Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-11-30 19:34:51 följande:
    Jag menar inte att det är något fel med att vara öppen och ärlig om man har svårt att få barn, många skulle säkert uppleva en lättnad om de vågade prata om det istället för att skämmas. Jag ville bara uppmärksamma att det är dumt att tro att alla som påstår att de inte har barn för att det "inte passar just nu" är så naiva att de faktiskt menar det och medvetet skjuter upp barnplanerna trots att de vill ha barn. De flesta idag är väl medvetna om att fertiliteten går ner med åldern. En del väntar och hoppas att just de ska lyckas ändå, men en stor del svarar nog bara så för att de inte vill berätta att de försöker men inte lyckas. Alltså TROTS att de kanske hade mått bättre av att vara öppna med det så vill alla inte det ändå, plus att man kanske inte är överens i paret.

Jag själv är ganska öppen av mig medan min man har hög integritet och troligen inte skulle tycka att en enda människa hade med att göra om vi haft fertilitetsproblem. Han hade säkert accepterat att jag velat berätta för min mamma och min bästa vän men för hans familj eller våra gemensamma vänner tror jag aldrig att han skulle velat berätta, och då hade ju jag också fått ge sådana svar som att det inte passar just nu, även om JAG hade velat berätta hade jag ju fått respektera att han velat hålla det privat. Jag är pga detta OERHÖRT tacksam att vi inte har några fertilitetsproblem för min man hade inte hanterat det på det sätt jag hade velat, även om han har många andra goda sidor. Därav att jag inte tycker att man ska ställa sådana frågor till folk. Vill de berätta gör de det ändå tänker jag.
    Precis det jag menar! Lättare att vara öppen å ärlig för det är jobbigt! Men msn måste våga. Hälften satsar hälften vunnit liksom :)
  • Eleonor01

Tio i fem vaknade jag sv min klåda. Smög upp för att ta min medicin. Det vaknade min 4.5 åring av.... Vi går å lägger oss igen men nej vi skulle "gosa i soffan m filten". Mysunge fast jag hade kunnat sovs en liiiiiten stund till<3

Idag börjar julkalendern. Hoppas verkligen att den är bra! Vi har verkligen längtat i detta huset.

På söndag ska jag ställs till m julbak för sonens kompisar. Det är såååå roligt att ha huset fullt m glada barn å speciellt nu i juletider. Jag har köpt vars ett förkläde mm på Ikea som vi ska slå in till dem så de går vars en liten julklapp när de kommer <3 sonen bara längtar å mamma med.

Sista julen m föräldrarna alldeles själv. Väldigt mysigt nu när han är så stor å uppskattar allt man gör.

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-01 06:26:34 följande:
    Jaa såååå kul med julkalendern!!! Vi får kolla ikväll eftersom vi kommer att ha hunnit gå innan morgonsändningen. Ska bli så spännande!

Vad mysigt det låter med julbak! Jag är så ledsen över min kropps oduglighet just nu, jag brukar alltid baka, göra godis och julpyssla i massor, men jag orkar ju ingenting just nu. Brukar gå igång på julpyntandet första advent men i år kom ju knappt ljusstakarna upp. Blä. Men sonen har fått baka pepparkakor med mormor iaf, och lite godis ska vi väl få till, men jag hade nog egentligen behövt vara heltidssjukskriven nu för att orka vara en ok mamma.
    Så tråkigt att inte orka! Jag hade aldrig fixat rent psykiskt att ha det hindret. Jag är en människa m tiden järn i elden alltid å kan inte sitta ner. Är jätte glad för att inte vara påverkad under graviditeten.

Jag ska baka för dig med <3
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-01 07:53:16 följande:
    Var den dålig? Vi har inte hunnit se den ännu, alldeles för sega för det på morgonen. Barnen sitter just och äter frukost så vi får se kvällssändningen.

Gud, vilken energi du har! Vilken supermamma din son har som bjuder hem kompisarna till bak, det hade jag aldrig orkat med.
    Lussebak har vi haft ett här hemma och kommer ha minst ett till. På fredag ska vi ha bak tillsammans med farmor, då blir det pepparkakor.
    Tack va snällt sagt <3

jag har längtat efter att göra såna här saker. Tycker det är såååå roligt att se barnen glad å dessutom påverka dem med positiv lärdom som de kan ta med sig i livet. Att höra barnskratt tror jag är min mening med livet faktiskt!! Att laga mat å pyssla i trädgården m olika blommor, grönsaker å frukt är det roligaste jag bet tillsammans m barn
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2015-12-01 19:58:31 följande:

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Det har du rätt i! Inga prematura :) förra tråden jag bar med i med sonen var det faktiskt ganska många som föddes före v 30. Spännande att alla kommit så långt nu :)
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-12-02 09:19:33 följande:
    Det är vårt första barn, det är mest en känsla att den kommer komma vid jul- jag har förberett mig för att vi firar jul hemma istället för att åka iväg, tänker på praktiska saker så mest en känsla :)

Men sen har jag haft mycket sammandragningar och bebisen har legat med huvudet neråt de sista 4 veckorna. Är dock sjukskriven på heltid sen mitten av förra veckan så nu har det lugnat sig lite. Men sen har jag så himla lågt blodtryck i vanliga fall och det har stigit rätt rejält så jag går och tar blodtryck och urinprov varannan dag hos MVC för att se så det inte blir någon havandeskapsförgiftning för då blir jag igångsatt så det är nog en förberedelseifall det skulle ske.

Till er som har barn innan- hur känner man skillnad mellan sammandragningar och förvärvar?
    Känns ungefär samma skulle jag säga tillskillnaf från när det drar igång på riktigt. Jag lovar att du VET SKILLNADEN DÅ ;)
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-02 10:52:43 följande:

Förresten, kan smärta precis ovanför baken bero på att bebis börjar fixera sig? Gör inte särskilt ont, lite som när jag tillfrisknande från jag slagit i svanskotan, lite öm :)

Jepp det kan det absolut vara eller att den kryper neråt. Att ha ont i ryggslutet eller ljumskar är vanligt när det väl sen drar igång på riktigt så det är ju samma nerver. Men skillnaden är att då vet du vad som är på g. Svårt att ta fel på :)
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-02 11:23:00 följande:
    Min väninna sa just igår att hon inte fattade att hennes ryggvärk var förlossningsvärkar. Hon hade mer ont i ryggen än i magen i öppningsskedet beröttade hon. För mig som ofta har ont i ryggen flera dagar när jag har mensvärk, så låter det mer rimligt :)
    När det kommet igång på riktigt å du behöver åka in då vet du. Förarbetet syftar jag inte till :)
  • Eleonor01
    Blgebo skrev 2015-12-02 11:53:29 följande:
    Jag har mina förlossningsvärkar i låren. Har inte ont i ryggen eller magen.  
    Jag med! E så man drar sig upp på tå för att bli sv med det :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)