Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 09:10:12 följande:
Usch jag tycker att amningen är så jobbig, eller jobbig å jobbig. Våran tjej gick inte upp så mkt i vikt så jag påpekade om å om igen till vår BVC sköterska att vi kanske behövde lägga till liiiite ersättning. Men ICKE hon tjatade å tjatade om att fortsätta amma. Vilket resulterade i ett barn som var väldigt ledsen,gick aldrig å lägga ner henne, var som ett plåster i ca 4 mån fick jag sitta upp på nätterna med henne sovandes på mig. Vid 4mån sa jag stopp då hon låg under kurvan en aning å jag klarade inte mer. La då till ersättning efter vissa mål å vi fick en rundare å gladare tjej här hemma! Å en mamma som kunde få sova på rygg för första gången på 4 månader. Så denna gång köpa ersättning hem å jag tänker även ge ersättning om jag märker att det behövs!!
Fy vad tråkigt med såna sköterskor som ska hålla på och leva kvar i det gamla med att man måste amma amma amma!!! Jag har fått otroligt stöd med alla barnen och maten. Första helammande jag läääänge och sen ammade han på kvällarna till han var över året, där fick jag iofs väldigt konstiga tips när jag ville sluta och ongen vägrade välling, gröt, ersättning, ja allt! Andra barnet ammade jag bara i en månad sen tog maten slut, delammade typ en vecka men sen gav vi upp och gav bara ersättning, men vår bvc sköterska var jättegullig och stöttade oss i vårt beslut. Sonens hälsa och välmående gick först.
Nu har vi fått jättebra stöd med amningen också och sköterskorna på neo har sagt till mig varje gång att märker du att hon inte blir nöjd så var inte rädd för att ge ersättning på flaska vid ngt mål, särskilt på natten eftersom hon kör sitt race då, så att jag får sova nånting. Att aldrig få sova är ju inte bra för produktionen heller.
Så alla mammor och blivande mammor! Lyssna på ert eget hjärta vilket som är bäst! Vi känner våra bebisar bäst och vi och bebisarna är dom som ska må bra.