• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    annsansa skrev 2015-06-05 08:21:40 följande:

Jag har inte heller några symtom och är också JÄTTE orolig :-/ har vul på torsdag! Vilken vecka är du i?

Går in i vecka 10 idag . Du då?
  • hsh
    emchristina skrev 2015-06-05 08:39:48 följande:

Samma för mig inatt! :( Legat och vänt och vridit mig i sängen och tog med en hink till sängen utifall att. Men hann somna av utmattning så kräktes inget. Varför tror du att det är magsjuka? Hoppas inte! :(

Jag kan nog bara vara lite nojjig, då det går magsjuka på jobbet. Hehe. Fem stycken hemma pga det & jag städar toaletter.. Jag har iallafall inte kräkts eller varit dålig i magen idag än så länge. Hur känns det för dig nu? Dock mår jag illa, men nu känns det kanske bara som graviditets illamående ändå Måste dricka kolsyrat vatten för att må bättre.
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-05 08:43:48 följande:

Det lät ju verkligen intressant! Kan du skicka en länk? Hur kommer det sig att det är gratis, fast man inte är skriven där?

Jamen visst! Jag tror att det har med lagen om vårdval, du får själv välja vart du ska göra din vård. Och det är gratis i deras län. Då får dom inte heller ta betalt för dig om du väljer att göra där.

www.varden.se/vardgivare/ljungby/8641/m%C3%B6drav%C3%A5rdscentral-barnmorskemottagningen-ljungby-lasarett
  • Hame
    annahs1985 skrev 2015-06-05 09:25:16 följande:
    Jamen visst! Jag tror att det har med lagen om vårdval, du får själv välja vart du ska göra din vård. Och det är gratis i deras län. Då får dom inte heller ta betalt för dig om du väljer att göra där.

www.varden.se/vardgivare/ljungby/8641/m%C3%B6drav%C3%A5rdscentral-barnmorskemottagningen-ljungby-lasarett
    Tack! Ringde du bara och sa att du ville boka tid för KUB-test? Frågade de var du bodde eller var du var skriven? Trodde att lagen om vårdval bara gällde där man var skriven!
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-05 09:47:52 följande:

Tack! Ringde du bara och sa att du ville boka tid för KUB-test? Frågade de var du bodde eller var du var skriven? Trodde att lagen om vårdval bara gällde där man var skriven!

Japp ringde bara och sa att jag ville boka, berättade själv att jag bodde i halland. Det lät bara som om dom tyckte det var roligt att man sökte sig till dom. Ringde en gång till i dag för att försäkra mig om att det verkligen inte kostade.. nä då det gör det inte.. bara bilderna.. Så det är verkligen toppen!
  • WiMe06

Usch idag har jag börjat känna av illamående, inte mkt men det finns där när man gör ngt. Och ont i huvudet, fattar inte hur jag ska orka jobba hela helgen nu...

• daoan

Sådant lugnar alltid :)

Jag har sådant som kommer och går konstant. Vaknade inatt av illamående och ömma bröst sen är det borta lagom tillsammans vaknar igen. Skum kropp :p

WiMe06 skrev 2015-06-04 21:18:22 följande:

Har inte jättemkt symtom, brösten ömmar inte lika mkt längre utan nu är det mest bara bröstvårtorna jag känner av lite. Annars har jag inte så mkt mer, molandet i magen känner jag knappt heller längre, men jag är sjukt trött. Med min andra son hade jag typ inga symtom under hela graviditeten och pojken föddes frisk som en nötkärna dock 5 veckor för tidigt.

• annsansa
    Seven Costanza skrev 2015-06-05 09:09:52 följande:

Går in i vecka 10 idag . Du då?

Då är du långt före mig vecka 6 är jag i.
  • Sansastark

Blä, är nervös. 6+0 idag och har ordentlig "mensvärk" / växtvärk känns även bak i ryggen.. Nojjar självklart över det..

• Mrsk28
    Grus grus skrev 2015-05-15 06:39:18 följande:
    Hoppas att allt ser bra ut när ni kommer tillbaka för nästa koll. Det kan ju vara väldigt svårt att se någonting så tidigt i graviditeten så förhoppningsvis är det något där, bara att det inte syns.

Allt har sett bra ut hitiils. Går snart in i v8. och är nu inskriven på Mvc. 
    Vi har sett fostret och hjärtat slå. Dock blev jag nu sjukskriven 2-4v då jag spydde såpass mkt att jag behövde dropp i omgångar och blev otroligt dålig. 
    Har vissa bra dagar i veckan men sen kommer dessa andra då man inte får behålla någon näring alls..

Och läkaren ville inte skriva ut ngt för illamåendet.. 
    Bm sa att hon skulle överväga att se om jag inte behövde ngt endå framöver.
    Ska tillbaka till Bm nästa vecka på fredag och då ska jag få ta prover mm.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)