Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-16 16:56:12 följande:
    Det var en gammal sköterska och hon tyckte det lät livsfarligt att ge bitar från början, plus att hon var av åsikten att bröstmjölken inte räckte som näring efter sex månader... Precis då visste jag inte bättre så vi började med välling på hennes inrådan, det ska vi inte vara lika snabba med den här gången.

Jag minns inte hur ofta man går men det är rätt ofta väl? Detta evinnerliga vägande...
    Jaha, men det är väl inte så att du stoppar in en seg köttbit i munnen på barnet? Man börjar väl med mjukare bitar?
    Nej, välling, jag vet inte alls hur jag ska ställa mig till det den här ggn. Det är väl såklart jättebehändigt och bra med välling när de små ska sova men vi har haft ett helsike att vänja dem av vid det sen och jag vet inte. Ah, det hinns funderas på.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 17:13:25 följande:

Tjejer!! Jag tror att mitt vatten just gick! Rinner som aldrig förr. Lagt i en binda å den är överfull!! Åhh nu har jag panik.

Yeey, härligt!!! Nu hoppas vi på bebis snarast
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 17:18:36 följande:
    Ja det känns verkligen som det räcker nu...
    WiMe06 skrev 2016-01-16 17:03:08 följande:

Jaha, men det är väl inte så att du stoppar in en seg köttbit i munnen på barnet? Man börjar väl med mjukare bitar?

Nej, välling, jag vet inte alls hur jag ska ställa mig till det den här ggn. Det är väl såklart jättebehändigt och bra med välling när de små ska sova men vi har haft ett helsike att vänja dem av vid det sen och jag vet inte. Ah, det hinns funderas på.

Nä hon hade nog aldrig hört talas om det förr bara, hon tyckte det lät så farligt mest tror jag för att man inte vet hur mycket de får i sig...

Axel äter fortfarande välling så det är det jag tänker på, avvänjningen sen, hittills har vi inte lyckats och det slipper jag gärna med nästa!!
    Ja, det är så jag känner med, själva avvänjningen med välling. Våra två åt välling till dem vad 4 nånting tror jag om jag inte minns helt fel, men det var joobbiga perioder.
    Särskilt med den stora eftersom han hade en lillebror då som hade flaska. Hm, ja.
  • WiMe06

Ni som ammar och som har ammat tidigare barn. Hur länge per tillfälle äter era små eller åt era små?

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-16 17:46:02 följande:
    Efter att han lärde sig så allt från 5-10 min å då va 10 min mer ovanligt
    Blev han mätt då och höll sig en stund till nästa mål eller åt han väldigt ofta?

Det ljuva bebislivet, hade just blivit färdig med maten och skulle avnjuta en bit grillat kött och klyftpotatis med resten av familjen, men vem vill ha mat först?? Haha
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-16 18:34:41 följande:
    Nä han åt en gång i timmen. Helammande i två månader sen började vi introducera ersättning till han va fyra månader då gick vi helt över på ersättning. Han sov dessutom väldigt dåligt så jag inbillar mig att han krävde mer mat pga det å även närheten som det ger. Va helt toktrött på det. Blir nog något liknade då jag planerar att börja jobba i april maj någon gång. Dessutom va det alltid bäst på vänster bröstet så det va alltid mega stort å det högra pyttelitet... Ha ha ha sne lastad mjölkkossa ;))
    Okej. Den här amningen börjar verkligen få mig att noja om hon får i sig det hon behöver. Nu har hon ju iofs bara ammats sedan i måndags utan sond så hon försöker väl fortfarande hitta sina rutiner kanske. Men hon kan äta allt mellan 40-60 minuter per ggn och så äter hon varje till varannan timme så det blir inte mkt tid utan att hon ligger vid bröstet. Man får vara glad man hinner gå på toa mellan amningarna ibland. Kanske är det amningsnappen med som gör att det tar lite längre tid.
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2016-01-16 17:29:36 följande:

Ni som ammar och som har ammat tidigare barn. Hur länge per tillfälle äter era små eller åt era små?

Hon började äta när jag skrev detta inlägget och hon äter fortfarande. Nu är jag också huuungrig!
  • WiMe06

Quatterin och Eleonor - det är säkert sådär heeeeelt normalt men jag kände ändå att jag ville höra med andra om man verkligen kan äta såå länge som hon gör. Samtidigt som jag förstår att hon får i sig för när hon väl släpper så rinner det mjölk längs hela kinden.

• WiMe06
    Ninin skrev 2016-01-16 18:57:41 följande:

Fast nu hittade jag gamla dagboksanteckningar i telefonen. När han var 5 månader åt han i ca 7 min åt gången, så det blev ju mycket kortare med tiden!

Vad skönt, det kanske minskar för henne också sen då. Som hon åt ikväll 1 1/2 timme nästan känns ju väldigt länge.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-16 21:30:16 följande:

Hua just hemkommen från förlossningen å det var vattnet som har gått så nu inväntar vi mer intensiva värkar. Har fått en tid kl 8 på måndag om det inte skulle dra igång innan dess. Grät floder när vi lämnade dottern förut!. Blev så verkligt å vara borta från henne är så jobbigt! Så nu verkar det bli bebis inom 2 dygn iallafall å jag som var så inställd på övertid på 2 veckor :)

Förstår att det är jobbigt att lämna dottern. När jag väntade andra barnet så var vår första knappt 2 år och plötsligt gick vattnet i v 35. Inne på förlossningen ville dem behålla mig i en vecka för antibiotikadropp för dem trodde inte att förlossningen skulle starta, men det gjorde den och 2 timmar efter första värken var andra sonen ute men eftersom han föddes 5 veckor för tidigt så fick vi stanna på neo i 1 vecka och det var så sjukt jobbigt när man hade en 2 åring hemma som dessutom blev hastigt lämnad hos farfar så han storgrät när farmor kom hem och inte visste att vi fått åka in. Då gjorde det ont i mammahjärtat.

Men skönt att ni får träffa bebis snart och slippa gå över.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)