Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-10-11 19:31:36 följande:

Finns inte en chans i världen att jag tar någon spruta! Narkolepsi fick folk efter svininfluensa sprutan. Det är så få som blir mega sjuka att de inte klarar som graviditet om det ens existerar någon. Mitt barn hår på dagis så han lär dra hem allt annat ändå. Bättre att få ett immunförsvar än att gömma sig anser vi iaf. Vår son är sjuk en gång om året å är fyra så nåt rätt borde det ju vara att tänka så eftersom han är så frisk som han är. Alla gör vi olika

En vännina till min familj fick narkolepsi efter sprutan, en småbarns mamma med två egna och två fosterbarn fick hux flux rätt grov narkolepsi efter sprutan. Tror det är helt konstaterat att det faktiskt var efter sprutan, nu lever hon ett normalt lov igen men på mediciner... Ush för alla dom där vaccinerna
  • mitthemligajag

För den delen har jag varit med om något mystiskt på tal om vaccin! Min mamma har helt varit emot at vaccinera mig och min bror när vi var små av olika anledningar som jag till viss del kan förstå. Men så har hon alltid tjatat på mig att innan du blir gravid så måste du ta röda hund sprutan eftersom de är skadligt för fostret. Men så blev jag gravid med dottern och hade inte en tanke på vaccinet innan. När jag senare kom till bm och testade så var jag högt resistent på röda hund. Sjukt med tanke på att jag aldrig i mitt liv fått en spruta, eller varit sjuk mer än magsjuka Max 5 ggr i livet och förkylningar. Var likadant denna graviditet, högt resistent mot röda hund och de enda de lan komma ifrån är min mamma som ammat mig, men jag är ju inte 10 år så de borde ju inte sitta kvar.

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-10-12 04:10:26 följande:
    Men kan du inte haft det i kombi som m typ förkylning? Behöver väl inte bli så sjuk?? Alla är väl olika även där?
    Jo så kan de ju vara, men de känns ju rätt osannolikt med tanke på att de (om de stämmer) i så fall varit ett endaste fall av röda hund i Sverige sen typ 1980talet. Men vem vet ;) är lycklig att jag är resistent och har ett friskt barn i alla fall!
  • mitthemligajag

Har så galet mkt sammandragningar varje dag ( ej smärtsamma) men inatt så vaknade jag av något som kändes precis som början på värkar, magknips krampande känsla med sammandragningar. Kunde somna om efter ca 1 h och vakna utan den där hemska känslan. Ush jag hann bli riktigt rädd där ett tag...

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-10-13 20:54:48 följande:
    Har också känt så ett par ggr, blir en enorm lättnad när det släpper för att det känns som alldeles för tidigt!

Hoppas att din lilla tjej har haft det lika bra på "sin stora dag" som min lilla kille :) har tänkt en massa på första gången när jag fick se han för ett år sen och att man ska få vara med om det underverket en gång till om ca tre månader, galet är det och nu börjar jag längta!
    Undra om de har att göra med att man nyss fött? Jätte läskigt ju!

Ja Gud åh vilken dag vi hade igår, helt magisk! Tänk att dom redan är ett år jisses! Tror min räddning för att inte böla mig igenom hela dagen igår är lillebror i magen! Jag vet att jag snart får vara med om det igen även om de såklart inte blir samma sak hehe! Längtar också så otroligt mycket nu, speciellt eftersom min bästa vän födde sin andra dotter den 12/10! Har sån jädra längtan efter förlossningen, all spänning och ett nytt litet liv! Magi
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-10-14 18:04:02 följande:

Kom på en grej idag- min man ska vara hemma halva tiden men han har inte skickat några inkomstuppgifter till FK och är inte registrerad som pappa när jag går in på FK hemsida.

Har vi missat något? Eller registreras inte pappan?

Är de inte så att han gör de själv om han loggar in med sitt BankID? Kanske... :D
  • mitthemligajag

Är de någon som blir igen täppt i halsen och tappar rösten? Min bm sa under förra grav att de är slemhinnorna i halsen som
    Torkar ut men jag blir galen. Får inte luft och tappar rösten pga torrheten och trånga luftvägar... Får jag inte ta nässpray så täpper de igen i näsan också helt och jag får ren panik och ångest över andningen... Någon som har lika eller vet om De finns något att göra åt det?

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-10-15 12:11:59 följande:
    Jo, det var jobbigt efteråt! Inte bara för att dom klippte utan att det blev väldigt mycket bristningar och. Grät varje gång jag var tvungen att gå på toa och kämpade på när jag behövde gå, gjorde fruktansvärt ont. Vågade inte ens se efter hur jag såg ut, men kände typ stygn överallt när jag kände med handen försiktigt. Men det länge bra och med tanke på att jag har fått två barn efter det så var det nog inte så farligt :) sista barnet så behövde jag inte sy ett enda stygn :)
    De lät ju inge vidare alls ush! Sydde bara två stygn sist på blygdläpparna, kände egentligen ingenting av de men tyckte ändå att de kvar obehagligt att de faktiskt var sår och var livrädd för att det skulle svida eller göra ont haha. Men de var ändå väldigt obehagligt att gå på toaletten, kändes som att min nedre region satt kvar på stolen när jag reste mig haha
  • mitthemligajag

Här hemma ska vi vara hemma både mamma och pappa med storasyster som blir 15 mån och lillebror första 4 månaderna. Sedan går pappan tillbaka till jobbet i ca 1,5 mån innan 4 veckors semester tills vi skolar in storasyster i aug vid 1 år och 10 mån. Då fortsätter jag vara hemma med lillebror fram tills augusti 2017 och har syster på dagis så få dagar och timmar i veckan som mjöligt!

Sen tar vi lång ledigt över jul/ nyår och åker 3 veckor till värmen! Vi försöker njuta ich ta vara på tiden så mycket som möjligt tillsammans! Bästa tiden i våra liv :)

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-10-17 12:53:26 följande:

Vet att man som gravid inte får bada i bubbelpool. Men jag har en liten fundering, vi har ett utespa hemma som håller 39 grader just nu. Är det okej att bada där om man inte har bubblorna eller massagen på. Har hört att man inte får bada för varmt att det skulle vara skadligt. Är det ngn som vet?

De där med bubbelpool är bara gammalt, var på spa med mina gravida vänninor sist och alla barnmorskor sa att de absolut inte var någon fara. De är bara om de gått hål på hinnorna man inte får bada annars ligger bebisen så inpackad att det inte är någon fara :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)