BF Januari 2016 :)
Jag undrar hur det går för förstaförsökaren, har dem fått bebis än tro eller krystar hon för fullt just nu??
Får ta och leta upp födelselistan igen för nu är det ju många som kan fylla på den
Jag undrar hur det går för förstaförsökaren, har dem fått bebis än tro eller krystar hon för fullt just nu??
Får ta och leta upp födelselistan igen för nu är det ju många som kan fylla på den
Lägger in listan igen för nu hoppas vi den fyller på
FÖDELSELISTA:
himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)
WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.
Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir
Min lilla snutta ligger just nu och bråkar vid bröstet, nu har hon tagit båda och är tillbaka på första bröstet igen. Vet inte om det är amningsnappen som stör henne eller vad hon håller på med egentligen.
Denna amningsnappen gör mig högst tveksam till denna amning just nu, jag hatar den, den fäster skitdåligt och hon bara sliter bort den när hon är ivrig och man måste liksom hela tiden hålla den på plats innan hon sugit en stund. Det känns som att den just nu bara förstör hela amningen. Jag vill kunna känna att amningen flyter men den där förbaskade nappen gör att det absolut inte flyter på. Bara krångligt.
Som igår när vi var hos svärisarna och hon skulle amma, då ska man hålla på och krångla med en jävla napp och få den på plats, och så trillar den av och det känns så jäkla utblottande att sitta och försöka få dit den med båda händerna innan man kan lägga till ungen liksom. Har försökt utan men det funkar inte, hon får inget tag, jag är alldeles för platt, har även testat att ta bort den när hon sugit en stund så vårtan liksom åkt ut lite men det funkar inte iallafall.
Förlåt för gnälligt inlägg.