• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame

Hej allihopa! Kul med lite fart här igen :) Nu har jag bokat tid för privat KUB som blir 02.07.2015. Lååång väntan dit Rynkar på näsan Menmen, skönt att ha det bokat och tills dess försöker jag vara glad och anta att allt är bra!

Ikväll kommer mina föräldrar hem till oss för att passa vår son medans jag och mannen åker på spa Hjärta Vi har haft barnvakt en natt sedan han föddes för drygt 2 år sedan så det ska verkligen bli mysigt. Att få äta middag ihop i lugn och ro, sova en hel natt och sedan lång härlig frukost. Vi tänkte att vi får få tumme ur och göra lite sådant innan vi har två illbattingar att ordna barnvakt åt!

• WiMe06
    Hame skrev 2015-06-05 07:42:37 följande:

Hej allihopa! Kul med lite fart här igen :) Nu har jag bokat tid för privat KUB som blir 02.07.2015. Lååång väntan dit  Menmen, skönt att ha det bokat och tills dess försöker jag vara glad och anta att allt är bra!

Ikväll kommer mina föräldrar hem till oss för att passa vår son medans jag och mannen åker på spa  Vi har haft barnvakt en natt sedan han föddes för drygt 2 år sedan så det ska verkligen bli mysigt. Att få äta middag ihop i lugn och ro, sova en hel natt och sedan lång härlig frukost. Vi tänkte att vi får få tumme ur och göra lite sådant innan vi har två illbattingar att ordna barnvakt åt!

Jag har också KUB bokat i juli, den 9, så min väntan är en hel vecka längre

Härligt med spa, så skönt. Och serverad frukost är ju inte helt fel det heller. Hoppas ni får det jättemysigt
  • annsansa
    FrökenC skrev 2015-06-03 06:43:04 följande:

Oroa dig inte. Vi är två jag har inte heller så mycket symptom, men det får gärna hålla i sig. Jag är i V8. Vad har du för symptom? Jag har förutom lite ömma bröst, kortare stunder med lite värk i magen och gasig mage. Kram!

Exakt samma som du något förstoppad är jag också men that's it! Har två graviditeter bakom mig som inneburit konstant illamående och kräkningar så jag tror ju med tanke på alla mina mf att detta med att må bra är ett dåligt tecken :-/ har VUL på torsdag 11/6 (äldsta sonens födelsedag ) och hoppas då på att få se ett hjärta
  • annsansa
    Seven Costanza skrev 2015-06-04 20:43:04 följande:

Okej, jag har alltid dålig hy (har rosacea) och känner inget illamående. Helt allvarligt hade jag kunnat vara en sådan som inte visste om att jag var gravid! Min man försöker säga att jag ska vara glad för det men jag är ju medt orolig att fostret dött... VUL på onsdag som sagt.

Jag har inte heller några symtom och är också JÄTTE orolig :-/ har vul på torsdag! Vilken vecka är du i?
  • hsh

Vaknat av och till hela natten & mått så jäkla illa! Kändes dock nästan mer som magsjuka än preggo illamående :-/ Förra graviditeten blev jag magsjuk nästan direkt efter plusset sen mf.. Har ingen lust att bli magsjuk nu!!

• annahs1985

Hej allihopa! Kul med lite fart här igen :) Nu har jag bokat tid för privat KUB som blir 02.07.2015. Lååång väntan dit  Menmen, skönt att ha det bokat och tills dess försöker jag vara glad och anta att allt är bra!

Ikväll kommer mina föräldrar hem till oss för att passa vår son medans jag och mannen åker på spa  Vi har haft barnvakt en natt sedan han föddes för drygt 2 år sedan så det ska verkligen bli mysigt. Att få äta middag ihop i lugn och ro, sova en hel natt och sedan lång härlig frukost. Vi tänkte att vi får få tumme ur och göra lite sådant innan vi har två illbattingar att ordna barnvakt åt!

Men så härligt! Njut riktigt ordentligt :) vi har fortfarande inte gjort något på egen hand sen lillan föddes för lite över ett år sen. Det blir väl när vi åket till BB nästa gång haha! Du, jag vill tipsa dig om kub, jag har kikat runt lite nu och bokat i ljungby. Det är ett par mil längre att åka. Men Gratis :) förutom 20 kr per bild om man vill ha från ultraljudet. Jätte trevligt bemötande

Därimot vill dom att man kommer dit och gör blodprovet också. Men man sparar mycket pengar ändå.
  • emchristina
    hsh skrev 2015-06-05 08:30:41 följande:

Vaknat av och till hela natten & mått så jäkla illa! Kändes dock nästan mer som magsjuka än preggo illamående :-/ Förra graviditeten blev jag magsjuk nästan direkt efter plusset sen mf.. Har ingen lust att bli magsjuk nu!!

Samma för mig inatt! :( Legat och vänt och vridit mig i sängen och tog med en hink till sängen utifall att. Men hann somna av utmattning så kräktes inget. Varför tror du att det är magsjuka? Hoppas inte! :(
  • emchristina

Någon som kämpar med att sluta röka/snusa?

Försöker sluta snusa. Gick lätt med dottern men nu är det jättesvårt. Förstår inte varför... kan kanske bero på att jag inte mår riktigt 100 psykiskt heller just nu :(

• Hame
    WiMe06 skrev 2015-06-05 07:52:52 följande:
    Jag har också KUB bokat i juli, den 9, så min väntan är en hel vecka längre

Härligt med spa, så skönt. Och serverad frukost är ju inte helt fel det heller. Hoppas ni får det jättemysigt
    Tack ska du ha! 
  • Hame
    annahs1985 skrev 2015-06-05 08:37:32 följande:

Men så härligt! Njut riktigt ordentligt :) vi har fortfarande inte gjort något på egen hand sen lillan föddes för lite över ett år sen. Det blir väl när vi åket till BB nästa gång haha! Du, jag vill tipsa dig om kub, jag har kikat runt lite nu och bokat i ljungby. Det är ett par mil längre att åka. Men Gratis :) förutom 20 kr per bild om man vill ha från ultraljudet. Jätte trevligt bemötande

Därimot vill dom att man kommer dit och gör blodprovet också. Men man sparar mycket pengar ändå.
    Det lät ju verkligen intressant! Kan du skicka en länk? Hur kommer det sig att det är gratis, fast man inte är skriven där?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)