Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:59:10 följande:
    haha. Jag vet precis vad som göra att han svårt att prata om det, det kallas för SKULD. Han känner skuld för sina äldre söner att han inte kan/kunnat ge dem en bättre uppväxt/mamma, skuld för dig eftersom han egentligen skulle vilja finnas där för dig 100% och skuld för Arvid som han inte kommer hinna med som han egentligen skulle vilja. Det enda han vill skulle jag tro är att kunna dela sig i mitten och räcka till för alla. Det är näst intill omöjligt att få till en bra diskussion från denna utgångspunkt iom att han redan är i försvarsposition. Min sambo är precis likadan om jag försöker prata om något som inte är lättvindigt ang bonusarna, försöker säga att allt kommer bli så bra så och att det bara är jag som målar allt svart och sen försöker han stoppa huvudet i sanden

Jag tänkte att träningarna skulle vara ett sätt för dig att få ensamtid, inte ytterligare ett sätt som du ska göra för att ställa upp. Jag är helt säker på att iom att ni fick en så tuff start så tär detta ytterligare på dig och du kanske ser det ännu mörkare än vad du hade gjort annars. Men det tar inte bort faktumet att din sambos prioriteringar är helt skeva. Jag tycker ibland att det är viktigt att jämföra med en biofamilj och se hur den fungerar i samma situation. Wime och Qatteriin: skulle ni god ta att eran man var borta på era söners träningar 4 gånger i veckan medan ni ska vara hemma själv heltid med en nyfödd? 
    Nix pix, vi hade nog delat på aktiviteterna, nu stannar ju vi sällan på sönernas aktiviteter men vi hade nog ändå turats om att gå på grabbarnas. Maken tog lillemans fotboll i lördags, jag kommer att åka med stora sonen till hans scouter ikväll.
    Jag tror det är viktigt att man försöker att turas om. Jag förstår dig Amalie om du tycker det är sambons uppgift att åka med sina söner men som mirakelspektakel säger, det kan vara en möjlighet för dig att få lite egen tid, du behöver ju inte stanna på träningen om du inte vill, det kanske finns nåt köpcenter eller annat i närheten som du kan göra under tiden bonusen tränar.
    Det kan väl vara bra för bonusarna att få vara själva på sina träningar också ibland. Precis som Arvid får vara utan pappa ibland.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-21 11:26:17 följande:
    Ja det är väl så. Detta med hur det är i en biofamilj var just mammans argument: "jag kan ta träningar ibland men har inget körkort ( nu ska man alltså komma ihåg att vi bor i rikets andra största stad o har spårvagn) och om vi fortfarande varit gifta hade ju du ändå tagit allt med idrotterna?"

Ja du fattar ju precis hur det är märker jag.

Men jag vill inte tjata för han vill verkligen som du säger klona sig. Och just nu ligger han nedbäddad febrig och skakig efter andats kortison på mask och ändå ska nioåringen hämtas i skolan, han ska skjutsa mig till Mvc om en timme, och jag känner att jag borde hjälpa honom snarare än tvärtom idag.

Inte för att han gnäller alltså. Men ändå. Känner mig helsnuvad på våra tio föräldraledighetsdagar tillsammans
    Kan inte maken vara sjukskriven dem dagarna han är sjuk? Känns ju fel att han ska behöva ta sina tio dagar till å vara sjuk.

Jag menar är man sjuk precis i början på sin semester så tar man ju inte semesterdagar. Eller tänker jag fel?
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-21 11:50:00 följande:
    Han gör, eller så tar han alvedon och går till jobbet. Vi är två envetna jävla åsnor när det gäller det där.

Enda gången jag inte orkat jobba med förkylning var i oktober nu när jag var gravid. Då sa kroppen stopp.

Om dåren var lite mindre enveten kanske han inte skulle behöva bli så sjuk.

Nu har äldste bonus kommit hit, han är lika hostig han. Inte mycket med oss just nu:)
    Usch, stackare, det var verkligen ingen bra start för ngn av er. Hoppas ni kryar på er snarast <3
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 11:57:48 följande:

Barnläkarens besiktning gick väl sådär...

V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...

V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet

Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(

Hungrig som en varg e jag också!!!

Åh era stackare. Lider med Lily, hoppas det kommer gå bra ändå trots skenan.

Vi har inte lyckats görs hörseltestet ännu heller, lilla W är alldeles för liten i sina öron. Så hon får växa till sig ett par veckor sen får dem försöka en 4:e gång.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:23:52 följande:
    För att svara kortfattat, så ser jag inte människor som svara eller vita, utan jag ser det kriminella som en liten tårtbit av personen jag har framför mig, även om hen har gjort något förfärligt mot någon annan, så är hen även någons älskade barn/sambo/pappa osv och de tårtbitarna kan vara helt fantastiska. Mitt jobb är inte att döma någon, vill jag göra det så får jag vidareutbilda mig till domare. Jag tänker att för eller senare kommer den här personen komma ut i samhället igen och då är det min uppgift att hen är så vettig som det bara går när den dagen kommer. 
    Herregud, det måste vara helt fantastiskt att få ha en så klok person i sin omgivning. <3
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 12:16:17 följande:
    E det någon annan som fått det??
    En läkare hade hört ett knäppande ljud på quatterins dotter så dem pratade om skena, dem ska på återbesök idag så då får de se vad läkaren säger.
  • WiMe06
    idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Åh, hoppas det kan hända ngt mer så din lillknodd kommer idag. Frågan är bara om man kan påverka det så mkt själv du har nog gjort vad du kan med städning och nu vila <3
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-21 13:25:49 följande:
    Har läst artiklarna och blir så sur- hur kan de dra ner på en så viktig grej? Vet att både min BM på MVC och de på Neo pratade om att de hade personalbrist så jag blev ännu mer imponerad av vilket himla superjobb de gör.

Han delade upp 10 dagarna med 5 hela dagar och 10 halvdagar så han jobbar fortfarande halvtid och det är guld värt!
    Fattar inte det heller, det är så sjukt att politikerna bara kan blunda för det och säga att de inte visste att det var så.

Aha, men Gud vad skönt, då får du hem honom lite tidigare iallafall
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 14:54:13 följande:

Puh, nu är vi friskrivna! Allt såg fint ut idag, inga knäppningar! Fick vänta 1,5 timme på läkaren trots bokad tid vilket jag väl tycker är lite illa, men men.

Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att läsa ikapp vad ni har hållt på med sen sist förstår jag.

Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-21 14:23:58 följande:

Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.

Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)

Åh, hoppas klippet ser bra ut. Tur du gick på din tid iallafall
Svar på tråden BF Januari 2016 :)