• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-01 07:52:35 följande:

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

Jag gör det tidiga ultraljudet på grund av tidigare komplikationer och för att få graviditets längden inför kommande kub. Då jag själv är lite osäker på senaste mensen. Inget jag gjorde förra gången Då jag visste axakt nät jag blev gravid och hade inga problem.
  • Mariii
    axelssonn skrev 2015-06-01 07:52:38 följande:

Är i v. 6 5+1 och har bf 30 Jan.

Det är vårat första barn och vi har försökt i två år, sen i januari har vi fått hjälp med äl tabletter och ul. Tredje gången gillt så lyckades vi.

Nu är jag nästan skräckslagen istället.

Ska ringa mvc idag och boka inskrivning men jag vet inte om jag vågar. Det känns som att om jagar det så blir det för verkligt och då kommer något att hända..

När ringde ni? :)

Grattis till er!! 

Jag tycker du ska ringa mvc rätt snart. Berätta att ni har kämpat länge och fått lite hjälp på traven. Kanske fråga om ett vul, så ni får se ert lilla pyre :)
  • babytigger

Hej allihop..

Är i v6 (5+4)

Jag funderade oxå lite på de där med inskrivning, jag är så trött på o göra det och sen kommer missfall direkt efter, så denna gången ska jag vänta till efter vul på privat gyn, om exakt två veckor har jag tid.. v8 (7+4) borde jag vara då, kan man se hjärtat slå då? Har aldrig kommit så långt under mina 8 år och 4mf..

Nån mer här som tar innohep?

Vad äter ni för vitaminer o annat?

• tobiq

Hello! Är det försent att hoppa in i FB-gruppen?:)

Moa-08 Svea-10
  • Blgebo
    babytigger skrev 2015-06-01 11:16:26 följande:

Hej allihop..

Är i v6 (5+4)

Jag funderade oxå lite på de där med inskrivning, jag är så trött på o göra det och sen kommer missfall direkt efter, så denna gången ska jag vänta till efter vul på privat gyn, om exakt två veckor har jag tid.. v8 (7+4) borde jag vara då, kan man se hjärtat slå då? Har aldrig kommit så långt under mina 8 år och 4mf..

Nån mer här som tar innohep?

Vad äter ni för vitaminer o annat?

Ja, då kan du se hjärtat slå.

Jag äter apotekets vitaminer för gravida, d-vitamin, och magnesium + kalcium de dagar det blir för lite mjölkprodukter.
  • babytigger
    Blgebo skrev 2015-06-01 16:18:45 följande:

Ja, då kan du se hjärtat slå.

Jag äter apotekets vitaminer för gravida, d-vitamin, och magnesium + kalcium de dagar det blir för lite mjölkprodukter.

Åh, hoppas jag få se ett litet hjärta då, är inte så himla positiv då jag blött lite..

Känns som om jag har ett helt apotek hemma, folsyra, selen, omega3, järn, progesterall, D vitamin, kalcium/magnesium och en spruta innohep varje dag.. E ju spruträdd, men det har gått bra :)
  • Glada Anna

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

• Grus grus
    Glada Anna skrev 2015-06-01 17:01:38 följande:

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

Jag hade ringt gyn och kollat med dom. Behöver inte vara något alls men kan ju också finnas risk för mf på g. Får du komma in på vul får du ju veta hur dagsläget är i alla fall.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • hsh

Ni som tar en massa vitaminer, räcker det inte med gravid-multis? Jag menar, vitaminer i överflöd kissar man väl ändå bara ut/kroppen tar inte upp det?

• Blgebo

Jag har ammat 5,5 år i sträck nu. Varit gravid o ammat konstant sedan 2009. Mitt skelett är ganska rejält urkalkat, därav de extra vitaminerna

Svar på tråden BF Januari 2016 :)