• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Någon mer som har känt att det hugger till kring livmodern? Om någon har känt så men sedan ändå sett ett tickande hjärta vore de lugnande för mig...

• babytigger

Jag har sett några avsnitt, gillar den :)

Jag har oxå vul i veckan, fast på måndag kl 12, ett tidigt vul, kommer vara 6+4, men har haft blödning och har många mf /ma i bagaget, så är inte så positiv. Har aldrig kommit så långt som till o se ett hjärta slå, så vi får väl se.

Håller tummarna för dig och mig :)

Seven Costanza skrev 2015-06-06 14:29:49 följande:

Är det någon mer som tittar på Barnmorskan i East End på SVT? Jag tittade nyss på senaste avsnittet på svt play och grät som en tok! Väldigt sorgligt men jag rekommenderar verkligen den serien. Jag blir så tagen nu av allt som ha med småbarn att göra. Känner mig dock fortfarande väldigt nervös för ultraljudet nu på onsdag för jag känner mig inte alls gravid, nästan övertygad att det inte är någon därinne... Usch hoppas så att allt går bra!

• babytigger

Inte tänka så, nu ska vi vara positiva... Vet att det är skitsvårt, men jag har sagt till min ärta på skarpen att "hon" ska stanna där inne.. Ska in på vul i mon o hoppas att hon har lyssnat..

annsansa skrev 2015-06-07 09:25:27 följande:

Jag har samma känsla inför vul på torsdag :-/ håller tummarna för dig på onsdag!! Kommer nog gå toppen för dig och säkert mf som vanligt för mig

• hsh

Jag har också vul i veckan, på tisdag. Mitt förra gav bara en hinnsäck på 14 mm. Hoppas på att få se ett tickande hjärta. Baserat på sista mensen är jag i v.9 imorgon.

• Kixpix

Går in i vecka 9 imorgon! Någon mer som det redan syns på? Kommer ha väldigt svårt för att dölja detta i 3 veckor till :)

• Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-06-07 18:52:48 följande:

Går in i vecka 9 imorgon! Någon mer som det redan syns på? Kommer ha väldigt svårt för att dölja detta i 3 veckor till :)

Är i v 10 (9+2) och om jag anstränger mug för att verkligen vrålhålla in magen är den ganska platt, men så fort jag slappnar av är den väldigt svullen, har varit så den senaste veckan. Som tur är går jag på semester om 1,5 vecka .
  • 20110303

Jag håller tummarna för er som ska på vul snart!

Seven costanza: Jag fick en ihållande huggande skarp smärta i livmodern, kanske fem dagar innan jag skulle på mitt andra vul . Gjorde så ont att jag fick andas mig igenom det så det kändes verkligen inte hoppfullt. Men sen fick jag ju se ett foster m hjärtslag.

• Bullbak85

Hej allihopa & grattis till era plus!

Jag har två pojkar som är 7 & 3, Jag har även massa jobbigt i bagaget, ett avbrytande i V 21 pga missbildning & tre missfall senaste året. Jag har följt med här inne men bara läst och Hållt tummarna för er alla.. Har liksom inte vågat hoppas på att den här graviditeten fortsätter, nu börjar jag faktiskt äntligen känna lite hopp då jag redan är i v 11.

Jag mår extremt illa, är sjukskriven på heltid och kommer vara det fram till semestern som är hela 8 veckor lång. Jag äter tio illamåendetabletter om dagen men kräks ändå så fort jag äter eller dricker. jag är extremt trött hela tiden, skulle kunna sova dygnet runt. Jag läser att många av er känner ständig oro och jag förstår er verkligen, det är extremt jobbigt med sån oro.. Men det är svårt att inte känna den. Idag har jag varit otroligt sugen på paj eller tårta så nu står en ananaspaj i ugnen... Ingen risk att jag går upp för mkt pga sötsaker då allt kommer upp lika fort som det åker ner., Imorgon ska jag nog baka en gräddtårta med massa jordgubbar för på tisdag är det avslutning på förskolan så då kan ju det passa bra i picknick-korgen... Hehe. Gud va jag babblar på, hoppas jag får va med här iaf och att vi alla kan följas hela vägen fram utan några hinder på vägen!

• Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-07 19:11:11 följande:

Jag håller tummarna för er som ska på vul snart!

Seven costanza: Jag fick en ihållande huggande skarp smärta i livmodern, kanske fem dagar innan jag skulle på mitt andra vul . Gjorde så ont att jag fick andas mig igenom det så det kändes verkligen inte hoppfullt. Men sen fick jag ju se ett foster m hjärtslag.

Det känns lite hoppfullt att höra, tack! Hände ju förra gången för två veckor sedan men idag KAN det bero på förstoppning för jag misstänkte förstoppning för att jag kom på att jag haft ont av det som ogravid i höstas. Köpte katrinplommon och åt det och då blev det lite bättre när jag varit på toa. Har ju inte blött något alls så jag hoppas på att fostret lever! Nu är det snart onsdag .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)