Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-13 13:25:44 följande:
    Ytterligare ett lite steg låter det som, för jag misstänker att du åkte bil med lillan? <3 

Även fast 10 gram låter lite så har hon iaf inte gått ner.Skönt att ni slipper sonden. Hoppas att hon lyckas suga i sig tillräckligt de närmaste dagarna så ni slipper ersättning. 
    Japp, jag och lillan helt själva <3 känner mig sjukt duktig

Absolut, det är bättre än att hon gått ner, och sköterskan godkände det men hon ville inte släppa oss helt förrän hon ser att det blivit lite bättre. Så nu kämpar vi på lite extra fram till fredag och hoppas hon hittar snitsen att få i sig dem där 100 ml extra/dygn på egen hand.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2016-01-13 13:58:59 följande:
    Den bästa kvar hemma än, har 5/10 min så skiter nog i att åka in.
    Vad skönt, du vet du att ett gott mottagande väntar när du väl bestämmer dig för att åka in. Hoppas det hänt lite mer nu. Hoppas på bebis idag för er
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 15:05:56 följande:
    Grymt jobbat med turen till neo och att hon inte gått ner!! Snart får hon in knycken och ökar på ordentligt på egen hand ska du se. Skönt att ni slipper sonden oavsett! Lilla pluttan med så små öron, jag minns inte ens hur de gjorde hörseltestet...
    Jepps, vi hoppas på det idag ringde vår nya bhv-sköterska, hon ska göra hembesök på måndag. Dem gjorde egentligen inte hembesök med omföderskor längre men dem kunde göra vissa undantag sa hon och hon tyckte Wendela var lite VIP, hon tyckte inte vi skulle dit och utsätta henne för onödiga smittor. Ett första positivt intryck iallafall, men är skitorolig att hon inte ska vara ngt bra. Har lite speciella erfarenheter av vc där vi bor om man säger så, men nu ska dem ju inte ha med vc att göra. Har dem tystnadsplikt på bvc gentemot vårdcentralen?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 15:05:56 följande:
    Grymt jobbat med turen till neo och att hon inte gått ner!! Snart får hon in knycken och ökar på ordentligt på egen hand ska du se. Skönt att ni slipper sonden oavsett! Lilla pluttan med så små öron, jag minns inte ens hur de gjorde hörseltestet...
    Glömde ju svara om hörseltestet. Dem har en dosa med en slang som dom sätter som en liten plupp in i hörselgången, sen ger den ifrån sig små signaler tror jag som sänds över till den dosan antar jag. Haha, ngt sånt typ.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 17:15:14 följande:
    Håller tummarna att det är en bra sköterska! Gott att få lite vip-behandling, det har ni förtjänat. Jag vet inte hur det ser ut hos er, knappt hos oss ens, men tystnadsplikt är det ju mellan alla som inte är inblandade i vården av er. Behöver de t.ex. en läkare så kan ju upplägget vara så att de använder sig av vårdcentralens läkare och då gäller väl inte tystnadsplikten dem emellan tänker jag. Jag tycker det är märkligt här hur vc och bvc hänger så tätt ihop, så hade vi inte i gbg. Som uppenbart de senaste dagarna har jag inget förtroende alls för vår närmsta vc men bvc sitter ihop med dem så jag tror bebis kommer höra till dem eftersom jag vill ha närmsta bvc nu när jag är hemma utan bil... Känns rent ut sagt förjävligt, om man nu skulle behöva ha vc-kontakt för bebis. Så jag förstår dina farhågor.
    Ja, jag kan tycka att bvc ska vara för sig. Nu är alla andra i familjen listade på en privat vårdcentral så jag fick hem ett brev häromdagen att Wendela också blir listad där och ville vi inte det skulle vi fylla i lappen och skicka in, men nu vill vi ju såklart ha henne listad på samma vc som vi andra. I brevet står även att hälsokontroller sker på bvc och gäller det sjukdomar så är det vc vi vänder oss till så jag kan ju tycka att vc som ligger här vid bvc borde ju inte bli inblandad. Som jag förstår det med så har väl bvc egen läkare och psykolog. Hmm, får kanske fråga sköterskan på måndag.

Det är några personer som vi har en väldigt komplicerad relation till som jobbar på vc här och jag vill absolut inte under några omständigheter att dem ska veta ngt om oss så därför är jag lite orolig. Men dem borde ju logiskt sett inte blanda in den vc eftersom vi inte tillhör den och dem borde ju inte kunna blanda in dem utan vår vetskap ändå.

Förstår att du känner att du vill ha nära, det är därför jag gärna vill att detta bvc ska funka för oss, vill gärna kunna ta promenader dit och så ligger det nära barnens skola med. Men jag fattar verkligen att du helst inte vill ha den vc egentligen med tanke på senaste dagarnas behandling av din man. Denna sjukvård alltså ibland, så krångligt!!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-13 18:44:22 följande:

Idag är känslorna verkligen all over the place. Amningshormonerna rusar nu när mjölken runnit till och jag gråter värre än Arvid, för han gråter knappt alls än, bara äter och sover.

Gick en promenad med honom och stannade säkert fem gånger för att kolla så att han hade det bra, inte var för kall och inte för varm, osv. Nu har jag suttit och ammat och grinar ömsom för att det gör ont i baken, ömsom för att jag längtar efter att få ligga lite jämte sambon och smekas och kramas med honom men han är sjuk och håller sig borta från oss. Gick på toa förut och grinade för hur jag ser ut därnere och undrade när den kommer bli hyfsat normal igen. Men borde väl snarare se det som ett friskhetstecken att jag tänker tanken att jag längtar tills jag kan vara intim igen- för det gör jag faktiskt. Det var ju liksom typ sex tisdag, förlossningsstart onsdag.

Och så denna rädsla att någon ska komma och ta honom ifrån mig, att det ska vara ett skämt, stt jag ska tappa honom i golvet eller lägga mig på honom. Min mamma frågade förut om han ligger i sin säng något- ja sambon la honom en stund där igår för att vi höll på med maten, men skämtar du, inte kan jag låta honom ligga där ensam - fånigt, han sov hur gott som helst. Idag skulle jag sova när han sov för han vaknar ju i natt sen men det är skitsvårt för jag vill ju bara ligga och glo pp honom.

Snälla säg att lite av detta lättar snart. Vet knappt var jag ska göra av allt jag känner stundtals :)

Kära vän! Jag förstår precis dina känslor.
    Jag vet inte om du läst mitt inlägg jag skrev för ett tag sedan men jag hade en exakt likadan dag. Mina känslor är också överallt och ingenstans!! Jag har inte ens vågat gå ut med henne förrän nu senaste veckan. Jag är livrädd för att tappa henne och livrädd för att något ska hända henne. Förstår att det är extra tungt nu när din man är sjuk också och kanske inte kan stötta er på samma sätt som om han varit frisk.
    Jag har ältat mina farhågor härinne och alla har varit ett fantastiskt stöd.

Det är otroligt mkt hormoner som rusar i kroppen nu när allt är nytt. Men vet du, jag tycker du är helt otrolig som verkligen tagit detta stora kliv, du som var så rädd för att kanske inte klara av det. Du är helt otroligt stark och jag säger som många av alla kloka kvinnor här inne sagt till mig dem senaste dagarna, våga be om hjälp och känner du att du behöver prata med någon om alla känslor du bär på så tveka inte att göra det. (Det är lättare att säga det till ngn annan än att ta klivet själv).

Styrkekramar <3
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-13 19:19:51 följande:
    Ja jag läste... På något sätt så tyckte jag då att du var fullt normal men kunde inte relatera det till mig själv- vår kille är ju stor och stark och vi behöver inte alls kämpa så som du behövt göra med din lilla tjej. Men det kanske är något som många kvinnor känner, detta.

Tack för dina fina ord, ska försöka tänka på detta. Du har helt rätt i att här finns så många kloka kvinnor här inne. Det är en tröst att veta att jag inte är ensam med allt man känner. Ibland slår det bara över.

Kram tillbaks
    Även att er lilla kille var normalstor och ni fick ta med honom hem så är det fullt normala känslor för dig med, du har precis gått igenom en tuff förlossning, du har kämpat med starka känslor under graviditeten och nu helt plötsligt överväldigas du av nya känslor och hormoner. Det är ditt första barn och allting är nytt. Man får gråta, man får ha sina känslor all over, men det får inte gå så långt att du mår dåligt. Det är moderskänslor och jag tror att vi alla kvinnor får våra dagar såhär efter en förlossning. <3
  • WiMe06

Quatterin - åh härliga slempropp, välkommen ut, haha! Ett tecken iallafall, inte många dagar till bf nu

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 22:02:02 följande:
    vi är inte över 10 000 inlägg än. du får knipa!
    Haha, precis.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)