Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-07 09:36:19 följande:
    Haha åh herregud, mina sympatier! Här gick det bra med påklädningen iaf efter att jag suttit en stund och sagt "jag kan vänta hur länge som helst, du ska ha overallen på dig". Det är inte alltid det funkar men idag gick det, så skönt! Nu sitter jag i soffan igen med en kopp varm choklad, aaah.
    WiMe06 skrev 2016-01-07 09:22:12 följande:

Hua, ja det hoppas vi verkligen att den gör. Är du sjukskriven fram till bf? Vi håller tummarna att du ska slippa bråka om en ny sjukskrivning.

Ja till dagen innan iaf, det är ju en lördag... Hoppas jag slipper bråka med den läkaren nåt mer. Nästan så jag funderar på att be mina föräldrar kliva in lite mer och ta några dagar med sonen, som alternativ, för att slippa bråka. Men samtidigt känns det fel att utnyttja dem och slösa föräldradagar om jag egentligen borde vara sjukskriven.
    Åh, varm choklad. Mmm, kanske skulle göra mig en kopp jag med. Barnen har gått till pulkabacken så jag sitter i soffan med min frukost och en härlig brasa. Jag är lite gladare idag för tösen har gått upp mer än förväntat i vikt. Sköterskan hade varit nöjd om hon vägde 2300, nu vägde hon 2390, så pumpningen och hennes kämpande har verkligen gett resultat. Känns såå skönt. Sköterskan tyckte hon såg så välmående och pigg ut. Hon drog ut en del av sonden igår kväll så har varit lite orolig för den men vi lyckades få den på plats igen.

Nej, det är klart du inte ska behöva ta dina föräldradagar om bebis inte kommit, men det borde ju egentligen bara vara att ringa läkaren och säga att han får fortsätta sjukskriva dig tills bebis kommit, men nu ska du ju hålla bf ;-P
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-07 09:37:42 följande:
    Det är nog att räkna med att det blir en reaktion även från större barn. De har ju fått en ny människa i sitt liv. Det får ta lite tid för dem att vänja sig både vid henne och vid omställningen. Jag tror att äldre barn oroar sig mycket för sina mammor med. Min son har varit låg några dagar och till slut fick jag ur honom det han tänkte på och det var att han var rädd att jag ska dö när jag föder barn. Han hade sett det på nyheterna ( kommer ihåg att det visades) och tänkt på det i flera veckor. Min dotter som visserligen är fullproppad med pubertetshormoner, gråter för allt! Så jag räknar med att vi även här kommer få reaktioner när bebis anlänt.
    Det är väl så, och konstigt hade väl varit om dem inte reagerade på ngt sätt. Dottern drog ut en del av sonden igår kväll så jag tog hjälp av sönerna att hjälpa mig få dit den igen, och i nån veva tidigare när dem frågat 100 000 ggr om dem får hålla har jag väl lite klumpt sagt att ni kommer hinna hålla henne och tröttna på henne också. Så yngsta sonen sa "du mamma, du sa ju att vi skulle hinna tröttna på lillasyster, jag börjar nog tröttna på henne nu". Men han sa det med sådan kärlek i rösten
    Dem försöker verkligen sitt innersta med henne och säger godnatt och nu när dem gick till pulkabacken var dem så noga att säga hej då.
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-07 09:45:05 följande:

Nu har jag lämnat stora på dagis och det gick mycket bättre än väntat, hurra Glad Lite tårar här hemma när det gick upp för honom att vi faktiskt skulle gå iväg, men lite kramar och att gosefilten fick följa med gjorde susen. Väl där var han jätteglad och berättade ingående om vad han fått av tomten för fröken.

Frågade om hans schema fram till bebisen kommer, vilket ju är max onsdag och de sa att det inte spelade dem någon roll. För deras skull hade han fått gå heltid men jag tycker att 9-15 blir lagom så kan vi mysa lite här hemma på morgonen. 

Nu är jag så j-kl trött på det här och vill verkligen inte bli igångsatt! På 1177 och liknande står det ju att det inte går att skynda fram förlossningen, bebisen kommer när den kommer. Men vad finns det för knep? Hallonbladste skriver många om, finns det på typ ica eller bara i specialaffärer? Hålla igång borde ju på sätt och vis "hjälpa", det måste ju bli större tryck nedåt av att stå och gå? Ska börja med att städa ut julen och sedan åka och handla Tungan ute

Skönt att lämningen gick bra

Packa en husvagn full med grejer för en veckas semester, det satte igång min förra förlossning, haha
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-07 10:08:35 följande:
    Åh, härliga nyheter med vikten!! Gryyyymt!! Jag hade tyckt det vore så läskigt med sond, men man vänjer sig kanske. Jag är bara så ovan vid allt sånt där sjukhusigt! Gött för killarna att gå till pulkabacken, de skulle inte ens gå ut med förskolan idag för de tyckte det var för kallt... Ja det var -20 i morse men nu är ju solen uppe! Jag vill inte ha hem en rastlös unge som tittat på musik på datorn hela dagen... Jag tycker de har lite för mycket skärmar på förskolan men så mycket som vi tar till det så känns det inte som jag kan klaga riktigt heller.

Ja nu ska jag hålla bf, haha! Undrar hur tusan jag ska lyckas? Haha!
    Gillar inte sonden heller, man är så rädd för att hon ska slita ut den eller att man själv råkar trassla in sig i den på ngt konstigt sätt.
    Och jag är på helspänn varje gång jag ska mata henne för att den ska ligga fel i magen eller att man sprutar för fort och liknande.

Klart -20 är KALLT, dem kan ju vara ute kortare stunder kan man tycka, och man märker väl lite om barnen far illa av att det är jättekallt eller sådär. Det kanske är dem vuxna som inte vill ut, hihi ;-P
    här hade vi -10 igår men barnen var till backen 4 ggr. Idag var det nere på -3. Funderar själv på att ta en kort promenad idag med lilla snorpan. Har bara varit till soptunnan och postlådan typ sedan vi kom hem.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-07 10:19:48 följande:
    Va skönt om han iallafall kan få komma hem på kvällen! Tycker nästan att den andra föräldern borde få en månad i dagar vid födseln av barnet/barnen! Visst man kan ta föräldradagar fast dom vill man ju gärna spara på!
    Ja absolut vi är glada för det
    Ja, det skulle nog inte vara fel med en månad. Nu hade inte min man kunnat ta det iallafall. Han har sina 10 dagar kvar att ta ut för så länge vi är inskrivna på neo får man tillfällig föräldrapenning så man behöver inte röra sina dagar, men problemet är att mannen är den enda på sitt jobb som finns till den körningen dem har så det är det som ställer till det. Men vi hoppas det går bra annars får vi som sagt ta det utefter vad jag känner.
  • WiMe06

Quatterin - haha, ja, jag vet inte hur man ska lyckas hålla bf, haha. Jag har ju aldrig ens kommit i närheten utav bf.
    Hur är känslan egentligen när man närmar sig bf eller för den delen går över? Måste ju va en pärs, man måste ju typ leta tecken hela tiden?!

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-07 16:52:59 följande:

Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.

Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.

Det gick ju!

Men åhh, jätte jättestort grattis till er. Du är en kämpe du
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2016-01-07 17:13:08 följande:

Men åhh, jätte jättestort grattis till er. Du är en kämpe du

Så fin liten kille.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-08 03:01:00 följande:

Nu är jag på förlossningen! Jag hade ett inbokat läkarbesök idag 10.20 på BF-1. Hade då lite högt blodtryck och började blöda när hon kollade livmodertappen, så då fick jag gå över till förlossningen och göra non stress test igen där de kollar fostervattnet och bebisens hjärtfrekvens, rörelser och mina sammandragningar. Hade tydligen mycket sammandragningar utan att känna det så de behöll mig här. Min man fick åka hem och hämta de sista sakerna som inte var i väskan men nu är vi båda här och väntar och väntar.

Har fått värkstimulerande i ca tre timmar nu (kl är 18 här), känner inte så mycket än och de tror att bebisen kommer ut efter midnatt. Jag mår bra och hoppas att allt ska gå fint. Uppdaterar när jag fått ut bebisen

Åh, vad spännande. Lycka till, håller tummarna att allt går bra
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-08 06:20:54 följande:

Nio dagar till bf nu och jag känner mig mer och mer trött på det här... Iofs hade det väl varit skönt med lite mer tid för mig själv där jag kke kan rensa lite i vårt "kontor" som är fullt med bös, men egentligen orkar jag ju ändå inte det...

Såklart vaknade sonen 5:30 idag och hade kissat i sängen så han kunde inte somna om när det var ordnat - utan var vansinnig på allt och alla i en halvtimme istället. Oh happy day, roligaste sättet att vakna på... och när han vaknat så tidigt kanske han helt enkelt måste sova en stund på förskolan idag för att inte bli en riktig grinolle. När vi äntligen fått till att han inte sovit! Så typiskt.

Åh, bara 9 dagar kvar till bf. Lite extra spännande att följa hur långt det är kvar för dig eftersom vi hade samma bf. Tänk vår lilla snorpa skulle varit i magen 9 dagar till egentligen

Usch vilken morgon du verkar ha haft. Det är så roligt med dessa utbrott små barn kan få. Förstår om du inte orkar testa men annars kanske ni skulle låtit hon vara vaken idag med för att se vad som händer men såklart med risk för en grinig em/kväll. Men jag förstår verkligen om du inte orkar det <3 hoppas han får en bättre natt inatt.

Idag klev jag inte upp förrän 10.30. Passade på att sova kvar i sängen ett intervall till. Dem stora var okej med det bara dem fick hjälp med frukost först och kunde gå till pulkabacken sen. Wendela har sovit som en kratta inatt. Ammade och sondade vid 22.30 och vid 03- tiden somnande hon till slut på mitt bröst så var bara att halvsitta och sova några timmar till 06 för jag vågade inte lägga ner henne igen. Hade verkligen glömt det här med sömnbristen, haha!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)