Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Mallis87 skrev 2016-01-08 08:10:03 följande:

Lycka till Seven!

Från igår kväll och till och från hela natten har jag haft förvärkar, med typ 8 min mellanrum. Inte haft någonting innan alls, så trodde det var på g men har kunnat sova hyfsat inatt ändå och för tillfället känner jag ingenting. Men hoppas det drar igång på riktigt idag, hade varit perfekt nu på förmiddagen då jag ändå sovit bra inatt, barnvakt är ordnad och hade varit perfekt nu till helgen iom att sambon är ledig :)

Åh, vad jobbigt att det avtagit, hoppas det tar fart igen så ni får träffa bebis snart. När har du bf?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-08 08:15:07 följande:
    Jag har precis dom dig. Hade rejäla värkar igår och vi ringde tom och förvarnade barnvakt. Men jag har lyckats sova i natt och nu är det lugnt. Hoppas också på denna helgen innan skolorna drar igång på måndag med allt vad det innebär.
    Åh, vad jobbigt. Hoppas det startar igång snart så ni får bebis
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-08 09:49:11 följande:

Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.

Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!

Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.

Åh, vad kämpigt, hoppas bebis behagar komma snart. Du får försöka övertala den att det är lika bra utanför magen.

Boa på tycker jag, hihi. Jag har bara skötplats på bänken i tvättstugan så jag kliver upp, måste ju visserligen det ändå nu då jag fixar sondmaten så då tar jag blöjbyte samtidigt.
  • WiMe06
    CarolinaH skrev 2016-01-08 08:27:31 följande:

Har försökt leta ett par sidor tillbaka men ni har varit så väldigt aktiva.
    Brukar alltid känna av bebis bär jag går och lägger mig. Och vid 2 så är den alltid som mest aktiv. Tänkte på det i natt att å jag får kanske sova i natt. Vaknade strax innan 7 i morse och har ännu inte känt av bebis.
    Har försökt med att dricka massa kallt vatten. Lagt mig halvt på mage som jag gör när jag Dover och då brukar bebis protestera. Men ingenting har jag känt.
    Haft rejält med sammandragningar ett par dagar. Men inte mer än så.
    Vad hade ni mer för tips på att "väcka" bebis om den nu bara sover? Ska be maken att försöka puffa på magen med. Han brukar oxå kunna retas med den.
    Bf i morgon

Jag hade ringt förlossningen för det verkar ju ändå som du testat det mesta. Ultraljud brukar få liv på dem små.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-08 12:04:48 följande:
    Jag kan tänka mig det ja, är det märkligt nu att tänka att hon kunde varit kvar i magen så länge till? Skönt att du kunde bli kvar i sängen lite till, så trött som jag är nu så fasar jag för sömnbristen... Jag kan inte föreställa mig den på en "praktisk" nivå, hjärnan påminner mig men kroppen ba "äh så farligt var det väl inte?", haha. Jag vet ju att hjärnan har rätt egentligen. Fy farao. Maken tog så mycket av nätterna sist, han hade sonen på sitt bröst så mycket, nu sover sonen rätt rörigt just nu och så ska maken upp och jobba vid fem så jag kommer ta mycket mer själv och det skrämmer mig; jag blir ingen trevlig person när jag inte får sova och dessutom får jag lätt migrän då. Får hoppas att amningshormonerna hjälper litegrann.

Jag glömde säga till på fsk att han vaknat så tidigt, glömde säga till om nåt alls eftersom jag bara hann träffa en vikarie, hehe. Samma vikarie som igår dock så kanske blir det så att de håller honom vaken ändå! Vi får se, annars är det ju fredag och i så fall får väl vår fyraårige tågnörd helt enkelt se På Spåret med oss, det händer ibland och han älskar det, hehe.
    Haha, ja, det känns supermärkligt, på måndag kväll har hon varit hos oss i två veckor, heeelt galet vad tiden går. Förstår dock om ni inte tycker det. Men vad konstig kroppen är, när jag duschade nu så saknade jag magen så mkt, nu står man och tvålar in en degklump, haha!!

Nej, kvällarna får jag lite lätt panik när hon inte kommer till ro, jag tappar huvudet när hon ammar för jag är så trött, men lägger jag mig ner och menar henne skulle jag somna ifrån sondningen. Så då hjälper inte några amningshormoner ett dugg, men dagarna går bra förutom att jag kanske inte är så trevlig som jag normalt brukar, haha!
    Men det är konstigt vad man glömmer allt det där med sömnbrist och smärta som man måste gå igenom för att få ha en liten bebis.

Det är ju bra din sambo har fått jobb nu men förstår din känsla inför att ta mer själv den här ggn sen med en till som kanske sover dåligt med då ibland. Ja, det är inte lätt men på ngt sätt rer man ut det. Herregud jag minns inte ens hur jag fixade det med nyfödd och en tvååring som skulle skolas in på dagis. Ja jösses!

Åh, spännande att se om dem låtit honom sova idag då uppdatera gärna hur det gått. Om det blir på spåret eller om han kommer i säng i vanlig tid. Är är det inga vanliga tider för fem öre, grabbarna är uppe sent och vaknar sent. Hua, men idag måste dem försöka komma i säng i tid så man hinner ställa om dem till skolan börjar. Ska bara lyckas ställa om en skälv också, jag gillar att komma upp i tid och kunna lunka runt i godan ro på morgonen men oftast så lockar det mkt mer att ligga kvar i sängen så då får man stressa upp sen iallafall, men det funkar ju inte med bebis.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-08 12:56:14 följande:

Igår var jag hos Bm, allt såg jättebra ut. Hon ligger fortfarande rätt högt upp och är fortfarande ruckbar. Sen åkte vi till hotellet och gick på spa, åt 3rättersmiddag och njöt av att bara få vara själva. Världens bästa julklapp måste jag säga! Magiskt! Men gud vad lycklig jag är över vår säng här hemma, sovit som en kratta! Imorgon så går jag in i v 38 så nu är även vår lilla tös fullgången! Känner mig så enbart stor... Vad ska detta sluta om jag går över tiden?

Men guuuud vilket härligt Lyx. Passa på och njut ordentligt.

Skönt att allt var bra hos bm.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-08 18:49:34 följande:
    Men kunde inte pedagogerna hjälpa dig då? Man kan tycka att när de ser att man är gravid å det är tufft så kan man iallafall erbjuda lite hjälp kan jag tycka!
    Ja men precis! Jag har aldrig haft problem med just ytterkläderna på förskolan men däremot vanliga kläderna hemma! Yngsta sonen hade en period där han väääääägrade att klä på sig kläder hemma, han skulle promt ha pyjamas på sig dygnet runt. Det slutade med att vi alltid var sena på morgonen, jag var helt slut och han var helt slut. Pedagogerna märkte direkt på mornarna att det var ngt så dem sa åt mig att inte ta striden hemma utan helt enkelt lämna honom i pyjamas! Och så blev det, vi höll nog på i säkert 2 månader. Men han var gladare och pedagogerna hade aldrig problem att få på honom kläder.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-08 14:49:34 följande:
    Det är lustigt med tiden, för i backspegeln tycker jag den gått jättefort men framåt känns det som en evighet med bara en helg eller en vecka, haha! Men nu börjar det sjunka in att det verkligen kan bli när som helst. Skönt att ha passerat kusinens födelsedag så jag kan bli mer avslappnad och kan välkomna en förlossning om det startar. Jag är så nyfiken på hur det ska bli och vem det är där inne...

Ja fy sondningen måste ju bli tortyr när man är så trött! Hoppas ni slipper den sen för då kan du ju utnyttja amningshormonerna. Herregud jag är glad att det ändå är så långt mellan ungarna för Axel går ju att resonera med för det mesta (även om han inte alltid håller med, haha!). Men jag tänkte idag när jag stånkade och stönade med påklädningen, hur det ska gå att dra på sig allt det där när man ska till förskolan och ha en bebis dessutom... Det är då man VERKLIGEN önskar att man bodde på bottenplan. Jag vet inte om jag kommer fixa barnvagnen nämligen utan hade tänkt sjala när vi ska till förskolan men det blir så besvärligt att hjälpa till med ytterkläderna då...
    Ja men visst är det. Tittar man bakåt så känns det som att tiden bara rusar förbi. Snart sitter vi där med utflugna barn

Ja, men gud ja, en dryg vecka är ju ingenting egentligen, även om den känns som en evighet när man bara längtar efter att få träffa personen som ligger där inne och låter en gå igenom alla möjliga krämpor och smärtor.

Ja, det blir skönt när sondningen försvinner. Vi minskar mängden mat via sonden nu varannan dag så nu är det verkligen upp till lilla madam själv att äta på sig. Men jag är orolig att min mat börjar minska redan, för några dagar sedan var brösten sprängfyllda så jag var tvungen att pumpa för att dem inte skulle göra jävulskt ont, men nu kommer det knappt ngt alls när jag pumpar. Men det beror kanske på att hon äter mer.

Ja, det är ju skillnad när dem är lite större och man kan prata med barnen. Vi prickade verkligen in fel årstid att få barn. Vår sommar hade ju underlättat med att slippa overaller och allt annat bylsiga som hör vintern till. Jösses, men du ska nog re det, det är jag övertygad om. Håller alla mina tummar så du blir av med foglossningen snabbt iallafall.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-08 13:52:11 följande:
    Det var superlyxigt, men nu är jag helt slut... hahah... måste nog vila upp mig ett par dag efter all den aktivitet! 

Skönt att det verkar som att du mår lite bättre? Annars så tycker jag att du ska ringa och säga att du ångrar dig ang samtalen... Igår hos BM gick vi igenom förlossningsbrevet och då pratade vi en del om min oro att få en förlossningsdepression, jag har inte riktigt oddsen till min fördel då jag haft flera depressioner tidigare, vart utsatt för fysiskt våld samt haft PTSD. Jag tror iaf att det viktigaste är men även det svåraste är att be om hjälp innan det gått för långt. Man behöver inte vara superkvinnan som klarar allt. 
    Jag förstår det hoppas du hann vila ngt innan bonusarna kom hem.

Jo, igår var en bra dag kändes det som. Jag och lillan tog premiärturen med vagnen och postade lite brev och stora killen följde med. Det var skönt att få ut och röra på sig för man har ju knappt varit utanför dörren sedan man kom hem. Men det pendlar snabbt känns det som. Jag funderar mycket och vet inte riktigt vad jag känner ibland. Men sen är det så svårt att veta när man ska be om hjälp känner jag.

Usch vad jobbigt för dig att ha varit med om så mycket. Hoppas verkligen du slipper det den här ggn och att dem lyssnar på dig när du berättar att du är rädd för att få det. <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-08 20:21:03 följande:
    Åh gud ja snart flyttar de hemifrån, då kommer man sitta där och undra vad som hände! När man sitter för sig själv och ser På spåret.. haha! (Japp, sitter själv, maken nattar sonen!)

Jag tror inte du behöver oroa dig över mjölken, dels så spänner de ju inte så mkt efter de första dagarna och dels har hon säkert fått sån kläm på att äta så hon får i sig det som finns. Jag har aldrig fixat att pumpa lika bra som jag kunnat amma, fick knappt ut nåt alls utan att ta syntocinonspray (som jag fick i ett annat sammanhang). Skönt att minska sondandet, du sa se att snart får du sova mellan amningarna och lilla fröken går upp som hon ska ändå!

Ja jag hoppas fogarna fixar sig bättre den här gången, eller ja det blev mkt bättre först när jag fått sonen också men sen kom det tillbaka. Men nu är jag så pepp på att träna så förhoppningsvis kan jag börja göra foglossningsövningar så fort jag kan ligga på rygg igen!
    Ja, det är ju så. Först ska vi passera alla oroliga tonårsnätter också. Hua! Näe, tur det är länge tills dess, först ska vi snoooosa bebis länge

Det är säkert som du säger, hon har kommit igång så bra så det är därför det känns så lite plötsligt. Får jag inte ut mer med pumpandet får jag börja sonda med ersättning igen sista tiden. Det viktigaste är ju ändå att hon får i sig det hon behöver med amningen.

Vi hoppas du ska komma igång att kunna träna lite efter förlossningen och fogarna rätar till sig. Jag har haft ont i fogarna nu sista dagarna. Ibland riktigt ont.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)