Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-15 12:58:59 följande:
    Uh-oh! Men bra att de fixar det iaf! Lustigt för den som får hem ersättning och blöjor bara sådär...
    Haha, jag tänkte det också, för har hon lagt det fel så är det ju förmodligen ngn som får det :-P
  • WiMe06

Näe! Vad är detta, i den här takten blir det inga 10 000 inlägg (-;

• WiMe06
    WiMe06 skrev 2016-01-15 16:07:43 följande:

Näe! Vad är detta, i den här takten blir det inga 10 000 inlägg (-;

1000 sidor idag iallafall
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 16:11:55 följande:

Jag har haft så ont i huvudet idag och varit lite yr så mamma kom hit med sin blodtrycksmaskin, fast allt har legat så jämnt hos barnmorskan. Lila bra att hålla lite koll. Men jag tror ju mest det handlar om bihålorna och förkylningen... Nu ska jag vila en stund iaf så jag kan ta trycket. Sonen beställde ett bad medans mormor är här.

Vad bra att kunna ha en blodtrycksmaskin. Hoppas trycket såg bra ut och att du kunde vila lite. Perfekt att mormor kan ta badet
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 16:11:55 följande:

Jag har haft så ont i huvudet idag och varit lite yr så mamma kom hit med sin blodtrycksmaskin, fast allt har legat så jämnt hos barnmorskan. Lila bra att hålla lite koll. Men jag tror ju mest det handlar om bihålorna och förkylningen... Nu ska jag vila en stund iaf så jag kan ta trycket. Sonen beställde ett bad medans mormor är här.

Trodde nästan du höll på att föda barn där ett tag
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 16:31:52 följande:

Vi har varit ute på en liten tur med bilen, köpt en Badbalja och så. Kändes lagom men oj så långt borta det känns att man ska kunna ge sig iväg själv med honom. Har alldeles för ont i baken för att kunna köra än och vill sitta och titta på honom när vi åker typ.

Annars är väl hormonerna lite bättre nu. Men jag känner mig dålig som saknar jobbet lite. I morse vaknade han när jag brukade gå till jobbet och då grät jag en skvätt för det. Jag är så glad åt honom, förstå mig rätt, och jag visste att detta skulle komma. Kommer säkert bli bättre när det blir ljusare och man vågar gå ut lite mer och så har vi ju nästa vecka med när sambon är ledig och kan hjälpa till lite mer igen. Just nu är det så rörigt här hemma och det mår jag heller inte bra av. Men i helgen ska vi försöka hjälpas åt att städa undan julen iaf. En sak i taget

Ett steg i taget låter jättebra. Skulle också behöva köpa en badbalja, trodde vi skulle klara oss med badkaret men det känns så overkill att behöva fylla halva badkaret för att hon ska bada så nu har hon fått bada i handfatet. När jag skulle bada henne i badkaret första ggn och precis hade fyllt upp det lagom och fått bra temperatur på det skulle jag stoppa ner henne i badet. Och precis när jag skulle stoppa ner henne så kommer värsta prutten och sen stänker hon ner hela mig och badkaret med bajs, det var bara att tömma ut hela karet och fylla upp handfatet istället. Haha. I den stunden insåg jag att en badbalja hade varit bättre

Jag tycker absolut inte du ska känna dig dålig för att du saknar jobbet. Du är ju fortfarande du och du trivs med ditt jobb. Det kommer bli bättre, allting är fortfarande nytt för er. Små steg i taget så ska du se att det blir bättre
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 17:37:35 följande:

...stå emot!

Wohoo! Gratulerar, du blev inlägg nr 10 000. Du har nu passerat tidsgränsen för bebis ankomst!! Nu är det bara att kryyysta!!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 18:19:47 följande:

Pratade med en väninna som läst att rs-viruset än så länge håller sig lugnt, inte många fall rapporterade jämfört med tidigare år vid samma tid. Det låter ju bra så långt, även om kulmen inte kommit än.

Vet någon var man kan få sådan information? Inte för att läsa massa man blir nojig av, men för info?

Vår hemsjukvårdssköterska sa till mig förra fredagen att det hade varit väldigt lugnt hittills iår jämfört med förra året. Men idag när hon var hos oss sa hon att det hade börjar gå nu. Så det är nog på g nu. Vet inte alls vart man kan hitta aktuell information om det.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 18:44:54 följande:

Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3

Vi har som förståeligt inte haft några besök alls nästan under dem här 3 veckorna. Det är bara makens föräldrar som hälsat på här hos oss. Sen fick makens syster träffa henne en liten snabbis när jag lämnade barnen hos makens föräldrar i tisdags. Vi kommer vara lite restriktiva ett tag till med besök från vänner.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 18:43:23 följande:
    Ja det var normalt, puh! Nu har jag kvar maskinen tills bebis är ute tänker jag. Haha nä ingen bebis på långa vägar, trist, haha! Men får väl vänta tills på söndag.
    Det låter som en god idé att ha den kvar. Ja, okej då bebis får till söndag på sig men sen får du säga till den på skarpen att komma
Svar på tråden BF Januari 2016 :)