BF Januari 2016 :)
Skönt att du mår bra, hoppas det fortsätter så :)
Jag blev definitivt större fortare i min andra grav. Då la jag på mig ganska fort runt höfterna, vilket ledde till att byxorna satt tajt och jag började med mammabyxor i vecka 13 ungefär. Då hade jag också gått upp ett par kilo. Men kunde dölja det hyfsts bra på jobbet fram till veckan18, sen hade jag en liten kula.
Denna gång är jag lite svullen pga tarmarna, men inte gått upp något och mina byxor passar fortfarande. Har en liten lös kula, men det är sviterna efter dottern som jag inte lyckats träna bort. Så det känns som om magen kommer senare denna gång!
De vet inte varför jag födde för tidigt, 27 dagar tidigare. Jag själv gissar på att bebisen var "klar", då hon vägde 3300g trots 27 dagar tidigt! Min mamma födde sitt första barn 6 veckor tidigt, och min sambo föddes 7 veckor tidigt, vet inte om det är något som ligger i generna? :) Sambon var stor för sina 7 veckor för tidigt, så även min mammas första barn, och min sambos syskon och mina syskon, inklusive jag har varit rejäla bitar på mellan 4-5 kg, så lite tacksam är jag över min dotters tidiga ankomst och "normala" vikt. Denna gång hoppas jag inte på förtidigt, januari hade varit en bra månad. Men man kan ju inte styra tyvärr ;)
Okej, intressant att man kan föda såpass mycket för tidigt utan att det beror på något. Det viktigaste är ju att bebisen mådde bra! Jag själv var ganska liten, föddes en vecka över tiden men ändå bara 52 cm och runt 2800 gram. Man får se hur det blir med ens eget barn