Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

minahjärtan0609 skrev 2015-10-28 08:48:10 följande:
    Fy vilken sorglig historia. Jag har också en del sorgliga berättelser i min närhet, barn som dött i magen och svåra förlossningar. Försöker ha det perspektivet och inte gnälla för det lilla.
    Är inte den som Går runt och klagar, men de lilla jag klagar kände jag m att jag omedelbart ska sluta, jisses vad man har de bra egentligen trotts foglossning illamående och ryggvärk... Jag är iaf inte sängliggandes
  • mitthemligajag

Idag står Mvc besök på agendan! Har lite små ångest, känns som vågen rasat iväg och min mage är stor som ett hus. Hoppas verkligen att de ser bra ut med sockret...

Hur ofta går man på kontroller efter vecka 30? Viset är de nu de blir tätare? :)

• mitthemligajag
    Hame skrev 2015-11-02 07:48:39 följande:
    Jag går in i v.33 nu och ska också till MVC idag. Tror att jag har besök inbokade ungefär varannan vecka from nu, men undantag för lite justeringar pga julen. Så här står det på 1177:
    "Efter omkring vecka 30 och fram till förlossningen kommer man på tätare besök. Det kan vara mellan en och tre veckor mellan besöken, beroende på vilka behov man har och vilket landsting man bor i."
    Allt var bra och mina ögon har nog förstorat magen del, visade sig att kurvan planat ut sen sist! 7 kg plus, och härmed går vi varannan vecka :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 00:50:26 följande:

Någon som har som ilningar i underlivet? Började få det för någon dag sedan. Gör inte jätteont men känns obehagligt. Vad är det? Har också ont mitt i magen ibland, runt navelområdet.

Jag har så nästan varje dag nu sen ngn vecka tillbaka, min lille har lagt sig neråt så bara att han ligger och trycker neråt, hade så förra gången också men ngt nytt är att mitt underliv svällt, mina blygdläppar och allt känns liksom ömt och svällt. Har du lika?
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-11-07 06:49:19 följande:
    Ok, så man ska inte ta fixeringen som ett tecken på att förlossningen är på gång för tidigt?
    Läste ngn stans eller om jag hörde vid förra grav att det vanligaste är att förstföderskors bebisar fixerar sig runt vecka 36. Men ändå finns de ju statistik som säger att man som förstföderska oftast går över tiden så jag tror inte du behöver vara orolig av den anledningen :) men mödrar som fött tidigare, de bebisarna fixerar sig oftast senare eller inte alls och de föder ofta tidigare, så man ska nog inte kolla så mkt på själva fixeringen
  • mitthemligajag

Äntligen har vi påbörjat operation bebisrum! En kanske tok onödig sak egentligen men de bara tillhör liksom! Längtar tills de står färdigt och jag kan få boa ordentligt, ställa fram babyskyddet i väntan på första bilturen och liggdelen i väntan på vagnturen! Lillebror SKA sova där några gånger under dagen från några veckor. Haft så mkt problem att få dottern att somna på sitt rum så vi vill få i de som vana så vi slipper kampas om de igen om ett år :)

Hur gör ni med bebisrum? Vad har ni därinne? Vi kommer ha en smalare trollsäng hos oss i sovrummet och så en spjälsäng i hans rum, samt byrå och lite smått och gott ärvt från storasyster :)

• mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-11-09 07:38:13 följande:
    Låter härligt att få inreda och sådär! Hur ska det se ut? När jag läste frågan tänkte jag förstås "haha vilket bebisrum?" för vi bor i en tvåa. Vi ska beställa en spjälsäng från Ikea att ha intill vår säng och that's it .

Var på Ikea idag men den sängen vi ville ha var slut så det blir hemleverans sedan. Köpte en skötbädd att ha på golvet i badrummet, två tiopack små frottéhanddukar, två filtar att vira in bebisen i och en filt som bebisen kan ligga/sitta på i vardagsrummet, underlakan och plastad frotté till spjälsängen och ett gosedjur . Har äntligen bestämt oss för barnvagn så det ska vi beställa nu snart, samt köpa bärsele. En av mammas väninnor ska göra ett babynest.

Mindre än två månader kvar till BF för mig nu (8/1). Känns overkligt!
    Ja de är så mysigt hihi! Få plocka och grejja lite! Älskar att pyssla med alla möjliga saker så de är drömmen att få göra två barnrum! Det är tre vita väggar och så blev de en svart matt panelvägg :) postar en bild sen när de är lite saker på väggarna! Nu är de mest ett kaos
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-11-14 00:23:19 följande:

Jag fick sms om att jag kunde hämta Libros babybox igår och har BF den 3 januari.

Det här med storlek på amningsbhar har jag också funderat på- hur pass stor skillnad blev det för er som har barn innan?

Nästan ingen skillnad alls, köpte medium
    På amningstopparna och hade medium sen också:) men jag hade ingen riktigt bh!
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-11-14 09:53:05 följande:
    Minns inte vad det var för termometer! av guld kanske?? :D

Usch ser inte fram emot det där med amnings bh. Jag som egentligen avskyr bh! Så fort jag kommer hem så åker den av och sova i bh är vidrigt. Hoppas man blir en sådan där som bara läcker lite så kanske man kan komma undan med ett linne eller sova på uppsugande underlag. Så kan mam ha bh ute bland folk.

En kompis till mig bara rann och rann, det räckte inte ens med inlägg utan hon fick ha sådana där koppar på bröstet hon inte ammade med just då. Lille killens huvud var som en tennisboll bredvid ett bowlingklot när han åt, han hostade och skvätte och på två månader så var han tjock som en boll. :D små goa valkar överallt, det var typ ren grädde skojade vi om.
    Jag är precis som dig! Hatar bh och traskar alltid runt i mina calvin clein toppar hehe! Men jag köpte amningstoppar på Lindex som var underbara! Och i börjar läckte jag iaf så pass att jag inte kunde vara utan inlägg, sov på en handduk en gång när jag var trött på att ha den på mig... Det var... Inte så fräscht att vakna upp i massa mjölk fläckar. Men efter 5 månader av amning kändes de så sjukt konstigt att sova utan toppar sen, kände mig så otroligt blottad och naken haha
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2015-11-18 13:07:01 följande:
    Inte alla BB där mor- och farföräldrar är välkomna. Kolla vad som gäller där du ska föda! På flera ställen är det besöksförbud för att undvika att få dit olika smittor och för att få lugn och ro på avdelningen. (friska) Pappor och syskon brukar alltid få besöka så klart. 
    Antar att du också ska föda i Falun, här är de väl besöksförbud på bb förutom pappa och barn under dagen? Men på patienthotellet är alla välkomna alla tider. Vi bodde bara på patienthotellet sist :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)