Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-19 16:12:47 följande:

Gosch, andra dagen på jobbet och jag vill inget annat än att gå hem NU!! Min chef vägrar mig att få gå på RUL, hon tycker att jag måste byta tiden! Lätt att byta en sån tid då, dem har ju för fasen fullt plus att det liksom är sista veckan dem rekommenderar att göra ul. Gud vad jag hatar min chef, vill bara strypa henne! Plus en miljon andra grejer också, precis vad man som gravid kvinna behöver känner jag!!!

Låter inte klokt! Du får väl sjukskriva dig i värsta fall. Ultraljudet är ju inget man varken vill eller kan missa!

Jag har börjat med järn idag, på eget bevåg, hoppas det ska göra susen. Tänkte även prata med min chef om att gå ner i tjänst, en ledig dag per vecka. För visst är det så att sgi:n inte påverkas om jag är ledig såhär sent? Har jobbat heltid i två år så bakåt är det inget problem.
  • minahjärtan0609
    Pyret 85 skrev 2015-08-19 19:53:07 följande:

Har inte varit inne på ett tag här och läste igenom en del sidor bakåt nu och vill säga till Znö att jag verkligen lider med er. Ingen ska behöva gå igenom det ni gör. styrkekramar <3

Här är det fullt upp, gifter oss på lördag det är en del att göra. 

Beställde en brio smile förra veckan och idag fick vi besked om att den levereras imorgon. 

RUL hade vi för ett par veckor sen och då var det osäkert på om nacken var svullen så fick en ny tid i torsdags förra veckan. Vi kom dit och läkaren undersökte bebisen hjärta väldigt noggrant och allt såg fint ut. Sätter oss i bilen och då ringer läkaren och vill att vi kommer tillbaka då han tittat på de gamla UL-bilderna. Sagt och gjort. Nacken var inom normalmåttet men den hade ett avvikande utseende och därför var han noga med att kolla bebisens kön. En liten pojke i magen. Hade det varit en flicka så hade det kunnat tyda på turners syndrom men det kan pojkar inte få. Vi blev erbjudna FVP men eftersom missfallsrisken är 1% och risken för att vår pojke har en kromosomavvikelse var mindre än så och vi ändå inte tänkt avbryta så tackade vi nej. Läkaren var lättad över  vårt beslut. Vi ska tillbaka i v.28 och han sa att med största sannolikhet så ser nacken bra ut då.BF blev även flyttat från 31/12 till 22/12 på RUL. 

Nu blev det ett långt inlägg. hoppas ni orkat läsa ändå.

kram på er!

Vi funderar också på brio smile. Kan du inte berätta vad du tycker om den när du fått hem den? Jag tycker det är så svårt när man står i affären och jämför olika vagnar, finns ju alltid någon som är bättre liksom.
  • minahjärtan0609
    Pyret 85 skrev 2015-08-20 13:17:42 följande:
    Så nu har jag pillat och haft mig på vagnen. Fullkomligt älskar den. Behöver dock ta av ett bakhjul för att få in den i vår lilla rio men det överlever jag eftersom hjulen är extremt lätta att ta av. En av dom bästa sakerna är att suffletten på sittdelen går att dra fram väldigt långt så barnet blir väldigt skyddat från sol och vind om det ligger ute och sover. Sittdelen är väldigt lätt att vända från framåt till bakåt och det är även väldigt lätt att byta från liggdel till sittdel osv.  Vi ska ju även köpa brio primo med bas och det babyskyddet kan du lätt klicka i på vagnens chassi. Brio smile får tummen upp från mig <3

Å va fin den är! Och va bra att du är nöjd. Vi har en stor bil så plats i bilen kommer inte vara ett problem. Ska se om jag kan ta mig till någon av våra närmaste städer i helgen och spana.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-20 14:34:40 följande:

Idag fick jag ringa gyn.akuten då jag fick en större blödning inatt. Så oron var ett faktum och ville absolut inte vänta en vecka för att se att allt var ok. Så fick en tid idag vid 13.30. Allt verkade vara bra med bebis, och allt runt omkring såg också bra ut så troligtvis beror allt på att jag är väldigt skör och sen blir jag mer lättblödande utav trombylen jag äter. Så nu kan jag lugna mig lite till rul nästa vecka.

Viken tur att allt verkar bra med bebis. Förstår om du blev rädd. Blödningar är ju så läskiga särskilt när man varit med om missfall tidigare.
  • minahjärtan0609

Va bra att ni skriver om era barnvagnserfarenherter. Vi är inne på smilen eller Emmaljunga super nitro air. Det är dock en rejäl prisskillnad. Mina krav är svängbara framhjul, luftdäck (bor på landet) samt riktigt luggläge ( ej ergo). Finns det någon annan vagn ni kan tipsa om så kom gärna med förslag. Ska kolla på brio go också nu när någon skrev om den.
    Till mina stora hade vi en Urban jungle. Den var ny då och jag älskade den! Dock kan jag idag inte tänka mig att vända det lilla barnet framåt. Men den var fantastisk att köra, promenerar mycket!

• minahjärtan0609

Tack igen för vagntips! Ska försöka få tid tillsammans med min man då vi får gå igenom vagnarna i affären. Det enda som talar emot Emmaljungan är eg priset annars verkar den vara kanon! Ska meddela när vi bestämt oss. Känns dock som om man behöver bestämma sig inte allt för sent ifall det är leveranstid.

• minahjärtan0609

Låter bra! Vi bor på landet men är mycket i stan så jag behöver också en vagn som funkar i alla miljöer. Lutar åt denna tror jag. Vet du om det funkar med en mjuklift från annat märke i vagnen? Tänker att babytiden är så kort...

• minahjärtan0609

Det är jättekul att höra och se vad ni köpt. Jag köpte första bebisplaggen igår. Har förälskat mig i newbie kollektionen på Kappahl. Lär bli en hel del plagg därifrån

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-22 08:02:51 följande:
    Åh vad fina kläder. Har också förälskat mig i Newbie så jag kommer definitivt att köpa kläder därifrån också. Men kommer vänta till efter rul för att se om man kan se könet smile1.gif köpte en stickad overall förresten för ett tag sedan som jag tänkte man kunde ha i vagnen med åkpåse om det inte är så kallt.

phpSyRR7s50947.jpg
    Supergullig!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)