Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

himw skrev 2015-12-02 09:19:33 följande:
    Det är vårt första barn, det är mest en känsla att den kommer komma vid jul- jag har förberett mig för att vi firar jul hemma istället för att åka iväg, tänker på praktiska saker så mest en känsla :)

Men sen har jag haft mycket sammandragningar och bebisen har legat med huvudet neråt de sista 4 veckorna. Är dock sjukskriven på heltid sen mitten av förra veckan så nu har det lugnat sig lite. Men sen har jag så himla lågt blodtryck i vanliga fall och det har stigit rätt rejält så jag går och tar blodtryck och urinprov varannan dag hos MVC för att se så det inte blir någon havandeskapsförgiftning för då blir jag igångsatt så det är nog en förberedelseifall det skulle ske.

Till er som har barn innan- hur känner man skillnad mellan sammandragningar och förvärvar?
    Jag skulle nog säga att sammandragningar är när de knyter sig och blir som
    En boll på magen, meden en förvärk är likadan men smärtsam :) smärtan kan de ju vara på olika sätt men en sammandragning ska inte göra ont som min bm brukar säga
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-03 07:24:57 följande:

Vilket var det man kan kräka av, epidural eller lustgas?

Jag spydde som en gris av epiduralen, det värsta med hela förlossningen typ. Spydde varannan minut i 12 timmar och fick inte ens i mig vatten. Tror dock att jag är känslig för morfin men de är nog ganska vanligt, denna gång har dom skrivit in i min journal att jag ska få ngn slags epidural utan morfin tack och lov!!!
  • mitthemligajag

Hur är de med de här med sammandragningar egentligen, har haft regelbundna SM heela dagen, inte smärtsamma! Nu sitter jag blixt stilla i soffan och ändå kommer dom med mellan 7-9 minuters mellanrum... Kan dom påverka tappen trotts att dom inte gör ont?

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-04 21:02:34 följande:
    Ja det kan de göra. Inget konstigt alls i slutet. Jag hade nog dock konsulterat förlossningen beroende på hur långt du har kvar. För mig låter det som om bebisen smyger ner i förlossningskanalen men ring fl och prata m dem.

Kramar Å lycka till
    Vecka 35, 34+0 imorgon! Hoppas innerligt lillebror stannar kvar till januari, känns inte så... Hade inte alls så här med med första barnet, känns obehagligt
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-05 09:04:32 följande:
    Hur har det gått för dig????
    Har legat vaken hela natten... Men mest av oro, inga smärtor alls och sen är jag en sån där envis jäkel som inte vill störa och vara till besvär på förlossningen... Jag skulle höra av mig om de blev värre eller smärtsamt eftersom jag inte ville åka in vilket de inte blev tack och lov! Men blir hela dagen full i sammandragningar så ringer jag in igen i eftermiddag
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 09:07:05 följande:
    När har ni BF? Jag känner inget mer än rörelser (sprattel) när jag är i vila. Sammandragningar känner jag bara när jag är ute och går. Jag har gått 35 fulla veckor igår . BF 8/1. Är det konstigt att jag inte känner sådana sammandragningar/ förvärvar som ni?
    Jag hade inte alls så här med första barnet och min vän jag träffade igår som fick sitt andra barn för 3 veckor sedan har aldrig någonsin ens haft en sammandragning! Så de är nog väldigt olika :)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-12-05 21:22:35 följande:

Känns som jag ska sprängas snart! Vecka 35 magen :)

Oj kom de ens med någon bild? Fl är så värdelöst över mobilen
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-05 21:49:48 följande:

Så kul att gå in när helgen kommer och läsa igenom alla inlägg (hinner sällan på vatdagarna).

Vilka fina magar ni ALLA har :D Tycker det är häftigt att se att det verkligen kan vara olika.

Hoppas ni som har sammandragningar ändå får ha pyrena i magen till januari o att det bara är livmodern som jobbar.

Intressant med samlivet (längesen ni skrev om det men måste inflika)... jag tror att sambon har lite svårt för alla förändringar med stor mage o svullen fiffi (vem har hittat på det för övrigt?! Eller så är det bara jag som har det. Inte ont men allt är som mer svullet).. iaf är jag mer sugen än han men sällan energi att ta tag i det. Blir ju knappt en gång i veckan vilket känns sådär.

När jag läser om er som gått hem börjar jag undra hur jag tänker som planerat jobba till 15/1 när jag har bf 20/1.. kan ju iofs ta semester om jag inte orkar med slutet på jobbet men jag är nog lite "snål" mot mig själv.. mest för att jag inte har en aning vad jag skulle göra hemma i en månads tid (om man går två veckor före bf o sen får gå över två veckor).

Har även fått en TENS-apparat o stödbälte för fogen. Har nästan bara ont i den främre. Någon som vet hur plattorna ska fästas för bäst lindring?

Lååångt inlägg, ber om ursäkt. Trevlig lördag goa ni!

Oj en gång i veckan, bra jobbat! jisses här är det typ 4 veckor sedan sist haha. Vi är periodare vanligtvis, men nu krånglar dotterns sömn så vi är sååå trötta och jag har verkligen noll lust. Känner mig som en svullen tjock kossa bara.

Hoppas du känner att du orkar jobba så länge som du tänkt dig :) skönt att du kan ta semester om du inte orkar men de där sista veckorna spenderas nog fort, förra gången när jag jobbade målade jag om halva huset i vecka 37, bakade en sak varje dag att fylla frysen med, storstädade och tvättade varenda liten tygbit i hela huset. Dom där veckorna flög förbi haha,
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-05 22:18:45 följande:
    Hehe knappt en gångi veckan. Kanske varannan.. men förstår att det är krångligare med en liten sen innan o dessutom störd sömnrytm. Haha ja tjock kossa känner jag mig också som, särskilt när råmjölken runnit till nu o det droppar lite snyggt.

Oj holy crap, vad du stod i! Måste varit mysigt boat när hon väl kom!? Tänker att det kommer bli mycket fix efter nyår.
    Bra gjort ändå att få till de så pass hehe! Ja jag hade gasen i botten, och så gnällde jag över min smärtsamma rygg om kvällarna men de som du säger, när hon väl kom fick vi åka hem till nytvättad soffa, hembakt bröd och skurade golv och dessutom såg hela huset ut precis så som jag ville ha det med dom nymålade väggarna, allt perfekt för att bara bebismysa... Tills hon fick kolik haha. Då önskade jag att jag sovit konstant mina gravida 9 månader och inte målat väggar ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)