• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • babytigger
    Glada Anna skrev 2015-06-01 17:01:38 följande:

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

Jag har haft bruna flytningar i stort sätt varje dag sen 4 dagar efter äl, kanske haft 3-4 dagar som jag inte haft några, när ja ringde gyn för o få receptet utskrivet så nämnde jag detta o hon sa att det inte va nån fara så länge jag inte hade Jätte ont. I torsdags kväll och i fredags morse förra veckan blödde jag rött färskt blod, då sjönk hoppet, men det försvann och nu har jag varken bruna flytningar el blod, bara vanliga genomskinliga. Tog ett nytt test idag och det va starkare än för fyra dagar sedan, så håller tummarna..

Den där känslan att det svider, på mig beror det på dom bruna flygningarna, dom ligger typ i "mynningen" el va man ska säga, och det ger iaf mig en svidande känsla,.
  • babytigger

Jag får inte äta en massa multivitaminer utan tar bara d viktigaste, får inte bygga på mitt immunförsvar för mycket då min kropp tydligen stöter bort en graviditet då.

Sen tar jag tex järn, kalcium magnesium, progesterall som naturläkemedel då jag inte vill ha en massa kemiska "vitaminer" :)

• hsh
    Blgebo skrev 2015-06-01 17:43:55 följande:

Jag har ammat 5,5 år i sträck nu. Varit gravid o ammat konstant sedan 2009. Mitt skelett är ganska rejält urkalkat, därav de extra vitaminerna

Oj, okej Jag förstår!
  • Blgebo
    hsh skrev 2015-06-01 18:01:13 följande:
    Oj, okej Jag förstår!
    Skulle sluta amma trean när hon var drygt två år, men så var jag tydligen redan gravid, och då var det lika bra att fortsätta, sen hade jag börjat fundera på att sluta med fyran, men blev ju gravid igen. Men ska försöka sluta i oktober, få sova lite ifred...känner att jag behöver det Jag har nattammat i stort sett varje natt i 5,5 år. Hoppas den här sover på nätterna.... 
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-06-01 18:23:05 följande:

Skulle sluta amma trean när hon var drygt två år, men så var jag tydligen redan gravid, och då var det lika bra att fortsätta, sen hade jag börjat fundera på att sluta med fyran, men blev ju gravid igen. Men ska försöka sluta i oktober, få sova lite ifred...känner att jag behöver det Jag har nattammat i stort sett varje natt i 5,5 år. Hoppas den här sover på nätterna.... 

Oj oj.. Kan inte ens föreställa mig hur tröttsamt det kan vara att amma så länge, kan ju inte föreställa mig amning alls än så länge
  • Glada Anna
    babytigger skrev 2015-06-01 17:44:39 följande:

Jag har haft bruna flytningar i stort sätt varje dag sen 4 dagar efter äl, kanske haft 3-4 dagar som jag inte haft några, när ja ringde gyn för o få receptet utskrivet så nämnde jag detta o hon sa att det inte va nån fara så länge jag inte hade Jätte ont. I torsdags kväll och i fredags morse förra veckan blödde jag rött färskt blod, då sjönk hoppet, men det försvann och nu har jag varken bruna flytningar el blod, bara vanliga genomskinliga. Tog ett nytt test idag och det va starkare än för fyra dagar sedan, så håller tummarna..

Den där känslan att det svider, på mig beror det på dom bruna flygningarna, dom ligger typ i "mynningen" el va man ska säga, och det ger iaf mig en svidande känsla,.

Det är lite det jag känner, vad ska en bm säga liksom, jag fick lite färskt blod igår fm när jag torkade mig, har sedan haft lite bruna flytningar men känner ingen skillnad i övrigt och har inte ont (förutom svidande känslan som försvunnit nu). Känner mig såklart orolig ändå men tror inte det är så mycket jag kan göra.. bara vänta och se.
  • Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Är också 8+3! Känner nada förutom ömma bröst. Imorgon ska jag verkligen försöka komma fram för att boka KUB, det är dags om fyra veckor så jag hoppas att det finns någon tid. Jag har semester då så jag hoppas att det inte ska vara så svårt. Lite arg på mig själv; har så svårt att få tummarna ur till sådana saker. Hade tänkt gå på tidigt ul också men nu är det kanske knappt lönt...
  • babytigger
    Glada Anna skrev 2015-06-01 19:19:34 följande:

Det är lite det jag känner, vad ska en bm säga liksom, jag fick lite färskt blod igår fm när jag torkade mig, har sedan haft lite bruna flytningar men känner ingen skillnad i övrigt och har inte ont (förutom svidande känslan som försvunnit nu). Känner mig såklart orolig ändå men tror inte det är så mycket jag kan göra.. bara vänta och se.

Nä, finns inte så mycket mer o göra än o vänta, man kan ju ringa in o prata med dom men åker man in så får man (iaf jag) komma tillbaka efter två veckor för uppföljning, och det är två veckor tills jag ska in så jag brydde mig inte om d. Har bokat upp dagarna med massa grejer så tiden ska gå lite fortare :)
  • WiMe06
    Glada Anna skrev 2015-06-01 17:01:38 följande:

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

Kom hem ikväll och upptäckte blod i trosan. Innan har det bara varit lite ljust på papperet när jag torkat men nu var det mer och mörkare. Inte mkt men tillräckligt såklart för att man ska bli orolig. Har vul imorgon, skönt! Hoppas på bra besked då såklart :-/
  • aurorasmamma
    WiMe06 skrev 2015-06-01 20:16:59 följande:

Kom hem ikväll och upptäckte blod i trosan. Innan har det bara varit lite ljust på papperet när jag torkat men nu var det mer och mörkare. Inte mkt men tillräckligt såklart för att man ska bli orolig. Har vul imorgon, skönt! Hoppas på bra besked då såklart :-/

Skönt att du ha vul i morgon så du går svar fort hur de står till! Håller tummar och tår för att allt är bra <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)