Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-11-27 15:54:17 följande:

Jag har glatt mig åt att kunna hjälpa de små barnen på neo genom att donera mjölk till dem. Denna gången bor vi mycket närmare å då blir det lättare att köra med den.

Men nu verkar det som att jag inte får eftersom jag står på kortison :((

Har ni andra funderat något på det??

Jag personligen tycker det är viktigt att hjälpa de svaga som behöver hjälp om man har möjlighet å detta är en väldigt liten grej men ger någon så mycket :)

Jag gjorde de sist, åkte med fylla kylväskor till vår vårdcentral som skickade till falulasarett :) tråkigt med kortisonet, finns så många som behöver. Här i Falun brukar de vara stor mjölkbrist så jag kommer nog att ge massor, speciellt i början om jag har massor till övers som sist :)

Fick du en sån där stor pump? Tyckte den var sjukt otymplig och bökig
  • mitthemligajag
    CarolinaH skrev 2015-11-27 23:30:24 följande:

Tror tyvärr att bebisen definitivt vänt på sig igen. Får näst intill panik. Får ju ingen luft. Om ni tänker er att ni har en bh på er som krymper, krymper och krymper i själva omfånget. Typ snörper ihop hela bröstkorgen. Ungefär så är det. Det är oftast okej på morgonen men lagom till lunch börjar det igen. Och håller i sig till typ 2-3 på natten.

Ush får nästan panik av att bara höra :(
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-12-01 07:27:59 följande:

Vad är detta för skit???? Årets julkalendern?!?! Så otroligt besvikna vi blev!!!

Åhhh jag som älskar Lotta och Erik i historielärarna, var de själva "typen" av adventskalender som var dålig? Tycker dom varit dålig ända sedan Kasper eller vad den nu hette hehe.
  • mitthemligajag

Måste bara tipsa er som har instagram, kolla in desiignbyh s filtar med öron! Så mysiga, beställde en igår och hon syr utefter vad man själv vill ha för tyg och mönster och för bara 200 kr! Hoppas den hinner komma innan lillebror hinner :)

• mitthemligajag

Någon som har tips på bra och prisvärda amningstoppar (eller bh utan bygel)? Provade på Lindex 2 pack förra gången, älskar dom men efter väldigt få tvättar var dom riktigt noppriga och fula... :)

• mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-01 07:21:44 följande:

Åh jag måste bara dela med mig av några positiva saker! Vi var på "comfort techniques for labor class" ikväll (andning, massage, förlossningsställningar att variera sig med, hur partnerna kan hjälpa till på olika sätt osv) och vi är jättenöjda och jag känner mig relativt trygg med att min man kommer kunna vara ett bra stöd .

Sedan har vi äntligen beställt en spjälsäng! Vi ville ju ha en svartbrun från Ikea för att matcha vår enorma byrå men de kommer ju aldrig in så vi beställde en svart med typ en volang/moln ovanpå kortsidorna. Detta gjorde den lite gulligare vilket vi tyckte vore bra i och med att den är svart.

Slutligen har vi även beställt en "riktig" kamera! Vi har aldrig haft en riktig kamera utan bara sådan där gammal digitalkamera och de senaste åren har vi endast använt kameran i mobilen, men vi tyckte att det vore kul med en lite mer fancy kamera nu när vi ska få ett barn att fota . Vi ville inte lägga en förmögenhet så vi köpte inte någon av de mest fancy utan typ något mellanskikt, en Nikon D3300 (det var ju lite rabatt nu med Black Friday/ Cyber Monday också) men VI är superförväntansfulla och tycker det ska bli jättekul. Vi hoppas hinna lära oss lite hur den funkar innan bebisen kommer, någon här som har koll på fotografering?

Och just det, jag hittade en chokladadventskalender, det ni! Ska snart gå och lägga mig och när jag vaknar är det en ny månad här också... Ha en underbar första december allihop!

Skönt att ni börjar få klart massa saker!! :) vi inhandlade oss också en till spjälsäng igår, blev en superfin från Troll! Vi har massor kvar att göra, känns som att 45 dagar är en evighet hehe,
  • mitthemligajag
    mirakelspektakel skrev 2015-12-01 14:22:23 följande:
    Ja du har helt rätt att det finns en rätt sorglig historia bakom varför min sambo har ensam vårdnad över barnen och varför de inte är hos sin mamma vv (men det låter som det finns en liknande sådan iom att ni vart hos familjerätten och skrivit avtal)  Det allra bästa hade ju så klart vart om de hade kunnat vara hos henne när det sätter igång. Men den stressen att hon får för sig att inte ta barnen när det väl gäller tänker jag inte utsätta mig själv för, så det blir min mamma som kommer ta hand om bonusarna. De känner varandra väl men de har aldrig spenderat så mkt tid med varandra som det är frågan om nu. Vi har ju planerat att vara kvar 2 dygn efter förlossningen och sen antar jag att man får räkna med att själva förlossningen minst tar 12h. Ska de dessutom inte vara med under latentfasen så kanske det rör sig om något dygn till? Minst sagt svårt att planera. Men kanske kan man göra nåt mellanting då de får vara hemma men att min mamma kommer hit och hittar på något med dem, så att jag kan få större delen av uppmärksamheten från deras pappa.

JAg måste säga att även fast du inte har samma värderingar ang barnuppfostran som dina svärföräldrar har, vilket fantastiskt engagemang de har när det kommer till bonusarna. Här rymmer svärfar helst om vi kommer i närheten med bonusarna, svärmor vill gärna ställa upp, men hon har så mkt annat med jobb och jag tror inte att det blir lättare för henne när hon kommer i kläm mellan att vilja hjälpa till och bli typ hånad av sin man. 

Hur kommer ni andra göra som inte är förstföderskor, göra med era barn?
    Dotterns farmor flyttat in här när vi åker in, vill inte ställa till det för henne med sömn och massa nytt (har inte sovit borta förut). Hoppas att allt går normalt så jag kan ta värkarbetet hemma och så hoppas jag det drar igång så jag får de värsta på natten när hon sover så vi kan ringa farmor på morgonen eller dagen :)

Alla jag känner plus jag själv har påbörjat sitt värkarbete på kvällen/ natten, är de vanligast?
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-01 19:58:31 följande:

satt och funderade lite, det verkar som att alla har klarat sig över v 30 och att det inte har blivit några extremt små prematurbebisar! Så skönt om det är så :) läste i min app v 34 att bebis nu inte har några problem att klara sig bra om den skulle födas nu. Nån procent brukar ju alltid födas för tidigt, blir intressant att se om alla hinner bli fullgångna till v 38-42 eller om det snart kommer någon bebis på nått håll för att de som väntar till slutet av december/början av januari är väl ändå i v 36 nu?

Tänkte också på de! I oktober 14 tråden var de väl rätt många som fick för tidigt? :)
  • mitthemligajag
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-01 20:31:32 följande:

Vi kommer att ha våran dotter hos min sambos föräldrar. Dom är informerade är redo att ta emot henne när det väl startar. Känns jätte bra!

Åh fy för magsjuka. Var magsjuk 4!!!!! Gånger i våras. Trodde inte ens att det var möjligt! Å nu efter att ha kräkts å mått illa större delen av denna graviditet så vill jag verkligen inte ha hem magsjukan!!

Tänkte höra med er om det är fler som har väldigt ont i höfter å knän när ni sover samt har väldigt ont nere vid blygbenet. Började lite smått för några veckor sedan men nu är det rejält. Haltar framåt numera.

Har svin ont, och i ryggen och revbenen, ush hela kroppen värker och ingen position verkar göra de bättre heller :(
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-01 17:06:19 följande:
    Med min minsta började det på natten, min äldsta på morgonen och min mellersta under dagen :)
    Men jag har hört att natten är vanligast då man slappnar av.
    Ja de är väl kanske just för man slappnar av då! Vad hade du för dig den förlossningen som startade på dagen? Vilade du eller var du aktiv med något? :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)