Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-11 10:35:37 följande:
    Kära vän! Vilken hemsk upplevelse du verkar haft. Lider så med dig. Det är så mina förlossningshormoner får mig att gråta när jag läser vad du gått igenom.

Nu har ju vi sondat vår tjej var 3:e timme och hon har väldigt vakna nätter, men from idag så får vi se hur mkt hon vill äta nattetid, med sönerna höll det i sig första veckorna att dem åt hela nätterna men då var dem ju också små vid födseln, men när dem blivit lite mer stabila så blev nätterna bättre. Hoppas dem blir det för dig med och hoppas dem tar väl hand om dig!

Massa styrkekramar till dig vännen! Du är en kämpe!! <3
    Glömde ju helt bort att gratulera till sonen! Jätte jätte stort grattis!!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 12:28:19 följande:

Mina värkar håller i sig. De kommer med 10-15 min mellanrum. Har ringt hem min man och vi ska även ringa hit farmor. Hon har en timmes resväg så hellre att hon kommer för tidigt än att det ska bli panik. Sen kommer det väl bli lagom kul att ha svärmor här under hela latensfasen men så får det bli. Känner att det är på riktigt iallafall, värkarna är väldigt bekanta när de kommer, de gör ont men är hanterbara.

Ska man ringa förlosdningen redan nu och kolla hur det ser ut med plats eller ska man vänta tills de kommer var 5 min.?

Härligt att dem inte stannat av, håller tummarna att det blir bebis för er Idag. Tycker det är helt rätt att ringa dit farmor i tid. Då kan hon fokusera på barnen och din man på dig. Kanske kan hon ta med barnen ut till nån lekplats eller så om om/när det blir kämpigt för dig. Lycka till nu <3
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 09:43:29 följande:
    Vad skönt!! Duktig du är!!!
    Hur har ni det? Fick du sova några timmar?
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 12:35:12 följande:
    Vilka fantastiska resultat!!! Bra jobbat både av dig och Wendela! Såg btw att e hade 70% rea på pop på stl 44 kläder (även online)... kanske är nåt fröken kommer använda ett tag... 
    Det känns jättebra åh, tack för tipset, ska kika direkt
  • WiMe06

Hame - jag förstår verkligen din frustration och känsla över hela situationen. Du kämpar på så bra för varje dag du går över.

Jag har ju själv blivit igångsatt två ggr och båda ggrna har gått väldigt bra, så jag tror att det gör det även för dig men det är ingen tröst i din bearbetning. Nu har ju inte jag hunnit förbereda mig nån utav ggrna då besluten tagits samma dag men det är en process att gå igenom att det inte får komma igång av sig själv. Jag har själv försökt tänka att det är för bebis skull, även att din bebis mår bra i magen så behöver den ju trots allt få komma ut till er också.

Jobbigt när inte personalen läser din journal riktigt heller, förstår att det upprör och oroar dig också. Gällande dem vaginala undersökningarna så håller jag helt med dig, jag hatar dem och jag tycker dem är värre än själva värkarbetet och krystvärkarna så tyvärr har jag ingen tröst när det gäller dem. Lider med dig och håller verkligen tummarna att det kan sätta igång själv.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 13:16:34 följande:
    det förstår jag, vilken lättnad att det lutar åt att hon blir av med sonden! Jag tycker mkt av känslan av sjukhus och skörhet försvinner bums så fort sonden är borta!
    Ja, verkligen. Jag hoppas det ska få mig att känna så med. Pratade lite med sköterskan idag om att jag är så rädd för att ta ut henne eller att hon ska bli sjuk eller så, fick inte så mkt respons eller så men hon sa att vi inte skulle isolera oss och när det gäller att leka med kompisar för dem stora barnen så är det okej, bara inte här hemma tyckte hon och sen försäkra oss om att kompisen är frisk och sådär, sen vara noga med handhygienen så fort vi kommer hem och så. Och sen sa hon att ligger hon nerbäddad i vagnen och du tar en promenad så är det ju inte så att det kommer baciller som bara hoppar på henne. Jag vet ju allt det där men ibland tar det emot.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 14:34:12 följande:
    Jag tror att det kommer få den effekten på dig med. Låter som om du skulle behöva höra det sköterskan sa ungefär 10 gr till. Sen tänker jag att det kanske bli lättare att ta bebissteg, bestäm dig för att försöka gå ut med henne 10 min per dag. Och bara gå runt kvarteret. Och känns det bra så kan du ju utöka utflykterna?

Jag skrev ett långt inlägg på mobilen till dig igår, men innan jag hann posta det så försvann det. Sammanfattningsvis så gick det ut på att våga be om hjälp innan det gått för långt och att du inte är ett dugg jobbig om du känner att du behöver mer stöd än vad du får just nu. För mig tog det typ ett år för mig att inse att jag hade en depression, för det var inget som hände mig, jag klarade mig ju alltid, inget man skulle gnälla över, det var ju bara att kämpa på. Först när jag väl kunde acceptera att jag hade en depression så kunde jag verkligen ta emot hjälpen som erbjöds. Man tjänar väldigt sällan på att vara duktiga flickan eller ensam är stark när psyket håller på att rasa samman. 
    Det var ett klokt råd med promenaderna. Att ta bebissteg kan nog vara en bra början.

Det är så svårt att veta bara om man behöver reda i ngt. Igår kväll fick jag världens psykbryt på mannen och undrade om han ens ville ha sin dotter. Herregud liksom, nu är jag så sjukt trött på alla hormoner som man inte kan styra över! Vart kommer dem ifrån egentligen?! Fick ha mannen hemma en extra dag, så först imorgon börjar han jobba och jag har bestämt mig för att jag ska skjutsa barnen till farmor och farfar.

Förlåt om det är känsliga frågor, du behöver inte svara om du känner att dem är för närgångna. Var det ngn annan som uppmärksammade dig på att du kunde fått en depression eller kände du själv att du inte mådde bra? Hur lång tid tog det för dig att komma ur depressionen?
    Jag är nog som du där att det händer aldrig mig, varför gnälla, det är bara att kämpa vidare. Tror inte jag skulle känna själv om man hamnade i en depression.

Idag skulle iallafall vår neo-sköterska kontakta bvc, så hoppas på att få en bra sköterska där.
  • WiMe06
    elinville skrev 2016-01-11 15:29:11 följande:

Kämpa på både ni som är på G och ni som har ers guldklimpar i er famn. Allt är inte rosenskimrande i början, jag minns hur besviken jag själv var när jag inte blev himlastormande förälskad i bebisen på en gång. En förlossning är tuff även när allt går som det ska, tillåt er en hel del självlmkan för det blir bättre!

Själv är jag idag 39+0 och har hela dagen haft oregelbundna sd/förvärkar... Hoppas så innerligt att det är på G snart! Hur har ni haft det med slemproppen, ni som fött eller är mitt uppe i värkarbete? Första gången gick min slempropp en vecka innan, andra gången märkte jag vare sig när slempropp eller vatten gick. Hade gärna sett lite slem så man vet att det närmar sig även om det ändå kan dröja...

Jag tror att min slempropp började lossna lite innan jul för det kom rejält med grönaktigt slem vid toabesöken. Sen tror jag en större del lossnade på juldagen för då kom det en grönaktigt slemklump som var större än en 5-krona. Nu vet jag ju tyvärr inte om det kanske hade startat igång senare då jag blev igångsatt den 28. Men då var jag ju öppen 3 cm så att kroppen var redo tror jag ju iallafall.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Åh, men superstort grattis! Mys på nu, hoppas att allt gick bra. Härligt att bebis kom!!
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

Åhh, härligt. Stort grattis!! Mys på!!

Wow, två bebisar på samma dag, nu hoppas vi det blir en nr 3 idag med
Svar på tråden BF Januari 2016 :)