Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Nu är jag sååå trött på det här jäkla avslaget. När fasen ska det försvinna egentligen. Är glad jag laddade upp med femtioelva paket bindor. Tidigare ggr har jag blivit av med avslaget på en vecka.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-17 12:16:26 följande:
    Haha ja det är nog så, klok unge egentligen.

Kan tro att tiden går fort!! Ja det enda jag tycker är mysigt med graviditeten är nog faktiskt knuffarna och buffarna, allt annat slipper jag gärna! Stora lilla tjejen, tänk att hon växer på sig så!
    Ja men visst, hon bros på sin mor redan

Jo, resten kan man ju gärna slippa sådär med en graviditet. Haha.

Ja, helt galet att hon väger 2,5 kg nu. Imorgon får vi se hur mkt mer hon har gått upp. Kan man sakta ner tiden lite tack!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-17 12:22:11 följande:
    Usch det där längtar jag inte efter! Tror jag hade i sex veckor om inte mer efter Axel... Men förstås inte så vansinnigt mycket de sista veckorna. Som tur var. Men fräsch kände man sig ju inte direkt!!
    Åh fy fasen! Mer än sex veckor, hua, det hoppas jag verkligen slippa! Tycker det är plågsamt redan. Näe, särskilt mkt har jag inte heller nu. Men jag börjar längta efter att få lite närhet, det är fasen 5 eller 6 veckor sedan sist snart, så lång tid har det nog aldrig gått under hela vårt förhållande.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:20:46 följande:
    Jag förstår dig verkligen! Kanske kan ni ha sex i duschen eller nåt om det bara är avslaget som avskräcker? Det känns som en evighet sen vi hade sex med, iom att magen har vart så öm den senaste veckan så har det inte alls vart aktuellt med sex, var inte så vansinnigt sugen innan dess heller. Magen är faktiskt ivägen mer än vad jag kunnat föreställa mig, och ont gör det i fogarna med.. Men jag drömmer sexdrömmar... haha.
    Tyvärr hjälper inte duschen så länge man har avslag, man får inte ha sex för infektionsrisken. Man får väl helt enkelt försöka va påhittig och hitta andra alternativ
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-17 13:32:47 följande:
    Ja det var inget vidare och jag minns att jag hade sån sexlust då också, jag som aldrig brukar ha så mycket av det! Här är det nog flera månader sen vi hade sex, jag saknar det, men min kropp har inte pallat det och maken har inte varit så på heller. Vet sen tidigare att han varit orolig att riskera graviditeten (pga vår historia) och det dämpar såklart lusten. Men jag vill ha tillbaka min kropp nu - så jag kan få hans också, hehe.
    Ja, men det är ju så typiskt att man inte kan ha när man känner lust. Förstår er att ni inte vågar ha riktigt med tanke på er tidigare historia. Min man vågade inte sista tiden för han var rädd förlossningen skulle starta tidigare, haha, tji fick han när bebis kom tidigare ändå.
  • WiMe06

Seven - så underbart att höra ifrån dig. Jar undrat och tänkt så mkt på hur du har det!

Låter som du har det väldigt jobbigt, tänk så troligt stark du är!! Alla mina sympatier för dig, hoppas verkligen att det kommer bli bättre snabbt för dig. Du är en kämpe!! Massa kramar <3

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-17 18:32:51 följande:

Hej på er!
    Har tagit en paus härifrån och fokuserat på det nya livet med bebis. Har läst lite då och då men har missat massor av det ni skrivit så jag är ledsen on jag missar att säga grattis om någon mer fått bebis.

Seven- vilken fruktansvärd upplevelse du fått genomgå. Du är stark son kämpar på i ett främmande land utan nära och kära hos dig.

Amalie- samma till dig. Du verkar fixa det bra trots en tuff start. Det är omvälvande att få bebis även om allt gått bra så ge det tid.

Wime06- skönt att ni är utskrivna och att w växer fint.

Här är det bebisbubbla på alla sätt och vis. Känns nästan provocerande att skriva när jag vet hur flera av er har det men det är bara så underbart! Ja jag är trött, men samtidigt så lycklig över detta underbara lilla mirakel.

Dock är det en sak som får mig att stressa ihjäl mig inombords och jag hoppas att någon av er kan komma med råd/erfarenheter. Just nu samsover jag med dottern. Jag ammar liggande och både hon och jag somnar ifrån det hela. Det leder till att hon ligger i princip hela natten vid mina bröst. Är så rädd för psd då jag fått höra att man ska undvika samsovning. Jag försökte med babynestet i natt men det är helt omöjligt att få henne att ligga där. Hon vill ligga på mig helst. Är det någon annan av er som sover nära som kan lugna mig att det inte är farligt? Eller borde jag jobba på att få henne att ligga själv?

Jag har funderat på samma sak, liggammar också på natten för jag klarar helt enkelt inte av att sitta upp och amma på natten sen vi började amma fritt. När jag sondade var jag ju tvungen att kliva upp så då var det lättare.
    Men nu fixar jag det inte och jag somnar också, och blir jätterädd när jag vaknar till. Sista nätterna har jag fått ställa klockan på en timme typ för att se om hon ätit klart och isåfall flytta över henne till babynestet eller som igår till sängen.

Nu ligger skönheten i sitt nest i sin säng. Lär ju inte hinna få nån sömn själv innan hon vaknar igen då det är dags att få odjuren i säng nu.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 18:05:57 följande:

Redo för att gå ut i 20 minus!? Alltså jag fattar inte magen faktiskt kan bli större än så här... 12 dagar kvar till bf!

Haha, vad härlig du är. Så läcker bild

Vad jag saknar magen ibland. Konstigt egentligen att man gör det när man fått sin bebis, men det är väl för att jag blev snuvad på dem sista veckorna. Var ju inställd på dem denna ggn.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-17 20:54:55 följande:

Skönt att höra att fler gör som jag även om jag ändå är kluven till om det är rätt eller ej. Med första barnet var jag jätteduktig på att sitta upp och amma och få henne att sova i egen säng. Med nr 2 samsov jag mest för att ens orka tillvaron med två små. Men jag tycker även att samsovning är supermysigt även om oron finns där. Samtidigt är man kanske orolig oavsett när de är såhär små. Jo nykter och rökfri är jag. Täcke har vi på oss för det är ju så kallt...

Apropå napp. Har ni börjat med det ännu? Jag provade i natt när hon snuttat i timmar och jag började bli öm. Hon tog den direkt och somnade nöjd. Tänker bara att den inte ska konkurrera ut amningen. I morgon ska vi dock få hembesök av BVC sköterskan så då hoppas vikten är bra så man få kvitto på att amningen funkar.

Jag har täcke när vi sover men lillan får ha en egen filt. Hon vaknade när jag läste saga för killarna så maken tog upp henne till vår säng och nu ligger hon mellan oss och sover så gott. Jag kan inte sluta titta på henne.
    Kan inte riktigt fatta att hon är vår.

Vi använder napp, och det fungerar bra. Har inte märkt att det stört amningen. Vi började med det redan på neo.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-17 22:18:45 följande:
    Låter bra med nappen, då kör jag på det i natt.
    Visst är det ljuvligt. Nu ska jag gå och lägga mig med min goding. Hoppas på en del sömn i natt men tvivlar på att det blir särskilt mycket. I natt hade hon vakentid mellan 2-4 mycket bra tid att vara vaken på tycker fröken. Jag hoppas att hon snart vänder på dygnet!
    Tycker inte du behöver vara rädd för att använda nappen
    Låter som vår lilla tös, hon har haft sin tid mellan 1-4, nu har hon minskat ner den till mellan 1-3 vissa nätter
    Ska också försöka sova nu, dock brukar lillan vakna runt 11 för att vilja äta lite, så det är väl precis man hinner slumra till
Svar på tråden BF Januari 2016 :)