Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-22 10:07:21 följande:
    Aha, ja då låter det ju mer som det, hoppas det inte är bröstböld!
    Bvc sköterskan trodde inte att det var ngn böld på g men blev det mer ömt skulle jag ringa till bb och åka upp till dem och få hjälp.
    Hon kände och och tittade och gav mig några tips. Men jag skulle absolut inte gå till vanliga vc sa hon för det är inte säkert du får en läkare som förstår där sa hon, bbs läkare är bättre på det. Jag gillar min bvc sköterska än så länge.

Stor tjej nu med. 2770 gr, jag gissade på 2700. Så nu får hon välja helt själv när hon vill äta. Behöver inte väcka henne om hon sovit mer än 3h.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:54:59 följande:
    Wohoohhoo... Vilka framsteg ni gör!
    HAr du fått någon kontakt med en Amanda sköterska?
    Du verkar fått en riktigt bra BVC-sköterska, hoppas att hon fortsätter i samma stil.
    Och hoppas verkligen att bröstet bli bättre, låter helt fruktansvärt!
    Ja, hon växer så himla mkt. Dem skulle höra av sig från Amandagruppen inom 2-3 veckor.

Ja, det hoppas vi hon gör, men idag frågade hon om det var ngt annat hon kunde göra för mig som hon inte fattat eller missat eller sådär. Så hon känns väldigt mån om en. Lilla W blev dunderförbannad när vi var där så efter besöker var det bara att sätta sig och ge henne mat, det var bara vår sköterska där idag så hon visade hela bygget och satte sig med oss en stund medan W åt, bar min väska ut till väntrummet och sådär. Så än så länge är det över mina förväntningar.

Vi tog en sväng förbi min chef också när vi var i närheten. Hon blev så glad att vi kom förbi
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-22 12:18:43 följande:
    Men du, vilken bra sköterska!! Toppen!! Och bra att det inte verkade vara böld. Och stora tjejen då! Nästan lika tung som Sally då. Hon vägde 2830 igår så hon hade gått ner 8%. Idag fick vi första kräkset så nu finns det mjölk vill jag lova! Får se om hon blir lika kräkig som Axel... Gud vad skönt att kunna amma helt fritt och slippa väcka!!
    Ja hon är verkligen toppen, gillar verkligen henne. Hon ordinerade mig vila, mat och värme med tanke på bröstet, det kunde tydligen vara lite stressrelaterat.

Haha, ja hon är stor nu, hon gör verkligen framsteg, och sköterskan tyckte hon låg i framkant utvecklingsmässigt med tanke på födelseveckan. Så allt känns bara toppen just nu.

Härligt att hon fått igång maten nu lilla Sally. Hoppas hon går på sig lite nu då så hon inte kräks upp allt. W har bara kräkts en gång sedan hon föddes.
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-22 12:36:13 följande:

Nu har vi snart varit hemma ifrån BB i en vecka och jag har ännu inte gått utanför dörren! Känns skrämande haha! Jag tycker det känns så kallt och snöigt för en liten gosegrisen...

På söndag ska vi iaf "öva" en promenad med dubbelvagnen så jag vet lite hur det funkar inför att jag ska börja lämna på dagis igen :)

Låter som vi ungefär. Det tog typ 2 veckor innan jag gick ut sedan vi kom hem. Idag hade jag lovat mig själv att ta en promenad till bvc men när mätaren visade -15 så kändes det inte aktuellt längre.

Det blir väl bra ni kommer ut lite på söndag
  • WiMe06

Fick ett samtal nu från Amandagruppen. Det var en utav deras bm som ringde, hon hade fått återbud på lite tider på tisdag nästa vecka så jag fick en utav dem. Känns skönt att slippa vänta 2 veckor till. När hon presenterade sig visste jag direkt vem det var och det var samma bm som förlöste mig med son nr 2.

• WiMe06
    Ninin skrev 2016-01-22 17:05:41 följande:

Igår var det äntligen min tur! Pinvärkar från 9 på förmiddagen, jobbigare framåt kl 16, kom in 17.30, vattnet gick med ett splash kl 18.45 och 19.09 kom en liten kille på 3405g och 53 cm!

Han har mest bara ätit, bajsat och sovit sedan dess.

Än har väl inte verkligheten kommit ikapp riktigt men hittills känns det helt underbart att kunna andas, böja mig, ligga på rygg, äta... Sova har jag däremot inte lyckats med, alldeles för mycket adrenalin och fascination över det nya lilla livet för att kunna slappna av!

Jättestort grattis. Det var snabbt jobbat
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2016-01-22 17:53:26 följande:
    Vad skönt att slippa vänta så länge! Och vad skönt med en Bm som man känner till.. Var hon bra under förlossningen? Känner du förtroende för henne?
    Ja, det var skönt. Jo, men jag tyckte hon var bra det lilla jag hann träffa henne vid den förlossningen, så det kan jag absolut känna bli bra. Hoppas bara hon är lika bra idag.
  • WiMe06

Fasen vad gnällig jag känner mig. Tycker allt börjat gå så bra nu till det där jävla bröstet började krångla. Är fortfarande öm men mindre än igår. Men sen i em har jag fått sådan fruktansvärd värk i ryggen. Det är liksom alldeles ömt när man berör ryggen och svanken. Kan knappt stå upp en längre stund. Sen är jag öm vid revbenen. Vet inte om man legat illa när jag ammat eller vad det
    är men ont gör det och jag vill bara att det ska försvinna nu. Huvudvärken är också kvar men mindre. Suck!!

Ska försöka sova nu medan Lilla W faktiskt ligger i nästet i sin säng och sover. Hör henne snusa så gott.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-22 23:15:14 följande:
    Har du provat att värma upp bröstet med värmekudde och försöka massera ut knutarna före amning? Det funkar bra för mig, samt att kyla brösten efter amning med kall kudde från frysen. Om du inte har kuddar kan det hjälpa att spola brösten med varmt vatten i duschen och massera och pumpa ut för att lätta på trycket i brösten.
    Nej, inte precis före amning. Får testa det. Masserar bröstet försiktigt samtidigt hon äter då släpper det ngt. Kyla bröstet?? Gör inte det det hela värre?
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 23:24:23 följande:
    du har din fulla rätt att gnälla... fy!! Det verkar inte vara helt problemfritt att amma....  frågade du inte på bvc om du får ta huvudvärkstabletter? 
    Jo, det gick bra att ta värktablett, nästan dags att ta en igen. Det är väl bara jag som är kinkig med tabletter, tar knappt värktabletter annars heller

Nej, den här amningen har varit jobbig för mig, upplevde aldrig riktigt det med första barnet. Hoppas ni andra slipper få det så.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)