Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-10-05 20:26:49 följande:

Hej! Är mammaledig och rastlös som få, fick en ide och nu undrar jag om de finns något intresse för att köpa dessa? De är gjorda i äkta renskinn och är ca 20 cm (allt enligt regler) :) finns i färgerna brun, naturvit/beige, svart och lila

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

Camilla :)

• mitthemligajag
    himw skrev 2015-10-06 14:11:04 följande:
    Dom är superfina! Vad duktig du är!

Är det svenskt skinn och hur är det behandlat?
    Tack hihi! Kopierade rakt ifrån texten jag brukar använda på andra ställen så de kanske blev lite konstigt haha!

Ja de är svenskt skinn, vegetabiliskt garvade och fria från krom! De lila bandet KAN innehålla SPÅR av krom dock :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-10-06 18:54:06 följande:
    Appen verkar inte riktigt funka med bilder för jag kan inte heller se bilder i den.
    Vad tråkigt :(
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-10-06 18:54:06 följande:
    Appen verkar inte riktigt funka med bilder för jag kan inte heller se bilder i den.
    Så tråkigt att de inte fungerar med bilder från appen... Tycker över lag att appen är riktigt dålig :(
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-10-06 20:31:08 följande:
    Jag håller verkligen med dig, det är ofta det är ngt som inte fungerar. Men jag testade att gå på fl mobilanpassade hemsida via telefonen för ngn dag sedan och då kunde jag se bilder i en annan tråd. Men sen är det ju så smidigt med appen.
    Ja såå många gånger jag skrivit något och så går de inte att skicka eller att appen bara stänger ner... Värdelöst :(
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-10-07 12:36:38 följande:

Till er som har koll på regler runt föräldrarledighet:

Om jag tar ut 4 dagar FL, ex måndag, tisdag, torsdag och fredag får min man ta ut FL på onsdagen om jag inte jobbar utan bara är hemma utan lön/ersättning?

Är inte helt hundra men de bör han väl få? Till 98 % säger jag ja!
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-10-08 01:55:20 följande:

Så kul att se era vagnar! Har hittat en begagnad beige vagn av det märket jag vill ha (svart nedtill, ljusbeige sufflett) som jag funderar på att åka och titta på. Den kostar bara 350 dollar och en ny kostar 850 dollar så det är ju mindre än halva priset. Det står att den har några mindre fläckar så man får väl se hur den ser ut. Jag är lite småsnål av mig så jag tror att jag kommit fram till att jag bara skulle ångra mig och jag köper en vagn till nypris och den sedan blir smutsig i förrådet...

Vilka är de övriga stora utgifterna? Alla säger att inköpen kostar så mycket och vi har hittills bara köpt kläder och skötväska . Tänkte köpa spjälsäng på Ikea samt eventuellt någon form av bärsjal eller bärsele - har tittat på Ergobabysele men den kostar 140 dollar här, känns ju som jättemycket pengar! Är det värt det?

De blir en del och för oss ännu mer när hon väl var född då hon hade kolik och vi köpte allt för att försöka få henne lugn! Men jag skulle nog säga att bärselen och sjalen var våra sämsta köp... Babysittern var inte heller någon favorit så jag skulle nog väntat och se vad man får för slags barn först så slipper ni lägga onödiga pengar :) men sen är ju saker som vagn och babyskydd dyra saker där pengarna sticker iväg. Tex babyskydd är ngt jag aldrig skulle köpa begagnat med tanke på säkerheten, på lillans första år har vi lagt 5 000 på maxi cosi babyskydd och maxi cosi bilbarnstol... Men sånt man måste ha om man har bil ju, mindre roliga kostnader
  • mitthemligajag

Våran flicka hatade att bada i balja när hon hon var nyfödd, vi satt med henne i duschen tills de att hon själv kunde bada och sitta upp :)

Men hörni, har för mig att de tidigare har varit förbjudet i Sverige att föda i vatten pga av infentionsrisken osv på förlossningarna. Men har nu hört om en offentlig person som gjort detta, Någon som har funderat på de? Är de lagligt igen? :)

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-10-09 13:23:51 följande:
    Min lillkille gillade inte heller baljan första gångerna så då badade och duschade tillsammans i badkaret tills vi kom på vad felet med baljan var, han ville ha varmare vatten :)

Har också hört om folk som har fött i vatten, tror att det är olika beroende på vart man föder och vad man har för bm. Tror dock inte att jag personligen hade valt att föda under vatten, känns läskigt med allt äckligt som kommer ur en.
    Men borde de liksom inte vea något som får vattnet att cirkulera på rätt bra i ett sånt badkar? Hehe känner att jag ska kolla upp de här lite noggrannare, älskade att bada innan vattnet under fl gick med lillan, tyckte de var himmelskt! Men kanske inte speciellt himmelskt att bada i fostervatten ush, de första jag sa när hon kom ut var "usshhh torka av henne, hon är full i äckligt" haha! Skrev de i mitt fl brev också haha
  • mitthemligajag

Tog en evighet innan jag fattade de där, första graviditeten så gruvade jag mig för att få frågan bara för att jag inte visste svaret på vilken vecka jag var i haha! Tyckte de var pinsamt att fråga också eftersom de verkade så självklart när bm sa tex 23 fullgångna + 4 dagar.

Men tillslut så har även jag fattat och ja de är ju likaså med månaderna, men de innerbär ju också att man blir preggo i 10 månader ist för 9. Samt att vi börjar räkna vår graviditet vid sista mensens första dag. Alltså redan innan man blir gravid och de där fick jag inte heller ihop förens lååångt in i förra graviditeten haha

Svar på tråden BF Januari 2016 :)