Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:01:07 följande:
    3 veckor!!! gaaahhhaa... jag kommer inte stå ut så länge.. kan man göra hinnsvepning själv? (hemmafixaren är i högsta hugg!! :D) annars kanske det är dags att poppa den där flaskan skumpan och springa i trappor...
    Nä det låter lite länge med 3 veckor vi hoppas verkligen lilla bebis inte ska stanna så länge, då är det kanske bättre med lite bajs i håret iallafall
    Hm, aldrig testat, men det kanske finns ngt hemmaknep, googla eller kolla youtube så hittar du säkert ngt ;-P
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:05:55 följande:
    Perfekt då får jag och bonusarna något mer gemensamt att prata om. Jag är helt fascinerad an 9 åring kan säga bajs per dag och tycka att det är roligt. Trodde kiss och bajsåldern gick över vid 4 års ålder???! :D
    Haha, hm, går den någonsin över?! Men bra med ett gemensamt ämne att prata om. Förresten den perioden kanske går över för 9åringen när du börjar prata bajs med honom, erbjud ett härligt blöjbyte när det bli sådär härligt gul-orange-grönt ;-P
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:13:08 följande:
    Vaknar du när killarna kommer in? Isf skulle jag ta ett snack med dem innan. Fråga vad det är för behov de har som gör att de kommer in och lägger sig hos er, om ni kan hitta någon annat sätt att uppfylla det behovet på Berätta hur du känner när de kommer in, att du blir rädd/orolig för att de av misstag ska göra illa lilla W och att du har behov av att få sova vilket du har svårt att göra när alla ligger i er säng. 

Sen efter att ni har kommit överens hur ni ska göra så är det bara att härda ut i en vecka.... sparka manen i ryggen så han går upp och nattar om dem eller vad som...
    Haha, näe jag gör ju inte det inte maken heller. Är jag vaken nu med W när dem kommer så frågar jag vad det är eller så och sen ber jag dem gå tillbaka till sin säng så kommer jag och nattar om dem när hon ätit klart. Annars brukar både jag och maken gå tillbaka med dem om vi vaknar och dem ligger där. Men inatt orkade jag inte utan tyckte det var lättast att flytta på mig och W. Men man borde nog ta tag i det lite hårdare.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:16:03 följande:
    haha... min lilla italienare till bonus kommer typ kräkas av bara tanken... han är en riktigt drama queen han.. men jag tror att det kommer avsluta det roliga med bajs illa kvickt!
    Säg inte det, haha, här hemma tävlar dem plötsligt om vem som får en bajsblöja vid sitt blöjbyte, tror egentligen det mest handlar om vem som är tuffast, haha! Men innan kräktes dem av bara tanken på en bajsig blöja, dem flydde illa kvickt från tvättstugan.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:18:02 följande:
    haha... får upp bilden av mig själv sittandes med verktygslådan... "hm... nåt av dessa borde väl funka?"
    Haha, jag kan se den med, nu vet jag ju inte hur just du ser ut, men jag kan se bilden av en höggravid som är sjukt trött på att vara det sitta där med verktygslådan.
    Jag kommer leva på den hela dagen
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:31:57 följande:
    Haha japp, det är ljuvligt! Som igår när jag precis efter frukost satt i soffan oduschad med sliten pyjamas och tuttarna i vädret (eller ja den ena i bebisens mun och den andra "luftandes") och det knackar på dörren. Wtf?! Jodå det var hantverkare som skulle kolla våra köksluckor, maken hade glömt berätta för mig att de skulle komma!! Haha jag är så glad att vårt vardagsrum ligger liksom "rygg mot rygg" med köket så jag kunde gömma mig i soffan tills de hade gått, men maken fick allt höra ett och annat efteråt!
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 09:57:40 följande:

Kör ni med tygblöjor med? Hört att det ska vara en vanlig kombo med ec.

Nej, jag hade velat men det känns inte hållbart utan tvättmaskin. Så det är en kedjereaktion, haha, om jag får tummen ur med att kolla upp installationskostnaden så kanske det blir tvättmaskin och då kanske det blir tygblöjor också. Man kan ju varva, det skulle nog vi göra isf. Ha vanliga när man ska iväg och kanske på natten, och tyg hemma. Just nu är jag glad om jag kommer ihåg att ta på en blöja över huvud taget!
    Haha, den är schysst, jag hoppas dem inte klev rakt in bara.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:35:23 följande:
    Åh är det nåt att ha i de där tidningarna nu för tiden? Jag prenumererade när Axel var liten men tröttnade efter ett tag, nu känns det av nån märklig anledning relevant igen, haha! Jag kommer inte vara konsekvent om vi börjar, det tror jag inte iaf, men det fina är att man ju kan göra lite som det passar en själv och ta det lite i taget. Typ rutinpotta vid blöjbyte bara, eller kolla efter signaler på bajs bara eller så. Axel var så vansinnigt tydlig när han var på väg att bajsa så det var så jag började fundera på det här, om Sally blir likadan.

Ja du efter en månad är de inte nyfödingar längre, hehe... Tur att man iaf kan kalla dem spädbarn fram till ett år!!
    Nja, jag vet inte om det är det. Det var av en slump jag fick välja en fri tidning från pensionsföretaget där jag har tjänstepensionen och sen fick jag välja en tidning från nåt mer ställe vad det nu var, men jag står också lite i valet och kvalet om jag ska prenumerera eller inte.

VA?? Inte nyföddingar, buhu!!! Jag vill ha min nyfödding!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:38:38 följande:
    Haha åh vad gulligt! "Vem får jackpoten idag?!"
    Haha, ja lite så. Än är det ingen som lyckats pricka in den så snart är det väl uppe i drömvinsten
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:40:12 följande:
    Haha nä de var så timida så. Maken hade iaf haft vett att säga till dem att vi hade en nyfödd, haha! Men det är så typiskt min man alltså att glömma att berätta nåt sånt. Inte för att jag är så mycket bättre i dagsläget.
    Jag lovar din man är INTE ensam om det.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:47:10 följande:

Alltså fan vad man INTE känner sig sexig när man går runt med amningsbhn öppen och purelan på vårtorna för att lufta och slippa trycket mot de stackars slitna boobsen... Jag trodde inte jag hade fått några sår men tji fick jag, efter nattens konstanta ammande så hade jag visst det. Hoppas verkligen vi kan få hjälp med taget idag och jag ska fråga om syntocinon också om jag kommer ihåg, det gör så jädra ont när hon tar tag och jag fick stora problem med utdrivningen när jag hade så med Axel. Om det nu finns så mycket att driva ut än så länge...

Usch ju mer det närmar sig desto mer orolig blir jag över den här läkarkontrollen idag. Trots att överläkaren i tisdags inte hörde nåt knäppande i höften så tänker jag att hon kanske har höftledsluxation ändå och kommer hamna i vonrosenskena i tre månader liksom... Inbillar mig att jag hör hur hon knäpper och att hon typ skriker när hon rör på benen (fast det snarare är att hon rör på benen när hon skriker)... Jag vet att höftledsluxation inte är hela världen och att man blir fullt återställd om man får behandling men det skrämmer mig ändå förstås att min lilla busa skulle bli fast i ett paket hela våren. Men snart är klockan ett och då får vi veta.

Haha näe verkligen inte. Jag kände mig fräsch när jag kom ut ur duschen idag tills jag står med brösten i vädret och letar efter ett linne att ha på mig och jag känner hur det droppar på fötterna. Ja, tyvärr var det inte vatten från håret utan mjölk från tuttarna.

Förstår din oro, man tänker ju såklart på sånt där när ngn tror sig ha hört nåt. Håller alla tummarna att allt går bra för lilltjejen idag. <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)