 22:53:23 följande:

Är det någon som gjort/bokat ultraljud privat? :)

Jag gjorde ett i v 10+0. Betalde som för ett vanligt läkarbesök dvs 300kr.
  • Seven Costanza
    annsansa skrev 2015-06-24 06:52:50 följande:

.Hej på er.

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

Kram på er alla och lycka till nu tackar jag för mig!

Usch va hemskt! Har du gjort en missfallsutredning? Vad visade den i så fall? Har du fått någon hjälp att förhindra missfall? Om du inte gjort någon utredning kan du begära det - du måste ju få hjälp att motverka detta. Hoppas det här missfallet var det sista, beklagar vad du gått igenom!
  • Seven Costanza
    annsansa skrev 2015-06-24 11:04:58 följande:

Tack. De påbörjade en utredning för 2 år sedan som sedan rann ut i sanden... de ska påbörja en ny nu på en privat klinik så vi får se :-/

Åh, då hoppas jag verkligen att de är mer kompetenta så att ni får reda på vad som är fel och att det förhoppningsvis är något som kan åtgärdas. Ta hand om dig!
  • Seven Costanza

Går in i v 13, i fjärde månaden idag! Tänk nu börjar det likna något . KUB på måndag, hoppas det blir ett bra resultat.

• Seven Costanza
    Söndag skrev 2015-06-24 16:58:49 följande:

Å va skönt att passera de hemska 12 veckorna :)

Ja det känns skönt, men vågar inte riktigt hoppas förrän efter KUB på måndag.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-24 17:12:12 följande:

Hur känns magen? Är den stoooor?

När jag andas ut och har lite sådär avslappnat dålig hållning är den gigantisk, särskilt om jag nyss ätit, men om jag står normalt och spänner/håller in magen syns det knappt något. Tänkte börja berätta för folk utanför familjen om vi får ett bra KUB-resultat, skulle vara skönt att bara kunna gå med magen som man vill .
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-24 20:31:18 följande:

Gick med in i v 13 idag. Jag Har mycket växtvärk/ molvärk sen några dagar, nån mer? Jag hade det i början runt vecka 5,6,7 sen inget och nu känns det rejält.

Har ju bruna flytningar med som sagt så vet inte om de två hänger ihop.

Jag har känt några hugg som kan vara växtvärk, samt är tyvärr gasig i magen, inte så kul... Men jag är ju lyckligt lottad som inte alls varit illamående - dock har jag ju snarare haft mer aptit så jag börjar bli lite rultig inte bara vid bebismagen haha . Har börjat röra på mig mer åtminstone så hoppas kunna stoppa den här utvecklingen.
  • Seven Costanza

Mallis87: välkommen! Roligt att höra att du hade en så lätt graviditet med första barnet, det lugnar mig! Jag är själv en av dem som är nästan symptomfri förutom trötthet och att jag fryser. Är i v 13 och min mage syns inte om jag står normalt och spänner magen, har bara en sån där pösig mage om jag andas ut och står med dålig hållning, men det är ju absolut ingen gravidkula ännu. När började din mage synas förra gången? Vet du varför du födde fyra veckor för tidigt? De flesta förstföderskor går ju över tiden. Jag hoppas på att inte föda för tidigt för jag är beräknad 6/1 och vill ju helst ha på rätt sida året.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)