• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    lanylena skrev 2015-06-02 08:29:37 följande:
    Hej, förlåt om jag hoppar in i ert samtal.
    Jag gjorde KUB på Barnmorskegruppen förra gången, och tyckte det var proffsigt och bra bemötande där.
    ingen fara! Bor du i Göteborg? åkte du dit två gånger? Känns lite onödigt men samtidigt vill jag gärna gå igenom provresultaten på plats, och isf måste man fixa blodprovet i förväg. Om jag förstått det rätt.. :)
  • MarieTherese86

Hej igen. Ringde gyn förut och fick tid för VUL redan idag. Skönt med proffsig vårdpersonal som tar oro på allvar. 13.45 ska jag dit och är nervös nu. :)

• annahs1985
    Hame skrev 2015-06-02 08:01:50 följande:

Allt gick bra med hälsosamtalet! Så glad att jag fick Maggi igen :) Jag är spruträdd men hon är liksom inkörd på hur jag vill göra så det funkar bra med henne nu. Hon kommer ha semester när jag ska på inskrivning så hon tog proverna nu istället, så slipper "vikarien" sticka mig. Hon räknade det till bf 4/1, hoppas hoppas verkligen bebisen föds i januari och inte december :)

Lutar åt att göra kub nu. Gissar att Göteborg är närmst, vart ska du åka? Hur funkar det med blodprovet, ska du åka dit två gånger? Eller kan man ta blodprovet på vårdcentralen och be dem skicka det dit?

Men gud så schysst att hon gör så att hon tar proverna då! Sist skulle jag göra kub i Malmö dom skickade en remiss och rör så kunde man gå innan till antingen barnmorskan eller vårdcentralen så skickade dom dit blodprovet. Då har ju dom provet när du väl gör kub och får på så sätt resultatet på en gång. 1Nu hann jag ju precis få mf innan så det blev inget av det. Jag håller på att kolla ställen, har inte bestämt mig vart det blir än.
  • Söndag

Va skönt! Hoppas det går bra!

MarieTherese86 skrev 2015-06-02 11:05:23 följande:

Hej igen. Ringde gyn förut och fick tid för VUL redan idag. Skönt med proffsig vårdpersonal som tar oro på allvar. 13.45 ska jag dit och är nervös nu. :)

• Sansastark

Hej är det försent att hänga på här? Väntar barn nummer fyra, jätteoplanerat och var först tveksamt hur vi skulle göra. Men nu har vi bestämt oss och jag är så glad! Bf 28 januari :)

• Sansastark
    debbie85 skrev 2015-06-01 21:47:45 följande:

Gällande vitaminer tjejer: GLÖM EJ D-VITAMIN! Jätteviktigt vitamin som det finns alldeles för lite av i mat och vanliga gravid-multivitamineraltabletter. Daglig rekommenderad dos för gravida enligt modern forskning är 100 mikrogram / 4000 IE. Läs mer om d-vitamin här: www.kostdoktorn.se/d-vitamin

D-vitaminbrist under graviditet kopplas till autism, diabetes, för tidig födsel och infektioner hos mamman.

Jag äter nåt som heter d pearls, funkar de som gravid?
  • lanylena
    Hame skrev 2015-06-02 10:52:22 följande:
    ingen fara! Bor du i Göteborg? åkte du dit två gånger? Känns lite onödigt men samtidigt vill jag gärna gå igenom provresultaten på plats, och isf måste man fixa blodprovet i förväg. Om jag förstått det rätt.. :)
    Jag åkte dit en gång. Fick svaret per post lite senare. Hon sa att det såg bra ut när hon mätte, så hon sa att det nog inte skulle vara några problem ändå, och det var det ju inte.
  • hsh
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 11:05:23 följande:

Åh, vad ringer du för typ av gyn och vilket län bor du i? I mitt län är dom sinne snåla med vul!
  • MarieTherese86
    hsh skrev 2015-06-02 12:15:08 följande:

Åh, vad ringer du för typ av gyn och vilket län bor du i? I mitt län är dom sinne snåla med vul!

Bor i Värmland,i en mindre by :) har ringt bmc på sjukhuset men de är omöjliga att få tag på. Så ringde gynmottagningen på sjukhuset. Hon där ifrågasatte knappt,berättade bara att jag haft "konstigt ont" och känner mig orolig. Så fick en tid idag :) vart bor du?
  • FruGru

Nu har jag varit på vul och till min förvåning såg allt bra ut. Trodde inte det. Blev så chockad och glad. Grät i bilen. Mina beräkningar stämmer. 17 januari är det beräknat.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)