himw skrev 2016-01-20 14:22:19 följande:
Jag hade en jättestor moderkaka- kan man se i papperen vad den vägde? Barnmorskan kommenterade storleken på moderkakan i samband med att vi frågade hur Clara kunde bli så stor när hon blev för tidigt född så jag fattade det som att det har samband?
Hur mår Wendela? Vi var på BVC första gången i förrgår och mätte och vägde. Tillhör ni Norrliden också?
Aha, okej. Det har kanske betydelse då, måste nästan fråga min bm när jag träffar henne nästa gång om jag kommer ihåg.
Ja, i ett utav papprena man får så står vikten på moderkakan. Du borde ju fått samma papper med dig hem som jag fick?
Hon mår bra, hon växer på bra. Vi är utskrivna från neo sedan i fredags och hade hembesök från bvc i måndags. På fredag ska vi gå och väga henne igen på bvc. Vi tillhör Lindsdal, är det bra i Norrliden? Får ni gå på ngn föräldragrupp eller är dem nedlagda med?
Ger lite ersättning ibland, mest på natten, annars tragglar vi på med amningen. Har börjar våga ta med henne ut lite mer nu. Men fick lätt panik idag när äldsta berättade att det går magsjuka i hans klass! Vill inte ha hem det.
Hur mår lilla Clara då och du?