Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Elma skrev 2016-01-15 07:20:51 följande:

Har en januaribebis här också nu, född igår kväll. Hon verkar må bra som tur är då allt gick fortare än vad jag trodde. Då första dottern fick en kraftig gbs-infektion skulle jag få behandling denna gång men kom in lite sent för att den skulle hinna verka helt. Men den här tösen verkar pigg, åt länge och har ljudligt protesterat mot vägning och sånt.

Stort grattis! Skönt att hon verkar på bra!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 06:56:37 följande:
    Beundransvärt :) jag vill inte ens tänka på något som har sömmar ännu, är alldeles för öm där nere. Ringde faktiskt Mvc igår o rådfrågade, förstår att det tar tid att läka när man är sydd efter klipp osv, men tycker vissa stunder det gör mer ont nu. Hon tyckte det lät normalt med tanke på att man rör sig mer nu och tyckte inte det verkade farligt om ingenting ser infekterat ut. ( japp, sambon får kolla)

Men jag bokade en tid hos dem nästa vecka för att kolla lite. Tänkte ksn inte skada. Känns så länge att vänta på efterkontroll. Vill gärna kolla hb med så stt jag är på väg tillbaks. Det tyckte hon var en bra idé.
    Jag fick sy efter min första förlossning och det var vidrigt tyckte jag. Det var också såna stygn som skulle lossna själv sen och det gjorde dem. Jag kände av det 2 veckor nästan. Denna ggn fick jag bara nån bristning inne i snippan och kan känna av den fortfarande, det nästan skaver liksom.

Jag har fått tid för efterkontroll i mars, det känns jättelänge tills dess tycker jag. Kan inte minnas att det tog så lång tid med dem andra barnen. Men det beror säkert på att dem är så underbemannade här nu. Det stod i tidningen här igår att dem lägger ner alla föräldragrupper här för dem är underbemannade.
  • WiMe06

Tog en vikt idag, 5 kg kvar till innan jag blev gravid. Har nu samma vikt som jag hade v 21+

• WiMe06
    idaeglund skrev 2016-01-15 10:07:23 följande:

När jag äntligen var klar med att klä på dottern alla kläder (-20gr ute) och vi var påväg till dagis, vägrade bilen starta!! Batteriet helt slut och nu kommer vi inte iväg till dagis! Är så ledsen för jag hade behövt den här dagen till att vila!! BF imorgon och hade förvärkar hela kvällen igår! Usch. Tvingar maken att komma hem från jobbet tidigare idag, men han hade massa möten som han måste hinna med innan bebis kommer ut! (Gift er inte med en marknadschef... grr).

Usch, är så less idag! Igår kändes det verkligen som det var på G, min man masserade alla akupressurzoner och fick igång rejält med sammandragningar. Lite av slemproppen gick och jag var redo!.. Nu vill jag ingenting! :´(

Men usch, vad jobbigt för dig. Har du ingen son kan hjälpa dig att skjutsa er eller så? Är det långt?

Hoppas verkligen du kan få lite vila ändå. <3
  • WiMe06

Så var hon bara vår nu!!!! Känns jättemärkligt, den supergulliga sköterskan tackade så mkt för lånet av vår lille trollunge.
    Hon märkte stor skillnad sedan hon var här förra veckan. Det är ngn som börjat bli riktigt rund i ansiktet och fått en liten extra haka

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 08:58:09 följande:
    Härligt!!! Jag har börjat samla vätska :( har gått upp snart 15 kg, 3 kg på 4 dagar..... Morr!!! Gjorde likadant förra gången men det e fan jobbigt för både kropp å psyke då Jah är gbp opad dessutom :(
    Jag hann gå upp närmare 12 kg, och mkt kom sista veckorna, så jag tror jag samlade på mig en del vätska ändå där mot slutet. 7kg som redan är borta liksom, känns helt otroligt att få ha det så med 3e barnet. Med första försvann typ alla kilon direkt med förlossningen, tror jag låg typ 1,5-2 kg över innan jag blev gravid.

Det är jättejobbigt att samla vätska. Hade du svårt att få tillbaka din normala vikt efter förra förlossningen?
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 10:39:59 följande:

Grattis!! Så härligt!

qatteriin skrev 2016-01-15 10:50:50 följande:

Ååååååh grattis!!! Dags att fira ordentligt! <3 Gud vad bra, underbart!

Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 10:54:42 följande:

Va underbart!! :)

Tack

Ja, det känns jättebra. Tänk att vårdtiden blivit nästan lika lång som tiden hon skulle varit kvar i magen. Jag kan bara tänka mig vilken psykiskt tung påfrestning det måste vara att få ett väldigt tidigt barn. Nu var ju vår tjej ändå fullgången men lätt för tiden. Hua!!

Men helt otroligt att det faktiskt inte var ngn här inne som har fått ett prematurt barn. Dessa bebisar har verkligen trivts i sina magar

Nu väntar vi in dem sista knoddarna med
  • WiMe06

Jaha, så var maten levererad och det gick ju smidigt och bra förutom att blöjorna och ersättningen fattades i kassarna. Allt till lilltjejen.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 11:58:46 följande:
    Nääääj!! Det måste de väl åtgärda?!
    Ringde direkt jag såg det och dem skulle åtgärda det under dagen. Tjejen jag pratade med på telefon trodde att hon som plockat ordern lagt dem sakerna i fel kasse.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 12:48:24 följande:
    Jag hade 5 kg mer än när jsg blev gravid m sonen denna gången. Det ger liksom 20 kg som ska bort totalt. Men va fan det är ju värt det när man tittar på de små :) sura kan jag göra sen om Jah inte blir av m kilona. Hade tränat som en tok inför Vättern rundan före sonen så va i väldigt bra form. Jag ska dit igen!!!
    Det är precis som du säger, dem där extra kilona som blir kvar är helt klart värt det när man har sina små. Det hinns med att få bort senare oj, ja då måste du varit vältränad
    Haha, en annan har nog inte varit vältränad sedan gymnasiet, haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)